Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

#2017851
Zelf voer ik tot nu toe meestal 2x per dag, soms 1x wanneer dit qua portie beter uitkomt (bij runderstrot of zalmkop bijv.) Tot nu toe doe ik dit dan of vroeg in de ochtend of later op de ochtend en eigenlijk gaat dit heel goed. Zo goed dat ik het graag elke dag wil gaan doen. Maar wat is dan beter? Qua vertering enzo. Zelf ben ik meer een ochtend dan een avond mens. Dus de ochtend heeft een lichte voorkeur. Maar als 's-avonds beter is?
#2018125
denk dat het (zoals vrijwel elk aspect van voeren) heel erg per hond verschillend is. ik voer Reus nu al een tijdje alleen s avonds in eerste instantie omdat het makkelijker is met porties maken. volgens mij bevalt het hem ook beter. hij eet rustiger (niet de 'druk' van ooooh baasje baasje baasje wat gaan we vandaag doeoeoeoehooeoeoen??, wellicht), en is na het eten ook tevredener, lijkt wel, hij gaat echt even lekker liggen uitbuiken, komt soms even spelen. dan doen we na een uurtje of wat nog een rustige avond wandeling, soms later  nog even kort plasje doen en hup in bed.

dus voor mij en Reus werkt het beter, het is voor mij handiger en hij vindt het denk ik dus ook fijner. (moest er wel even aan wennen, heb zijn ontbijt rustig afgebouwt tot alleen een gedroogd snackje) maar er zijn ook honden die er slecht tegen kunnen en misselijk worden van een lege buik.
#2018203
Iza heeft vaak 's morgens geen trek.
Ik voer dus 's avonds, als we niks bijzonders meer gaan doen eet ze als wij klaar zijn met eten rond 19 uur.
Is het een avond dat we gaan trainen, eet ze pas als we terug zijn rond 23 uur.
Heel soms krijgt ze 's morgens een boterham ( ik weet dat ze dat niet nodig hebben en het ook niet zo gezond is ), of een beetje geitenmelk.
#2018929
Indy (de oudste) krijgt 1x per dag eten, Amadeus staat nog op 3x maar de bedoeling is van hem ook op 1x te zetten eens hij groter is.
Ik geef indy haar eten op verschillende tijdstippen, soms smorgens soms savonds, als ze savonds eet krijgt ze smorgens een gedroogde konijnenoor of penstaafje of iets anders klein.
#2020290
Ook ik merk dat ze met 1x voeren tevredener zijn, maar als ik ze 's-ochtends zou gaan voeren hebben ze dan wel voldoende tijd om uit te buiken?Waarschijnlijk is het meer een kwestie van er zelf wat losser/makkelijker mee om gaan, dus dat er bij mij een knop om moet. ;D Het is inderdaad een stuk makkelijker, geen porties maken enzo. Maar heeft ook nadelen wanneer je medicatie moet geven. Ik merk in ieder geval dat ik met mijn honden makkelijk kan switchen van 1x naar 2x voeren of andersom. Ze zeuren totaal niet wanneer ik ineens maar 1x geef......dat had ik niet verwacht omdat mijn tijden dat ik eten geef niet echt veel varieren. Bedankt voor de reacties.
#2032551
Ik voerde eerst altijd 2x per dag, maar tegenwoordig maar 1x per en dan zo laat mogelijk op de avond ( nooit op ene vaste tijd, maar wel tussen 22.00 en 24.00 uur)
Ik merk bij mijn honden ( die daarna meestal rustig gaan slapen) dat ze het nu nog beter verteren, dan dat ze dat deden toen ik nog overdag voerde.
#2032645
Misschien een rare vraag, maar eet de hond ook minder als je hem 1 keer per dag voert?

Niet dat ik wil bezuinigen op hoeveelheid, voordat er rare ideeen komen  :D. Maar vooral omdat aangegeven wordt dat het beter verteerd wordt. Dan zou je denken dat ze met minder toe kunnen.

Wij hebben recent toch de hoeveelheid voer maar weer wat opgeschroeft. Toen we hem kregen at hij 1000 gram. Na een tijdje ging hij echt voller worden en ben ik gaan minderen. Dat ging een poos goed, maar nu valt ie toch wat in. We voeren hem 2 keer per dag. Deels omdat we de katten ook 2 keer per dag voeren en deels omdat ik een kilo voer in een keer wel erg veel. Ik ben dan toch ook wat huiverig voor een maagtorsie met zo'n volle maag.
#2032724
hmm dat is een goeie, ik denk niet dat dat zo dusdanig verschil maakt dat je het merk. Reus in ieder geval niet, maar misschien komt dat ook omdat ik eigenlijk altijd op moet letten dat Reus niet te dun wordt. heb wel het idee dat het beter is, vooral omdat reus na een grotere portie uit zichzelf lekker een uurtje ofzo gaat liggen uitbuiken.

zolang de hond na de maaltijd maar de kans krijgt om rustig zijn eten te verteren en uit te buiken, is er denk ik geen heel veel groter risico op een torsie.

gevoelsmatig zou ik wel rustig het ontbijt afbouwen. dat heb ik wel gedaan, al was het alleen maar om het idee dat Reus er in het begin maar weinig van begreep dat dat gedroogde dingetje echt alles was wat hij kreeg.
#2034738
Ik kan zonder problemen tijdens weekenden weg en beperkte vriesruimte 1x per dag ('s-ochtends) voeren, echt fijn want dat scheelt enorm in het maken van porties en de ruimte. Zou 2 uur uitbuiken voldoende zijn wanneer ze 500 gr. ineens krijgen? Merk geen echt verschil w.d.b ze zijn zelfs meer voldaan en zeuren niet eens om eten in de avond. Het valt mij 100% mee.
#2034743
ik voer meestal om de dag, 3-4 keer per week en totaal wisselend. als we een dag weinig gepland hebben en een lekkere ochtendwandeling erop hebben zitten voer ik ze dan.. meestal is het toch het eind van de middag/avond omdat we te veel doen om met een volle buik rond te huppelen..
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door