Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2032411
Bas heeft al van pup af aan een probleem met zijn immuunsysteem extreme allergie voor het grootste deel van de diersoorten en graan. Probleem zit ‘m in maag/darm en vooral lever. Verhaal is hier grotendeels wel bekend denk ik. Toch is hij echt een behoorlijke tijd redelijk op de rails. Behalve wat betreft de ontlasting. Dat blijft toch met te grote regelmaat brijerig tot echt dunne diarree. Kenmerkend zijn de vellen en proppen slijm. Hij is daar verder dan niet ziek van. Op aanraden van de dierenarts toch maar weer Giardia laten testen vanochtend. Het leek me al onwaarschijnlijk omdat de pup het dan toch ook wel zou moeten hebben, zeker omdat dat in het begin ook geen ster was op het gebied van weerstand. Maar wederom is er geen Giardia gevonden. Heel fijn voor hem, want zo’n kuur had ‘m wel weer even een paar stappen terug gezet, maar een aanknopingspunt was ook wel eens fijn geweest.
Ik gooi daarom maar weer eens een balletje op in deze hoek. Je weet nooit of iemand weer eens wat gehoord heeft ofzo… Waar zou deze diarree nou toch in hemelsnaam vandaan komen? Pro-biotica van orthiflor, vuile schapenpens, psylliumvezels en koudgeslingerde honing maken deel uit van het dagelijks menu omdat we de ontlasting anders helemaal niet onder controle kunnen houden/krijgen.
#2032562
Ik heb dat met Beau ook gehad verleden jaar, heeft ook alle testen gehad maar had verder niets onder zijn leden.
Ik heb het advies L-Glutamine gehad van Erwin v. Geijtenbeek hij heeft daar een hele tijd op gestaan wel van juni tot nov. en Beau is helemaal genezen heeft sinds dien altijd goede ontlasting in de vorm van keutels zit nog wel eens wat slijm bij maar verder is alles al ong. 8 maanden goed op de rails.
#2032693
Ik ken zulke problemen spijtig genoeg ook. Ik zou niet teveel dooreen mengelen, probeer één diersoort voor enkele dagen om te zien of 't goed gaat (merk je na een dag al dat 't echt fout gaat stop je ermee) 't zelfde met toevoegingen (voorgeschreven medicatie moet natuurlijk wel). Zodra je merkt dat op iets goed gaat kan je na enkele weken voorzichtig één iets toevoegen en afwachten.
Hier is er eentje die enorm reageert op iets van pens of bot of grof gemalen vlees. 't lijkt wel of zijn maag zoiets niet aan kan. Granen of iets van kip zijn ook uit den boze evenals iets plantaardigs (groenten, zeewier......).
De laatste maanden ben ik met Berre (een maltezer van bijna 5jaar) bij een holistisch DA en die gaf druppels om z'n weerstand op te bouwen. Sindsdien eet hij bijna als een echte hond en heeft geen diarree meer gehad (wat vroeger meerdere keren per week was) De probiotica de ik gaf is ook afgebouwd en 't blijft goed gaan. De druppels zijn nog niet allemaal de revu gepasseerd maar we zijn over de helft.
 
Hopelijk vind je snel de goede weg, succes!
#2032725
zou je ook aan raden om eens vanaf het begin af aan een plan op te stellen om aan zijn weerstand te werken, met wat extra middelen. eventueel samen met een holistisch DA. allergieën zijn weerstands dingen, en hoewel het misschien er niet mee geneest kan een betere weerstand wel enorm veel verlichting brengen in de klachten.
#2032791
Ik heb al twee jaar bij een homeopaat gelopen en nu sinds kort bij weer een andere holistisch dierenarts. Dus zijn weerstand: daar kunnen we niet meer voor geven dan we al doen. Uiteraard hebben we ook alles al ge-elimeneerd en hij kan slechts 2 diersoorten verdragen.... Dus zover zijn we al... Ik ga dat van Erwin eens opzoeken...
#2032938
deja schreef: Ik heb dat met Beau ook gehad verleden jaar, heeft ook alle testen gehad maar had verder niets onder zijn leden.
Ik heb het advies L-Glutamine gehad van Erwin v. Geijtenbeek hij heeft daar een hele tijd op gestaan wel van juni tot nov. en Beau is helemaal genezen heeft sinds dien altijd goede ontlasting in de vorm van keutels zit nog wel eens wat slijm bij maar verder is alles al ong. 8 maanden goed op de rails.
Hebben wij ook heel veel baat bij gehad. Senghe had vaak last van colitis( aanval begint met diarrree, overgeven, paar h later slijm en bloed op ontlasting, veel loze aandrang). Er wordt trouwens gezegd dat Teunisbloemolie de werking van  L-glutamine nog versterkt. Verder helpen xtra vezels ook goed bij colitis( bv sperziebonen).
Nu hij al een tijdje rauw eet, z'n darmen eindelijk lijken te werken zoals t moet en z'n antibiotica-kuur ook afgelopen is willen we gaan proberen de meds af te bouwen.
#2033168
Nijl schreef: Hebben wij ook heel veel baat bij gehad. Senghe had vaak last van colitis( aanval begint met diarrree, overgeven, paar h later slijm en bloed op ontlasting, veel loze aandrang). Er wordt trouwens gezegd dat Teunisbloemolie de werking van  L-glutamine nog versterkt. Verder helpen xtra vezels ook goed bij colitis( bv sperziebonen).
Nu hij al een tijdje rauw eet, z'n darmen eindelijk lijken te werken zoals t moet en z'n antibiotica-kuur ook afgelopen is willen we gaan proberen de meds af te bouwen.
Beau moest toen aan de L-Glutamine van Erwin v. Geijtenbeek hij zij letterlijk ik kan hem ook AB voorschrijven maar dan sta je hier over een maand of 3 weer en dat blijft dan zeuren, met de gevolgen dat je over een jaar of 2 een hond met huid problemen hebt. Hij zij wij gaan voor de lange weg, nou die was ook wel lang hij heeft 4 1/2 maand in hoge dosis L-Glutamine gehad.
Maar met heel goed resultaat, als hij dit ook ooit weer krijgt ga ik onmiddelijk weer aan de L-Glutamine.
Hij is toen ook op giardia en iets van brillekokersgist en coccidiose getest maar daar kwam eigenlijk niets uit, en Erwin zei toen Beau heeft lekkende darmen.
Het waren ook gewoon koeienvlaaien af en toe.
Het gaat nu heel goed altijd prachtige ontlasting, want je kijkt er toch nog heel regelmatig naar, dat zit er inmiddels ingebakken.
#2033534
Ik ben begonnen met Bonusan maar die is erg duur, heb daarna een ander merk genomen via internet een of andere apotheker, ik heb toen 3 grote potten tegelijk besteld.
Daarna ben ik naar de tuinen gegaan die hebben hele grote potten die waren toen in de 80 euro maar ze hebben bij de Tuinen vaak acties met 50 % korting en dat was toen.
Ik kwam erachter dat L-Glutamine ook L-Glutamine is er zitten totaal geen toevoegingen in het is 100 % L-Glutamine. Dat betekent dat je ieder merk eigenlijk kan nemen, je hebt er nogal wat van nodig. Bonusan zat 200 gr. in en dat kostte 36 euro, daar deed ik geloof ik maar een week of 2 mee en ik dacht dat die van de Tuinen 1 kg. in zat.
Ik dacht dat ik de dubbele of zelfs 3 dubbele dosis moest geven. In ieder geval de dubbele, maar dat zou ik dan even moeten vragen.
Ik deed dat gewoon over zijn ontbijt, Beau zijn ontbijt bestaat uit orgaan of groentemix met ei en yogurt.
Maar je moet geduld hebben, want het duurt wel even.
Laatst gewijzigd door deja op za 11 jun 2011, 23:46, 1 keer totaal gewijzigd.
#2033582
Wij geven BioVitaal( pot 300 Gr.=€25). Ook bij ons een megadosis: 3x 1 maatschepje van 3,5 Gr per dag. da's de dosis voor een volwassene. Officieel mag je het niet met eiwitrijk voedsel combineren( hindert bij opname, als ik t me goed herinner), maar ja, een hond eet nou eenmaal wel eiwitrijk. Ook daarom zo'n hoge dosis.
Er zijn idd goedkopere merken en dat zou geen gevolgen mogen hebben voor de kwaliteit.
#2033743
deja schreef: Ik ga voor je proberen om dat dinsdag bij Erwin op te vragen hoe zwaar is je hond.
Fijn. Ik ken de berekening niet. Deze dosis hebben ze mij geadviseerd toen ik zei dat Senghe toen ongeveer 20 kg woog( nu 24). Ik begreep wel dat je niet makkelijk overdoseert. 
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door