Hier kun je al je vragen, problemen, informatie kwijt over vaccinaties, parasieten en wormen

Moderator: Lizzy

Door Kemi
#2031679
Kemi had van t weekend aardig wat teken opgelopen op haar kop en volgens mij hebben we ze nu allemaal te pakken. Aangezien dit mijn eerste hond is en ik dus geen vergelijkingsmateriaal heb, vraag ik het aan jullie  ;)
- ik las al dat het ontstaan van een bult 'normaal' is na het verwijderen? Ik schrok er behoorlijk van, er kwam ook wat wondvochtachtigs uit. Is het raadzaam om er iets ontstekingremmends (bijv mesitran) op te smeren? Ik had de indruk dat het flink gevoelig is, mag er niet goed aankomen.
Omdat ik bang ben dat het ontsteekt/gaat ontsteken heel graag tips of ervaringen van jullie als dat mag!!? Het ziet overigens niet rood.

Ik heb net een scalibor band gehaald, hopelijk blijven de kriebelbeestjes dan een beetje uit onze buurt. :D
Door jara
#2031685
Ik doe er hier niets op, ook al is er een flinke bult te voelen.....na een dag is het meestal wel weg.
ik ontsmet de plek na het verwijderen wel met een alcoholdoekje als ik thuis ben......mocht ik er onderweg eentje gevoeld hebben en weggehaald hebben wordt dat ook wel eens niet gedaan, en zie geen verschil met de keren dat ik wel ontsmet
Door Bien
#2031911
Kemi schreef:

Ik heb net een scalibor band gehaald, hopelijk blijven de kriebelbeestjes dan een beetje uit onze buurt. :D
heb geen ervaring met een scalibor band maar denk wel als het een bult is van de tekenbeet je even in de gaten moet houden of de scalibor band, die bepaalde stoffen loslaat, dat bultje/wondje (vocht) niet gaat irriteren.
Door Kemi
#2032697
Zilverwater? Ik zal eens googlen. En de bulten zijn na een dag al een  heel end minder, gelukkig.
De scaliborband gaat maandag om, dan heb ik de tijd om haar een beetje in de gaten te houden om te zien of ze er op één of andere manier op reageert. Daar heb ik het komend weekend te druk voor/veel 'uithuizig' met Kemi  :biggrin2:
#2034334
Ik ontsmet de beet direct na het verwijderen van de teek met alcohol. Daisy vind het vreselijk en ik ben dan ook op zoek naar een alternatief. Zilverwater... doet dat geen  of minder pijn?

Hier ook altijd een bult de volgende dagen, maar geen wondvochtachtigheden.
Door Lizzy
#2034337
Meike en Daisy schreef: Ik ontsmet de beet direct na het verwijderen van de teek met alcohol. Daisy vind het vreselijk en ik ben dan ook op zoek naar een alternatief. Zilverwater... doet dat geen of minder pijn?

Hier ook altijd een bult de volgende dagen, maar geen wondvochtachtigheden.
Dat doet echt geen pijn.
 Terug naar “Vaccinatie/Parasieten/Wormen”

Barfplaats wordt gesponsord door