Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2004384
Goh, ben benieuwd of je het trillen wegkrijgt met deze behandeling. Een van onze reuen trilt al zijn hele leven, bij spanning. Een van zijn zonen doet het ook, maar veel lichter. Ze telgangen allebei niet en hebben geen andere problemen. Kan me heel goed voorstellen dat het na castratie minder wordt. De zoon is bij ons gecastreerd, pa niet. Ik weet niet hoeveel zoon trilde voor de castratie. Een andere zoon en dochter trillen helemaal niet en telgangen ook niet.
#2031065
Update:

Het trillen is stukken minder na de tweede behandeling! Zijn vacht is achter zijn schouders ook zoals ik het wil zien en zo is het nog nooit geweest. Nu voelt het aan zoals het ook voor zijn schouders aanvoelt. De stugge verkleurde haren zijn nu weg na de rui (eindelijk, want hij ruide nooit helemaal door leek het)

Het valt ons nu juist op dat hij veel vaker volledig stil staat. Voorheen stond hij stil, maar trilde hij daarbij. Ook als hij thuis was en zelf  kalm was. Nu zien we het ook als we ergens anders zijn dan thuis, dan staat hij stil zonder te trillen. En ik krijg veel minder vaak een opmerking erover, dus dat zegt ook heel veel.

Wat ik nu wil doen is hem elke keer een behandeling vóór het jachtseizoen begint en als het jachtseizoen is afgelopen. Zo denk ik dat we zijn lijf lekker soepel houden.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door