Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2030928
hoi hoi

nadat mijn hondjes op barf zitten , zou ik eigenlijk ook heel graag mijn 3 katten op barf willen zetten.
ik ben met mijn honden begonnen door kvv te geven.
smuldier. geschikt voor hond en kat als ik de verpakking moet geloven.
mijn katten ruiken er wel eens aan , maar daar heb je het ook ver mee gehad. ze likker er niet eens aan.
als ik maaltijden voor de honden klaarzet/maak of snij , dan hangen de katten natuurlijk om mij heen te draaien , en likken graag aan een kippennek.
kauwen doen ze niet.
het trekt ze dus wel een kippennekje.
hoe kan ik het het beste aanpakken om ze over te zetten vers.
ik heb een kater van 3 een poes van 4 en een poes van 9
ze krijgen nu nog gewoon brokjes. en owee als ik daar mee verander van smaak , ze gaan gewoon protesteren hoor. dan duurt het weer een paar dagen , voor ze zich eraan begeven.
nou , ik hoop dat iemand me kan helpen , om mijn katten ook op vers te kunnen zetten :D dan ben ik helemaal van die brokken zooi af

thnx vast

liefsss
#2030982
In sommige smuldier versies zit pens, niet alle katten vinden dat lekker dus check de verpakking even.
Als ze nu ook wel eens blikvoer krijgen kun je het evt ook effe een paar dagen vermengen met blik zodat ze aan de smaak kunnen wennen.

Als ze de kippennekjes smakelijk vinden, doe ze dan effe plathameren en/of in stukjes knippen zodat het wat makkelijker voor ze is om te gaan eten...
#2030998
nou  ik heb gewoon eens wat geprobeert hoor :P
ik heb net kippennekjes klein geknipt , en in de blender gedropt
en kippen hartjes erbij in gedaan, en dit helemaal fijn gemalen.
niet ideaal in de blender haha
maar goed , het is gemalen
en ja hoor , mijn oude dame van 9 , kwam gelijk er na toe en heeft een paar hapjes gegeten
dushy loopt er zo langsheen , die kijkt er niet naar om , zometeen eens mijn kater proberen
ik hoop zo dat dit gaat lukken , ik wil echt de katjes ook op lekker vers voer zette :D

mag ik de katten dezelfde producten geven als de honden ???
#2031012
Ja in principe wel, maar hardere botten die honden wel goed wegkrijgen zal bij katten moeilijk worden (kip, kwartel, eend, parelhoen moet wel lukken bij katten)
Tja en pens, sommige katten blieven dat wel en anderen gruwelen ervan...

Om je blender niet vroegtijdig te laten overlijden is een hamer ook wel effectief: paar keer goed meppen en dan evt in stukjes knippen.
Ow ja, plastik zakje en theedoek om het te hameren object doen om een vleesspoor op de muren/plafond te voorkomen  ;D
#2031040
thnx voor de berichtjes
nou mijn oudje lust het wel hoor hihi

ik weet het van de blender , hij was zo wie zo al aan de oude kant , dus maakt niet uit.
en die hamer , en vlees sporen , kwam ik snel achter ja , toen ik begon te meppen voor de honden hahahaha
tjeee zeg , ik had alles vol met kletters hahahahaha
ik heb gelijk een portie in de ijstkast gezet , om ze morgen weer aan te bieden.
ik neem de brokjes gewoon weg denk ik ?
kan toch ? of nie , ik neem aan dat als ze honger , ze het uit eindelijk wel gaan eten?
blikvoer krijgen ze eigenlijk nooit, ze accepteren niet gauw andere voeding.

hoe zouden jullie dit aanpakken ? wegpakken , en vers aan bieden ?
of een andere manier ?
#2031050
Leuk dat juist het ouwetje het lekker vind (was hier net zo)
Brokjes in combi met ongemalen bot is sowieso niet zo lekker ivm verteringsproblemen, dus ik zou ze nu zeker wegnemen.
Katten kunnen miemelaars zijn want als ze weten dat er ergens brokjes staan zullen ze toch liever gaan voor geur/kleur+smaakstoffen die daar inzitten helaas.
Niet in de kliko gooien maar het plaatselijke asiel blij maken met de brokjes....

Let wel op dat je kat niet langer dan 15-24 uur zonder eten is, katten krijgen snel leververvtting door vasten.
#2031056
dan zal ik zorgen dat sidny , mijn oudje dus , geen brokjes meer binnen krijgt.
wat kan ik met de andere 2 het beste doen dan ?
gewoon vanacht eens laten staan ? hopen dat het schaaltje morgen leeg is , en aan het eind van de dag weer aan bieden ?
mochten de andere 2 er langs lopen dan toch maar iets van blikvoer neerzetten ?

ow , en de brokjes , die ik nog heb , die breng ik indd naar het asiel
#2031059
Ik heb Snoepie overgekregen door wat brokjes door zijn kvv te doen en dit langzaam af te bouwen (heeft ruim 3 maanden geduurd). Met blik vertikte hij het om te eten, maar dat is wel beter als brok ivm de vertering zoals limpy al zegt. Snoepie was echt een blikjunk, maar door de kvv gaf hij toch de voorkeur aan brok. Als ik ze nu zou laten kiezen tussen brok, blik en kvv gaat de kvv als laatste op dus als het mogelijk is de brokken weg halen en alleen de kvv aanbieden. Wel in de gaten houden dat ze allemaal iets eten, leververvetting is zo gebeurd.
#2031072
ik laat het voor vanavond gewoon staan het vers dan wat ik net heb gemalen
en dan ga ik vanaf morgen vroeg , er echt op letten.
aangezien het zo bedtijd is.
brokjes , zijn aan de kant gezet in de kast , en ik zal er goed op letten dat ze wat binnen krijgen , anders ga ik blikjes inslaan , die ze wel eten. en dan zal ik het daar mee proberen om ze over te zetten op volledig vers.
#2031092
waaaaahahahahaha :P ik weet het , dat ze hard zijn , ik knip voor de pup stukjes eraf , van mijn 2 oudste , en indd dat doe ik met de snoeischaar , met een mes vind ik het niet te doen.
ik kan niet meer als proberen. ik vind het zonde om me een vleesmolen al direct aan te schaffen , en dadelijk gaat het mss toch niet lukken om ze om te zetten op gemalen vlees.
en dan zit ik er mee.
de blender is toch al een oudje hahaha
ik laat het morgen wel weten , of hij het overleeft heeft :P ;D
#2031098
tis indd een idee om voor hun aparte visjes te halen.
ik haal de koppen nu ook op de markt, en ze weten waarom ik ze koop hihi , ze vinden het maar fascinerend allemaal wat en hoe ik mijn honden voer :D
ze zijn er ook echt nieuwsgierig naar haha , kreeg eerst de vraag , wat heb je dan ? pittbulls ? uhm neej hoor , ik heb 3 onschuldige labjes :D

ik zal vrijdag eens kijken op de markt.
eten ze het niet , kan het indd naar de hondjes
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door