Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door essie74
#2028503
hoi allemaal,

Sinds een 4 tal weken likt onze maartje veelvuldig onder haar staart, ze heeft hiervoor stromogyl gekregen van de  DA 2x een kuur van 14 dagen. Zodra ik hier mee stop binnen twee dagen begint ze weer enorm te likken enz...

Ook heeft ze voor haar andere problemen carporal gekregen 2x 1,5 tablet van 50 mg per dag.

Haar anaalklieren zijn leeg geen pus en of dergelijk allleen bij het uitknijpen komt er wel wat bloed uit.
Wat nu te doen?
Een sterkere AB kuur? of verder kijken naar wat anders? zelf heb ik ff geen idee wat ik hier mee aanmoet.... nu net gepoept, ontlasting is niet te hard maar zeker niet zacht...zie ook anaalvocht komen bij de ontlasting dus zou goe dmoeten gaan ?
iemand een idee??
Door sella
#2030178
Wat voor ras is ze? Bij herders kan het ook een teken zijn van fistelvorming, dan likken ze ook veel.

Of doodgewoon wormen? Dat het jeukt van het gewriemel?
Door annielaumen
#2030486
Astrid schuurt ook regelmatig met haar kont(voor het poepen en na het poepen)
Likt ook regelmatig
Alles is bij haar onderzocht(ben in het verleden ook vaak naar de dierenarts geweest en niks gevonden)
_Geen overvolle anaalklieren
_Geen wormen(heb net de uitslag binnen van het ontlastingsonderzoek)
_Geen vlooien
Denk dat het bij Astrid gewoonte is
Gebruikersavatar
Door essie74
#2033063
sella schreef: Wat voor ras is ze? Bij herders kan het ook een teken zijn van fistelvorming, dan likken ze ook veel.

Of doodgewoon wormen? Dat het jeukt van het gewriemel?
wormen, niks gevonden na een kuurje of twee?
En ze is een Rhodesian ridgeback
Door sella
#2033074
Probeer anders eens of cardiflor forte helpt. Dat werkt sterkt tegen de jeuk, mischien doorbreekt dat de cirkel.
Gebruikersavatar
Door essie74
#2034068
ben al met puur jeuk aan de slag geweest, vandaag de eerste dag zonder weer een neiuwe AB kuur, gelijk weer jeuk.... :-\
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door