Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door blanco
#2023396
hallo,

nog niet zo lang geleden met al de honden overgeschakeld op kvv en zou nu dus de pupjes op kvv willen laten opgroeien. het is de eerste keer dat we dit doen ( kvv met pups) dus toch graag wat info.

normaal krijgen de honden een mix van kvv, duck en alaska. we willen dus in het begin enkel duck geven omdat ons dat het makkelijkst lijkt. Kunnen we daarna ook alaska gaan geven of iets anders of moeten we toch in het begin een beetje uitkijken met die kleintjes?

hoe doen jullie dat in het begin?
kan het kwaad dat de nieuwe eigenaars daarna overschakelen op brok?
Door blanco
#2023889
nee, maar morgen zijn ze 3 weken en dan ga dan ook toch niet zo gek lang meer wachten. Normaal begin ik rond 3,5 weken met geweekte brokjes, een papje zeg maar, ze eten dan nog niet waanzinnig veel omdat ze ook nog drinken. rond de 5 a 6 weken krijgen ze  normale brokken ( dus niet geweekt).

mijn idee is om een papje te maken met duck en water de eerste weken en daarna ze enkel met duck te voeden. Ik geef normaal ook alaska maar dat lijkt me toch wat zwaar voor zo een pup.
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#2029614
Mijn pups krijgen vanaf 3.5 à 4 weken hun 1e vaste voeding.Aangemaakt met warm water om het wat smeuig te maken. Ik wissel veel af qua merken en ze lusten eigenlijk alles.
Gebruikersavatar
Door nova
#2030339
[quote="blanco"]
nee, maar morgen zijn ze 3 weken en dan ga dan ook toch niet zo gek lang meer wachten. Normaal begin ik rond 3,5 weken met geweekte brokjes, een papje zeg maar, ze eten dan nog niet waanzinnig veel omdat ze ook nog drinken. rond de 5 a 6 weken krijgen ze  normale brokken ( dus niet geweekt).

mijn idee is om een papje te maken met duck en water de eerste weken en daarna ze enkel met duck te voeden. Ik geef normaal ook alaska maar dat lijkt me toch wat zwaar voor zo een pup.


[/quote]

De puppen zullen het wel eten met 3,5 week, maar beter om te wachten totdat ze 4 weken zijn.
Eerder is het maag/darmkanaal van de pup nog niet voldoende ontwikkeld om het vlees te verteren.
Er wordt aangenomen dat te vroeg starten met vaste voeding, op latere leeftijd allergien in de hand kan werken.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door