Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2030160
Boomer likt sinds gister aan haar rechtervoorpoot.
Je ziet een inimini klein rood plekje.
Nu heb ik een grasaar angst dus ik vroeg me af hoe je weet of het een grasaar is. Ik voel niks geks in dr poot maar Boomer geeft wel aan dat het irriteert.
Ik heb er groene leem op gedaan en ik probeer dr tegen te houden om te likken maar misschien is likken ook wel goed.
Dat ze het op die manier eruit werkt of is dat gek?!
Laatst gewijzigd door MarijeEnBoomer op do 09 jun 2011, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2030168
geeft ze aan dat het plekje irriteert, of ook daar boven zegmaar haar poot in? (waar de grasaar zou kunnen zitten)

kan het niet een steek van een of andere nare insect zijn ofzo?
Door Nynke
#2030198
[quote="nienk"]
hmm, beetje vaag dus. als je een grasaar vermoed is de DA de enige optie denk ik. zo'n kreng komt er niet vanzelf uit.
[/quote]
Dat is ook  mijn reactie, ik zou daar geen risico's mee nemen  :-X :-X

Beterschap voor de prinses !!!!
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2030204
De dierenarts gaf toen pebbles een grasaar had ook eerst een zalfje waarmee we hem naar buiten konden krijgen.
Ze gaan niet direct snijden  ;)
Maar ik vraag me af of ik nu kan zien of er een grasaar inzit!
Een dierenarts komt hier z'n bed niet voor uit!
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2030442
Boomer is een aansteller gebleken  :)
Er is niks waaraan ze vermoeden dat er een grasaar inzit.
Als er een grasaar zit word het dik en ontstoken.
Vaak komt er ook wat pus uit het wondje en hoger waar de aar zit.
Ik kon er cortaphen op doen maar ik kies voor honingzalf  ;)
#2031339
Gister tijdens het wandelen in het bos had ze de kap niet op en heeft ze staan likken  :(
Nu is het wondje iets groter, nog niet erg groot hoor maar wel vervelend zo op dr pols.
Het lijkt wat wittig/gelig maar wel droog.
Ik heb er gisteravond nog honingzalf op gesmeerd maar nu nog niks.
Wat kan ik er het beste op smeren dat het snel geneest en ze die kap afkan  :)
Ik zal even proberen een foto te maken.

edit: ik krijg het niet duidelijk op de foto met mn telefoon.
Laatst gewijzigd door MarijeEnBoomer op do 09 jun 2011, 11:44, 1 keer totaal gewijzigd.
#2031354
ik smeer gekke plekjes en wondjes bij Reus met Vet Gold Cream zalf, vind dat beter werken dan honingzalf. bonus is dat hij het niet zo lekker vind als honingzalf en er dus minder aan likt. ik zou dat er op smeren en een sok aan trekken. eventueel iets van een verbandje ofzo er om heen zodat de sok niet aan de wond kleeft.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door