Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door fiev
#2029772
hallo,

een vraagje ivm pens, zien jullie dit ook als een volledige maaltijd of enkel als orgaanvlees?

merci
Door nienk
#2029775
de meeste mensen zien pens hier als orgaan, en voeren ongeveer de helft van het orgaan percentage pens. (de andere helft hart/lever/nier/etc.) dat komt neer op zo rond de 10% van het menu aan pens.

je kan pens echter wel als maaltijd voeren, als je bijvoorbeeld een menu voor 3 weken maakt, daar van uitrekent hoeveel pens de hond mag hebben, en dat dan in 1 of 2 keer voeren. stel bijvoorbeeld je hond eet 1000 gram per dag. dan eet hij in 3 weken 21000 gram. 10% daarvan pens, is 2100 gram. je kan dus dan 2 keer per 3 weken een penslap van rond een kilo geven.
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2030162
Hier krijgen ze de helft aan orgaan aan pens maar ze krijgen het 1 x per 2 weken anders zouden de lappen te klein zijn ;)
Door Martine-Tom
#2030163
Ik zie het ook niet als compleet, ik voer het als de helft van het orgaan.
Hij krijgt het wel als een dagmaaltijd maar voor mij is het niet compleet, al kan ik dat niet wetenschappelijk onderbouwen ;)
Door Minhie
#2030503
Ik ga het wel geven als compleet maar ik ga voeren op de NRV methode. Groente krijgt hij straks wel maar als extra.
Door Martine-Tom
#2030508
Het heeft toch niks met Barf of NRV te maken of je pens compleet vind?
Ik voer ook NRV maar vind nog steeds dat pens niet compleet is :)
Door Minhie
#2030549
martine-tom schreef: Het heeft toch niks met Barf of NRV te maken of je pens compleet vind?
Ik voer ook NRV maar vind nog steeds dat pens niet compleet is :)
Ehh ik meende dat veel mensen die NRV geven het zien als een complete maaltijd en bij BARF juist als een onderdeel van orgaan.
Door nienk
#2030578
Minhie schreef: Ehh ik meende dat veel mensen die NRV geven het zien als een complete maaltijd en bij BARF juist als een onderdeel van orgaan.
jup, dat dacht ik ook.
Door Martine-Tom
#2030652
Minhie schreef: Ehh ik meende dat veel mensen die NRV geven het zien als een complete maaltijd en bij BARF juist als een onderdeel van orgaan.
Ah ok, nou dan ben ik een uitzondering :biggrin2:
Ik val denk ik nergens onder, ik voer geen groente en vis als vast onderdeel dus val ik niet onder Barf, maar pens vind ik ook niet compleet dus NRV ben ik ook niet...cool 8)
Door fiev
#2030716
In ieder geval merci voor de reacties,
wij zagen pens ook als volledige maaltijd, weet niet goed hoe we het nu zullen gaan doen, ik denk 10% zoals jullie hier blijken te doen!

merci hé  ;D
Door Minhie
#2031085
martine-tom schreef: Ah ok, nou dan ben ik een uitzondering :biggrin2:
Ik val denk ik nergens onder, ik voer geen groente en vis als vast onderdeel dus val ik niet onder Barf, maar pens vind ik ook niet compleet dus NRV ben ik ook niet...cool 8)

Haha ik val ook nergens onder..  Ik ga namelijk wel groente geven ondanks dat het via de NRV methode niet hoeft. (niet zoveel als op de BARF methode) maar ik neem pens wel weer als een complete maaltijd (1x per week) :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2031174
wat maakt het nou in feite uit, je hoeft helemaal niks dagelijks compleet te voeren dus als je 1 pensmaaltijd per week geef is dat toch prima...net zo goed als een paar dagen in de week bot, orgaan, spier, groente....
Gebruikersavatar
Door *Marga*
#2031616
Ik geef dus pens 1 x per 2 weken en niet iedere dag compleet ;)
om de dag spiervlees of vlees/bot enz.
Scheelt echt heel veel of je nu een kleine hond hebt of een grote.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door