Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Esther11
#2029678
Als ik het botpercentage verlaag moet ik het dan ergens anders verhogen om weer op die 100% uit tekomen en zoja waar kan ik dat dan het beste doen.
De dame en heer zitten hier op 50% bot en nu vind ik de laatste tijd witte poep dus het moet iets omlaag.
Door Esther11
#2029687
Lizzy schreef: Het ligt eraan wat je voor de rest geeft en in welke hoeveelheden.
Ik geef iedere dag compleet, spervlees, orgaan, groenten en bot.
Door marjan23
#2029713
Is het met poepen meteen wit?
Want hier met dit warme en zonnige weer droogt het heel kalkachtig op, terwijl als de keutel net gelegd is gewoon normaal is.
Door Lizzy
#2029717
Esther11 schreef: Ik geef iedere dag compleet, spervlees, orgaan, groenten en bot.
En in welke hoeveelheden geef je dat?
Door Lizzy
#2029718
marjan23 schreef: Is het met poepen meteen wit?
Want hier met dit warme en zonnige weer droogt het heel kalkachtig op, terwijl als de keutel net gelegd is gewoon normaal is.
Dat klopt inderdaad als een bus! Met dit warme weer droogt zowat iedere vers/rauw keutel wit op.
Door Esther11
#2029818
Lizzy schreef: En in welke hoeveelheden geef je dat?
In de verhouding van de rekenhulp. 50% bot, 15% orgaan, 15% groenten en 20% vlees.
Door Esther11
#2029819
marjan23 schreef: Is het met poepen meteen wit?
Want hier met dit warme en zonnige weer droogt het heel kalkachtig op, terwijl als de keutel net gelegd is gewoon normaal is.
Dit was ook al voor de warmte ik dacht eerst dat het aan het bot lag maar ze hebben het ook bij heel goed bevleesd bot.
Gebruikersavatar
Door pike
#2029826
Je schrijft: ik vind witte poep. Hoe lang ligt het er dan? Weet je ook hoe ze poepen? Want als ze gewoon goed kunnen ontlasten is er niets aan de hand.
Een van mijn  honden staat op 45% bot. Die krijgt er 25% spier, 20% orgaan en 10% groente bij. Zelf heb ik dus het spiervlees omhoog gedaan.
Door TMG1961
#2029887
Ik was zelf ook al aan het denken om het percentage bot van Pixie van 40 naar 35% te zetten. Ik merk ook regelmatig dat haar drolletjes de volgende dag wit zijn. Ze heeft verder geen problemen met poepen. Ze krijgt momenteel 40% bot, 17% orgaan, 33% spiervlees, 5% vis en 5% groenten.
Door orinake
#2029902
Ik zou het spiervlees omhoog doen...


Ik geef hier
45% spiervlees
40% Vleesbot
15% Orgaan

Groenten tel ik niet aangezien ik dit niet altijd geef. In de zomer eten ze bvb meer groentjes dan in de winter....
Gebruikersavatar
Door pike
#2030149
TMG1961 schreef: Ik was zelf ook al aan het denken om het percentage bot van Pixie van 40 naar 35% te zetten. Ik merk ook regelmatig dat haar drolletjes de volgende dag wit zijn. Ze heeft verder geen problemen met poepen. Ze krijgt momenteel 40% bot, 17% orgaan, 33% spiervlees, 5% vis en 5% groenten.
Als ze geen problemen heeft met poepen, waarom zou je het dan veranderen? Misschien wordt het dan wel slappe was  ::) Waarom zou het de volgende dag niet wit mogen zijn?
Door Martine-Tom
#2030167
Ik voer meer bot dan aangegeven, Tom eet meestal erg goed bevleesd bot, eendenrug bijvoorbeeld op dagen dat hij dat eet eet hij tot max 70% botvlees, doe ik dat niet gaat hij aan de racekak.
Als ik kipkarkas voer wat minder bevleesd is dan zit het eerder op 40%.
Ik doe eigenlijk alles op het oog moet ik bekennen, ik weeg het totaal wel af maar verder kijk ik naar hoeveel vlees erop zit en hoeveel er nog bij kan/moet om het voor Tom optimaal te maken :)
Elke hond werkt anders, Tom kan goed tegen bot en minder goed tegen spier en orgaan.
Na pens heeft hij ook altijd wat dunnere ontlasting.
Gebruikersavatar
Door pike
#2030175
Zo doe ik het ook hoor. De basis is 45% vleesbot voor Armagnac en de andere twee 50%. Maar als er veel vlees aan zit dan gaat er gewoon minder spier bij en kunnen ze wel tot 70% vleesbot gaan. Want die 45 resp. 50% is gebaseerd op 50/50 bot. Als ik een half konijn of halve kip geef gaat daar echt geen spiervlees meer bij.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door