Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2027531
hallo iedereen , wij hebben een greyhound met epilepsie geadopteerd en nu heb ik gelezen dat het best is om hem op een dieet van rauwvlees te zetten .
Dus iedereen die me kan helpen om een zo evenwichtig mogelijk dieet samen te stellen mag het laten horen . Als ook wat kan ik bij geven van groentjes eventueel want hij mag totaal geen granen en melkprodukten hebben naar het schijnt . Dus iedereen die me helpen kan en wil daar hoor ik het graag van .
groetjes
Yvette
#2027707
Een van mijn labradors heeft epilepsie, dit begon toen ze een jaar of twee was, elke drie weken zeker een insult soms vaker en best heftig ( met ontlasten en gillen tijdens een insult)
Toen ze acht jaar was heeft ze ook nog een hersenbloeding gehad .

Toen ik bijna twee jaar geleden ( vanwege problemen bij een van mijn andere labjes ) van de ene op de andere dag overschakelde op vers (eerst carnibest natuurvoer met later barf hapjes erbij ) bleven haar insulten langer weg, veel langer!!

Nu gaat het onvoorstelbaar goed met haar, ze heeft ongeveer om de drie of vier maanden een insult.

Na overleg met Tannetje Koning heb ik besloten te stoppen met vaccineren, ze krijgt ook helemaal geen andere medicatie van mij, ook geen wormen kuur en echt alleen Barf en kvv, let op : zonder granen!

Dit is mijn ervaring met epilepsie.
#2027714
heb er zelf geen ervaring mee. je kan beginnen bij het begin: op de website staan de beginnersdocumenten, daar kan je lezen wat vers voeren zoals hier gebruikelijk is inhoud. daarnaast staat er misschien in het bieb subforum een artikel waar je iets aan hebt. en dan is er ook nog de zoekfunctie.

sowieso een goed idee trouwens, je hond over zetten!! en welkom hier  ;)
#2027857
Hoi.

Mijn X-boerenfox is nu 14,5 jaar.
Heeft tot zijn 11 de brok gehad :'(.
Hij had in zijn laatste brokjaren ook af en toe een lichte epileptie aanval.
Toen ik enige tijd barf ben gaan geven kwam ik er achter dat de epilepsie wegbleef.
Ik heb geen speciaal dieet gehad. Kip geef ik het meest , maar ik betwijfel of een diersoort er toe doet.

Later kwam ik een keer een topic tegen waarin stond dat barf ook erg goed was tegen epileptie.
In mijn geval klopt dat.

Groetjes Hellen
#2027986
bedankt alvast voor de reacties . ik heb geen ervaring met rauwvoeden en met epilepsie .
en wil alleen maar het beste voor Shadow , het probleem is dat we ook niet veel weten over
zijn verleden .
als er nog iemand tips of goede raad heeft mag je het altijd laten horen
#2027987
Ik zou eerst maar overschakelen naar een goed KVV, zonder graan (en dus ook geen rijst). LVV is een klant en klaar rauw/vers voer. Want zo te lezen heb je nog geen ervaring met het zelf samenstellen van rauwe voeding. En je moet dat eerst zelf leren door te lezen, voordat je daarop kunt overschakelen. En in de tussentijd kun je je hond veel gezonder voeren met KVV dan met welke brok dan ook.

Hier staat alles over KVV: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 428.0.html.
Hier staan de merken KVV: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 724.0.html.
Hier staat hoe je zelf moet samenstellen: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 448.0.html

En hier staat onze BARF handleiding met foto's: http://www.barfplaats.nl/handleiding-tot-barf
#2029107
Hey Lizzy , nee ik heb geen enkele ervaring met barfvoeren . Degomeat uit aalst ken ik want we bestellen
daar regelmatig gewoon gemalen kip , rund en pens en dat geven we dan aan de honden met geweekte groenten . Zij krijgen ook soep met look en gember en youghourt onder hun  eten maar dat is helemaal anders want zij zijn niet ziek .
Maar onze nieuw komer heeft epilepsie en dan is het wel opletten met wat ik hem te eten geef .
Ik ben bang dat hij iets van voedingsstoffen ga tekort komen en vermits ik nogal fanatiek kan zijn als
het om de honden gaat en hij een zorgen woefke is ....... We zijn nu wel van plan om ze allemaal laten om te
schakelen naar barf eens ik het een beetje onder de knie heb .
In ieder geval al bedankt om de links door te geven ik zal er is door gaan snuffelen se
#2029211
Je kan een hond met epilepsie net zo'n barfmaaltijd voorzetten als eentje zonder epilepsie. Alleen bij het epilepsie-patiëntje moet je voorlopig nog strenger zijn wat betreft de toevoegingen van graan en het geven van snackjes waar graan of kleur/smaakstoffen en dat soort dingen inzitten.
Het is niet gezegd dat de aanvallen als sneeuw voor de zon zullen verdwijnen. Bij mijn hond maakte het in ieder geval niets uit. Tenminste, die heeft nooit brok gehad, dus wellicht was het op brok erger geweest, dat weet ik dus niet.
Wat wel een verschil is, is dat dat haar bloedwaarden, zelfs na jarenlange medicijngebruik nog steeds erg netjes zijn, terwijl die volgens de statistieken toch ondertussen wel sterk veranderd had moeten zijn.
Omdat haar medicijnen vit. D afbreken krijgt ze swinters wat extra levertraan en dat is eigenlijk het enige aparte wat ze krijgt ten opzichte van de anderen. :)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door