Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2027272
Mijn tervueren is nu 12 .
De laatste tijd zie ik dat het in de auto springen moeizaam gaat. Ook het opstaan gaat niet meer goed.
Ze is stijf in de achterhand.
Maar als we wandelen lijkt er niks aan de hand. De klap komt daarna.... soms wat mank ... slecht opstaan.

Ik geef haar nu 2 capsules boswellia per dag en geef dit nu 2 weken.
Daar merk ik nog niet echt een verbeting van. Misschien heeft dat tijd nodig??

Iza heeft zelf heel goed in de gaten dat ze alles niet meer kan.
Maar wil nog zoveel......
Ze is een zeer jaloerse aanwezige tante die niets ontgaat. We hebben veel getraind en een sterke band samen.

Mijn vraag:

Zouden jullie pijnstillers bij de DA halen? (of iets anders)

Ben bang dat ze dan helemaal de vernieling ingaat omdat ze dan weer mobiler wordt.
Ik gun haar een fijne oude dag , maar weet nu niet wat het beste is.

HELP !
#2027316
wat bij mijn hond helpt is glucosemine (corta rx)(behalve als ze het aan de nieren heeft dan zou ik bijvoorbeeld groene os nemen)

en doils joint dit versterkt elkaar
daarbij is een goede chropractor of orthomanueel ook zeker geen overbodige luxe
daarbij heb ik goede ervaring met ondersteuning van goede homeopatische middelen maar da moet je weer een veterinair homeopaat langs laten komen maar nog altijd beter dan pijnstillers
celzouten werken geweldig

en elke dag even masseren
#2027369
primeval : waar haal je dat?

Glucosamine heb ik al eens  een periode gegeven. Ik heb er niets van gemerkt , maar las een keer op het forum dat het niet goed voor de maag zou zijn.
Omdat haar ontlasting ook niet geweldig is (nattig , diaree, slecht verteerd, zie verhaal zimba) ben ik daarmee gestopt.

Bedankt voor de reacties . Meer is welkom.
Ik ga er over nadenken.
#2027436
Ik zou een pijnstiller geven, Frank heeft het daar nog 2.5 jaar heel goed op gedaan. Iets van metacam ofzo, beginnen met een lage dosering, vaak zie je zo'n dramatisch verschil dat je spijt hebt dat je er niet eerder mee begonnen bent. Ondersteunend zou ik inderdaad aan de glucosamine preparaten gaan en visolie bijgeven.
#2027817
Ja , ik denk dat ik toch pijnstillers ga geven.
In ieder geval de DA om advies vragen.
Haar meenemen naar de DA heeft geen zin , ze staat te trillen als een rietje (altijd)
Dan kan ze van de stress " alles ".
Ben ook eigenlijk bang dat ze eventuele pijn  voor mij verbergt.

Chinese kruiden heb ik al eens voor een schaap van mij gebruikt.
Dat werkte heel goed.
Heb ik via Tannetje gekregen.

Het is een vreemde gewaarwording om een hond te hebben die  laatste maanden overdag slaapt.
Dat was nooit aan de orde. Waar ik was, was zij. Al liep ik de hele dag rond te rennen en van alles te doen zij liep mee...........
Ik vind het geen goed teken. Maar misschien zie ik spoken en heet dit nu OUD WORDEN.
#2029753
Dag Hellen,
Goedkoop is het niet, maar je krijgt wel waar voor je geld om het zo maar uit te drukken. Mijn prijzen liggen iets lager maar wij hebben natuurlijk ook de kosten die aan zo'n inrichting vast zitten.
Het is uiteraard niet de bedoeling dat je voor goed aan deze therapie vast zit. Ik geef eigenaren altijd advies en tips waarmee zij de bereikte verbeteringen kunnen handhaven. Vraag haar of zij advies kan geven, vraag naar specifieke oefeningen en massages die je thuis kunt doen.
Als je het op prijs stelt wil ik je daar ook best mee helpen.
Sucess!
Jiry
#2035440
Ik ben vandaag bij Linda Boggie geweest.
Ze werkt met chinese kruiden en acupunctuur.

Iza's rug zit helemaal vast en ze heeft zeker pijn.
Al jaren ben ik met haar aan het tobben. Ook wat betreft de ontlasting.
Als deze behandeling aanslaat is al het vorige voor niks geweest :-[
Er is dus nooit de juiste diagnose gesteld :'(

Ze krijgt chinese kruiden tegen de pijn en kruiden voor de maag en milt.
Ook acupunctuur gehad

Maar nu komt het ......
Ik moet eten voor haar gaan koken in een slow-cooker.
Linda zegt: niet elke hond doet het goed op barf.
En Iza is zo'n geval.  (Net als Zimba van Aalst)
Ze heeft ervaring met met dit soort honden en ik vertrouw erop dat het dit keer goed zit.

Kent iemand die ook zo kookt voor zijn hond???
#2037087
Ik heb ook ooit met Indy Chinese kruiden geprobeerd ( nou ja, pillen  :D) toen ze langdurig kreupel was. Helaas hielpen ze helemaal niks-nakkes-nada, jammer, want ik zag het wel zitten. Metacam werkte ook helemaal niks en uiteindelijk heeft ze previcox gehad en toen ging het eindelijk over.... heeft echt een maand of 3 geduurd, niks op de foto te zien, waarschijnlijk weke delen/ banden overbelast. Laatst was mijn andere hond tegen een boom aan gelopen en liepop drie poten.... kreeg de schik van mijn leven.... dacht aan kruisbanden gescheurd, zo erg was het. Bleek gelukkig niet het geval... Gewoon flink gestoten.  Ik had nog Groene Os Pijn Compositum in huis en gelukkig heeft dat toen wel geholpen  8) Toch handig om dat soort dingen in huis te hebben, want je zal net zien dat dat soort dingen altijd in het weekend gebeuren  >:( >:( >:(
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door