Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door 3 borders en een cairn
#2027020
hallo allemaal ,
wie kan mij raad geven.

ben vanmorgen met spike naar de da geweest, hij had gister een dikke voet waar hij niet op kon staan en vanmorgen een bult onder het oog.
nu hebben ze hem een injectie gegeven met duplo, en de volgende pillen. synulox 250 mg 2x daags gedurende 7 dagen.
rymadil 1x daags 1.5 tablet.
clavaseptin sm 50 mg 2 x daags 1 tablet.

wat zouden jullie er bij geven aan probotica. heb hier wel kefir alleen weet niet of dit gelijk staat aan probotica.

groetjes jack
Door Lil
#2027024
Pro biotica is wat anders dan kefir. Ik zou beiden geven. Je kunt gewoon eentje voor mensen halen. Ik heb voor mezelf van orrthica gebruikt (te halen bij reformhuis, de tuinen,  grote drogist of sommige apotheken). Voor de dieren kan ik bij mijn da halen, die is super goed.
Door 3 borders en een cairn
#2027140
Lil schreef: Pro biotica is wat anders dan kefir. Ik zou beiden geven. Je kunt gewoon eentje voor mensen halen. Ik heb voor mezelf van orrthica gebruikt (te halen bij reformhuis, de tuinen,  grote drogist of sommige apotheken). Voor de dieren kan ik bij mijn da halen, die is super goed.
welke zou ik kunnen nemen van orrthica, heb even gekeken maar er zijn zoveel soorten. wat voor verschil zit er tussen kefir en probotica , in kefir zitten toch ook allerlij goede bacterien .


groetjes jack
Door nienk
#2027229
Reus krijgt de probiotica van Phytonics. geloof ik wel wat duurder, en ik heb geen idee of er verschil zit tussen die voor hond of mens, maar ik ben er tevreden over.
Door Lil
#2027323
Zeker zitten er goede dingen in kefir, maar nooit zo super veel bacteriestammen als in probiotica en als het goed is ook daardoor niet dezelfde. In. Probiotica zitten gewoon heel veel soorten en veel wat betreft hoeveelheid goede bacterien.
Door Parelridder
#2027337
In de brokkentijd gebruikte ik hier nog wel eens probiotica, tbv de weerstand. Bijv. bij rommelende oogjes. Sinds ze vers eten, heb ik het nooit meer gegeven. Enerzijds omdat ik geen aanleiding gezien heb hiertoe, amar ik ga er ook vanuit dat een hond die rauwe voeding krijgt, vanzelf tal van goede bacterieen binnen krijgt en zo zelf een goede, gezonde darmflora kan opbouwen/houden/herstellen.
Ik lees hier geregeld van mensen die wél probiotica geven naast de verse voeding. Wanneer kiezen jullie daar voor (alleen nav klachten of ook als vast antwoord op bijv. een antibiotica kuur?) En wie kan me uitleggen of/waarom de gedachte klopt dat de noodzaak van probiotica minder groot is bij vers gevoerde honden?
Door nienk
#2027421
Parelridder schreef: In de brokkentijd gebruikte ik hier nog wel eens probiotica, tbv de weerstand. Bijv. bij rommelende oogjes. Sinds ze vers eten, heb ik het nooit meer gegeven. Enerzijds omdat ik geen aanleiding gezien heb hiertoe, amar ik ga er ook vanuit dat een hond die rauwe voeding krijgt, vanzelf tal van goede bacterieen binnen krijgt en zo zelf een goede, gezonde darmflora kan opbouwen/houden/herstellen.
Ik lees hier geregeld van mensen die wél probiotica geven naast de verse voeding. Wanneer kiezen jullie daar voor (alleen nav klachten of ook als vast antwoord op bijv. een antibiotica kuur?) En wie kan me uitleggen of/waarom de gedachte klopt dat de noodzaak van probiotica minder groot is bij vers gevoerde honden?
ik geef Reus pro-biotica ter ondersteuning, alleen als hij iets gehad heeft. als hij bijvoorbeeld een dagje diaree heeft (wat gelukkig niet zo vaak meer gebeurd), dan krijgt hij een kuurtje van een week of 2. puur omdat hij zich dan volgens mij helemaal leeg gescheten heeft en zo ook alle goede bacterieën er uit gewerkt heeft. ook krijgt hij het na AB en na de afgelopen Weil-enting.

ben het met je eens dat een rauw gevoerde hond vanzelf wel een goede darmflora krijgt, maar een beetje ondersteuning hebben ze soms wel nodig, aangezien ze ook allemaal dingen binnen krijgen die niet goed voor hun zelf en de darmflora zijn.

over de brok hond weet ik niet zo goed wat te zeggen, dat is gewoon een heel ander verhaal. volgens onze manier van voeren zijn er een hele hoop noodzakelijkheden die die honden missen.
Door hannabelgje
#2027435
Bij Frank gaf ik het omdat hij verteringsproblemen had, hij stonk en had enorm veel last van gasvorming, hij was hele dagen aan het borrelen, na een paar weken probiotica was dat helemaal over.
Door Lil
#2027547
hier ook alleen bij klachten (voorkom dan ook bij bijvoorbeeld een darmvirus daarmee dat ze aan de ab moeten) of bij een ab kuurtje, anders nooit.
Door Nijl
#2027960
Parelridder schreef: In de brokkentijd gebruikte ik hier nog wel eens probiotica, tbv de weerstand. Bijv. bij rommelende oogjes. Sinds ze vers eten, heb ik het nooit meer gegeven. Enerzijds omdat ik geen aanleiding gezien heb hiertoe, amar ik ga er ook vanuit dat een hond die rauwe voeding krijgt, vanzelf tal van goede bacterieen binnen krijgt en zo zelf een goede, gezonde darmflora kan opbouwen/houden/herstellen.
Ik lees hier geregeld van mensen die wél probiotica geven naast de verse voeding. Wanneer kiezen jullie daar voor (alleen nav klachten of ook als vast antwoord op bijv. een antibiotica kuur?) En wie kan me uitleggen of/waarom de gedachte klopt dat de noodzaak van probiotica minder groot is bij vers gevoerde honden?
In principe zou een "rauw-hond" minder snel probiotica nodig moeten hebben. Maar als er een goede reden is om aan te nemen dat de darmflora van slag is( tijdens antibiotica-gebruik, bij "buikgriep" of een parasitaire infectie, dan lijkt t mij heel verstandig om de darmflora een handje te helpen Zich te herstellen met probiotica.

Ik gebruik Probio Forte van de Groene Os. Als je veel nodig hebt, is de paardenverpakking goedkoper. Alleen moet je dan wel ergens een maatschepje op hondenformaat zien te regelen( mocht je dat ooit nodig hebben: stuur ff een pb. Ik  woon nl bij de leverancier in de buurt, dan stuur ik m op). 
Door Lizzy
#2027991
Ik geef absoluut geen probiotica standaard. Maar bij diarree of bij AB kuren is het zeer handig en raadzaam om probiotica te geven. In pens zitten trouwens ook heel wat goede bacterieen. En in kefir ook. Ik vind alleen zelf dat goede probiotica capsules beter resultaat geven. Ik gebruik de Acidophilus van Akropharma.

Overigens kun je probiotica juist tijdens de AB kuur geven. Probiotica voorkomt veel nare bijwerkingen van de AB. En ja, de meeste bacterieen worden door de AB gedood maar toch schijnt het zo te zijn dat er genoeg bacterieen blijven leven om een positieve uitwerking te hebben. Zie daarvoor http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 517.0.html
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 05 jun 2011, 08:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 3 borders en een cairn
#2028114
Lizzy schreef: Ik geef absoluut geen probiotica standaard. Maar bij diarree of bij AB kuren is het zeer handig en raadzaam om probiotica te geven. In pens zitten trouwens ook heel wat goede bacterieen. En in kefir ook. Ik vind alleen zelf dat goede probiotica capsules beter resultaat geven. Ik gebruik de Acidophilus van Akropharma.

Overigens kun je probiotica juist tijdens de AB kuur geven. Probiotica voorkomt veel nare bijwerkingen van de AB. En ja, de meeste bacterieen worden door de AB gedood maar toch schijnt het zo te zijn dat er genoeg bacterieen blijven leven om een positieve uitwerking te hebben. Zie daarvoor http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 517.0.html
goedemorgen lizzy

het merk wat jij aandraagd is die in de winkel verkrijgbaar of via internet, en hou je de dosering van mensen aan ?
alvast bedankt.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door