Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door tt-tjes
#2025168
Chendo kluift al een week aan zijn achterpoot. Er zitten een paar hele kleine rode bultjes aan de binnenkant van zijn poot die hem blijkbaar behoorlijk jeuken. Hij heeft al heel wat vacht er af gebeten.
Ik heb er al van alles op gedaan. Honingzalf, sudocreme, teatreespray en stop'n'itch. Normaal gesproken zou het dan toch een keer weg moeten zijn.
Ik snap niet wat dit kan zijn.
Voor de rest heeft hij geen jeuk, nergens anders op zijn lijfje zijn deze plekjes te vinden.
Heb de neiging om er prednison in te duwen om de jeuk weg te krijgen.
Door Veerle-scrappyToo
#2025385
Zou het helpen om er eens iets kouds op te leggen op het moment dat je merkt dat hij veel jeuk heeft?  Dan moet er niets opgedaan worden dat achteraf ook niet uitnodigt om het er af te sabbelen of knabbelen.

Waarschijnlijk heeft hij ergens in gezeten met alleen die poot.  Brandnetels,...?
Door hamada
#2025566
Sam had laatst ook jeuk waardoor hij m.n. bij zijn achterpoot aan het bijten was. Na een wasbeurt met teershampoo met rozemarijn en teatree was het vrijwel verdwenen.
Door tt-tjes
#2025635
vanaalst schreef: is het geen pijn, dat ie daardoor bijt, grasaar oid..
Ik heb hem helemaal nageplozen. Hij bijt aan zijn hak en aan zijn knie.Daar zitten dus ook die paar kleine rode bultjes. Het begon met zijn tenen maar die laat hij nu met rust.
hamada schreef: Sam had laatst ook jeuk waardoor hij m.n. bij zijn achterpoot aan het bijten was. Na een wasbeurt met teershampoo met rozemarijn en teatree was het vrijwel verdwenen.
Ik was zijn poot nu elke avond met allercalm shampoo, spray er daarna teatree op maar dan gaat het een poosje goed en daarna begint hij weer.

Ik heb al gezocht naar mijten en vond toen iets van de fluweelmijt en oogstmijt die hele kleine bultjes achterlaten die weken kunnen jeuken.
Denk dat ik sowieso maar een stronghold ga halen, omdat dit ook tegen mijten werkt.
Door tt-tjes
#2026749
Bien schreef: 2 x per dag 5 minuten in de badedas? mocht er iets inzitten.... komt het er wel uit....
Is een beetje lastig met mijn springkonijn, dan zou ik zijn poot in een emmer moeten zetten en zo veel geduld om zo lang stil te blijven staan heeft hij niet. :D
Door Bien
#2026845
tt-tjes schreef: Is een beetje lastig met mijn springkonijn, dan zou ik zijn poot in een emmer moeten zetten en zo veel geduld om zo lang stil te blijven staan heeft hij niet. :D
ow.. hier ook van die wiebelkonten... maar ik heb het als volgt "aangeleerd" bij ze.

bad vol laten lopen
handdoek op de bodem
badedas erin (die groene, da's medicinale ..)
kookwekker op 5 minuten
hond zoet houden met wat lekkere gedroogde snacks
bad leeg laten lopen..
poten van de hond in het bad drogen
en dan koekje... klaar!!!

hier kunnen ze ook wel wat leukers bedenken maar ja... wat moet dat moet, dikke pech voor ze, ze zijn het zo weer vergeten hoor...
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door