Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Bien
#2026633
Even een vraag, wat voor een effect heben nootjes (walnoten, amandelen en pompoenzaadjes) op de ontlasting van de honden?
wordt het er harder/zachter van?
Laatst gewijzigd door Bien op vr 03 jun 2011, 16:30, 1 keer totaal gewijzigd.
#2026978
jara schreef: ik merk hier geen verschil.....soms ziet het er iets korreliger uit zeg maar....net of niet alles verteerd is van de noten terwijl ik het toch heel fijn maal (oude electrische koffieboon molen)

Aha.. ok dat is mooi om te weten, het maakt dan dus niet uit bij welke vlees ik het geef ;-)
Ik heb geen idee wat rauwe noten kosten.. nu vond op sportnuts.nl dit:
Rauwe Pompoenpitten 8 euro voor 500 gram, 1 kg voor 14,95
Rauwe Amandelen bruin 5,50 voor 500 gram, 1 kg voor 9,95
Walnoten heb ik nog wel.. ook ongebrand/ongezouten

Is dit een redelijke prijs? Iemand een idee?
#2028754
koekje schreef: Ik koop mn pitjes en nootjes (voor eigen consumptie) meestal bij de natuurwinkel, is ongeveer dezelfde prijs als die sportwinkel, maar dan wel bio.
Dat wordt een ritje naar de markt of natuurwinkel... dank allen!
#2044422
tis al even geleden maar ik heb inmiddels walnoten, amandelen en pompoenpitten gemalen, en ook al gevoerd...

maar..

de bakjes waar het inzitten zijn blijkbaar niet helemaal vocht/tochtvrij... de nootjes plakken beetje aan elkaar...

Waar bewaren jullie de nootjes in???
#2046605
Ik ga er van uit dat noten plantaardig zijn en honden plantaardig spul niet volledig zullen verteren. Daarom zal het effect van de noot (zelfs gemalen) miniem zijn. Ik denk eerder dat ze als ruwe vezel gezien kunnen worden. Onverteerd of halfverteerd weer uitgepoept worden.
#2046793
Aquillo schreef: Ik ga er van uit dat noten plantaardig zijn en honden plantaardig spul niet volledig zullen verteren. Daarom zal het effect van de noot (zelfs gemalen) miniem zijn. Ik denk eerder dat ze als ruwe vezel gezien kunnen worden. Onverteerd of halfverteerd weer uitgepoept worden.
bedoel je dat ze meer een "hulpmiddel"voor de hond zijn dan een toevoeging qua vit/min ?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door