Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Xada
#2026585
Querida steelt, als ze de kans krijgt, het vlees van alle honden. Dan eet ze ca. 2 tot 2,5 kilo vlees in één keer. Vanavond was het ook weer raak omdat mijn buurman het erf op kwam.
Maar mijn vraag is nu hoe jullie zoiets zouden aanpakken. Morgen geen eten of een heel klein beetje omdat de andere honden ook eten en hoe dan overmorgen? Of zouden jullie haar gewoon haar portie weer geven en zeggen dat ik dan maar beter op moet letten?
Door beesteboelmona
#2026589
Ik zou voor het laatste gaan iets beter opletten.
Tja het is even een gedoe maar het is wel het beste.
Ik heb ook zo`n kat als ik niet oplet haalt ze het bij de andere katten en de hond uit hun mond!
En ik heb dan zo`n hond die het gewoon afgeeft al heeft hij het al helemaal fijn gekauwd hij spuugt het uit en geeft het aan de kat.
Dus ik blijft er altijd naast zitten.
Of als het geen grote stress oplevert sluit je haar op tijdens het voeren.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2026594
Sien zou het liefst ook niet alleen haar eigen bakje leegeten, maar ook dat van zus Ot. Dat mag niet van mij, dus eten ze van aparte vreetkleedjes met de ruggen naar elkaar toe. Ot eet soms als afwisseling op het hoekje van de eettafel. Ik blijf erbij als politieagent en als Ot wegloopt van haar voer en er zit nog genoeg in het bakje, gaat het terug in de koelkast voor de volgende keer.
Dus: apart voeren, bijblijven, zorgen dat de vreetschuur wel genoeg te eten aan kwantiteit en kwaliteit krijgt (dat is meestal wel zo, maar ik zeg het er voor de zekerheid bij) en aanleren dat er niet zomaar andermans eten gegeten wordt. Of dat het iig duidelijk is dat dat eigenlijk niet mag.
Door Xada
#2026632
Het probleem zit hem niet bij het eten. Ieder krijgt zijn eigen portie en ze jatten niet van elkaar. Maar het probleem zit hem bij het ontdooien. Tot twee meter hoog jat Querida alles wat ze wil. Ik had dus de emmer met water en daarin de kip bovenop de koelkast (dubbeldeurs) gezet en toen kwam buurman. Dus even meegelopen en vergeten de deur op slot te doen. Toen heeft Querida alles gejat.
Zouden jullie morgen haar haar volle portie geven of toch anders, minder?
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2026639
Hier ook 1 hond die heel soms iets jat, zoals als laatst een kwart ovenschotel  :-\
Dan heeft ze die dag pech met eten want haar dagportie is dan al binnen.
De volgende dag krijgt ze wel weer gewoon eten.
Door Xada
#2026718
Als je de hoeveelheden ontdooit die ik iedere dag gebruik, duurt het ontdooien in de koelkast ca. 3 dagen. Ik was nu vergeten om vlees uit de diepvries te halen en heb het dus in koud water gezet omdat het dan sneller ontdooit.
Door Xada
#2026824
Iedereen heel erg bedankt voor alle goede adviezen wat betreft de plaats van het ontdooien van het vlees. Maar mijn grootste vraag is hoe jullie zo'n hond voeren de volgende paar dagen. Net doen alsof er niets gejat is of toch minder geven. Ze heeft gister wel de dagportie van 3 honden opgegeten en is zelf dik genoeg.
Door golfje
#2026828
Ik weet niet of je normaal vastdagen inplant of op verschillende tijdstippen voert (vanwege overgeven en galopspugen enzo) maar ik zou als je geen pup hebt een vastendag inplannen morgen. Maar wacht ook even andere reacties af want ik ben net begonnen met barf en dit is wat ik nu in eerste instantie denk.  ::)

Ik lees in ene dat dit gisteren is gebeurd, dus VANDAAG een vastendag, niet morgen  ;)
Gebruikersavatar
Door May Linn
#2026838
Wat ik al schreef een vastendag kan echt geen kwaad (mits ze gezond is), zeker niet met zoveel eten in haar buik  ;)
Door Lonaa
#2026891
Hier krijgen ze dan minder. Ik hou niet van vasten, dus ze krijgen altijd wel 'iets', maar wel veel minder, ze hebben immers al gehad.

Dan ga ik het toch nog zeggen:
Sally is wel van het jatten en Indy is groooooot en pakt ook z'n kans als die m krijgt. Hier ontdooi ik in de koelkast, Er ligt voor 2 of 3 dagen in de koelkast, waarvan dat wat het eerste eruit moet boven op zeg maar.
Mocht ik het ooit vergeten, dan zet ik een emmer op het toilet, of, als het een beetje is, in de magnetron, want die kan dicht.
Door Xada
#2026898
Zelf zet ik het vaak in de oven te ontdooien. Gister kwamen verschillende dingen tegelijk en dan loopt het bij mij helaas mis. Als er iets nieuws gebeurd ben ik totaal kwijt waar ik mee bezig ben, wat het gevolg is van parkinson. Tevens kan deze hond alle deuren openen, zelfs al zet je er haakjes etc. op. Ze kan ook sleutels omdraaien, dus deuren los en op slot doen.
Een vastendag is voor mij niet een groot probleem. Maar er lopen hier nog twee rond en ik hou er niet van om één van de drie te laten vasten. Gister heeft ze al niets gegeten toen die anderen eten kregen. Ik ga haar  minder voeren de komende tijd en nog beter opletten waar ik het vlees ontdooi.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door