Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door lightning
#2026220
Hebben jullie nog tips om een verstopte neusje te openen? De da kan zelf er niks aan doen de kat het dat stukje zelf oplossen. Krijgt wel AB om verdere dingen te bestrijden maar die neus blijft zo dicht zitten. Daardoor eet de kleine uk slecht omdat ze het niet ruikt. Ik druppel nu al in ieder neusgat een fysiologische zoutoplossing. Maar merk geen verschil. Ook soms otrivin erin gedruppelt maar dat schijnt op lange termijn minder goed te zijn en die zout oplossing niet. Nog meer tips misschien? Vind het zo sneu om haar zo te zien.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2026386
Ik zou haar in een ruimte met veel warme stoom zetten. Bv de badkamer als je de hete douche aanzet.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2026564
Is dat een slijmoplosser voor mensen? Ik ben erg terughoudend met medicijnen voor mensen aan katten geven, laat staan baby-kittens.
Door lightning
#2026578
koekje schreef: Is dat een slijmoplosser voor mensen? Ik ben erg terughoudend met medicijnen voor mensen aan katten geven, laat staan baby-kittens.
Ja daarom vroeg ik het ook. Geef dat liever niet als het kwaad kan
Gebruikersavatar
Door koekje
#2026581
Ik ken het spul niet, gebruik zulke dingen nooit voor mezelf. Ik zou het niet op eigen houtje aan de katten geven, tenzij op nadrukkelijk advies van de dierenarts. En dan liever ook pas nadat een andere DA dat ook heeft geadviseerd.
Door lightning
#2026780
Ik ben vanochtend maar bij de DA geweest. Heb andere AB gehad en hele nest krijgt het. Ook oogdruppeltjes voor 1 kitten. Mag zelfs metacam geven. Hoop dat ze nu wel sneller herstellen. voor de rest wat ik deed was goed.
Gebruikersavatar
Door sphynxlover
#2033187
Ik had ook een  kitten met een verstopte neus. Niets werkte,  stomen ed wat normaal goed werkt.
Toen bleek dat zij een "klein bloemkooltje" in der neus had. deze is verwijdert en alles kwam weer goed.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door