Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door lolpugz
#2026299
even een vraagje of ik het nou goed heb uitgerekend of ergens een foutje heb gemaakt hoor

ik moet nieuwe bot bestellen. ik dacht dan neem ik mooi zo'n grootverpakking even bij verschillende site gekeken en kost ongeveer 25-27,50 voor 15 kilo rug of nek van eend. nu kijk ik bij die prijslijst van VSE hier op barfplaats en scheelt me dat gewoon 10 -15 euro per 15 kilo!  :o klopt dat echt? of heb ik ergens een misrekening gemaakt?

want dan kijk in mn nicht in harderwijk binnenkort wel lief aan haha

groetjes Carola
Door hannabelgje
#2026344
De prijslijst van VSe is wel exclusief BTW, maar het scheelt meestal wel een aantal euro's per 15 kg. Is zeker de moeite om het bij VSE te halen.
Door Lonaa
#2026349
De prijslijsten die hier op barfplaats staan zijn incl. btw.

Maar ja, het klopt. De eendenruggen bij VSE kosten 77 cent inc. btw. En de nekken 1.17 geloof ik. :)
Door lolpugz
#2026358
jeetje is dan wel een giga verschil zeg dan wacht ik maar even tot ik weer met mn nicht ga wandelen of er hier op pb wat leuks staat want ik wilde zowel nekken als ruggen scheelt me 30 euro!!
Door Laura2004
#2026363
Waar kan ik de prijslijst van VSE vinden, heb al rondgekeken (misschien niet goed), maar kan het niet vinden. Ik ken deze leverancier nl niet.
Door Lonaa
#2026365
Vleugel met tip        bulk  15 kg      1,20
vleugel eerste lid      bulk  15 kg      1,70
maag                          bulk  15 kg      3,70
lever                        bulk  15 kg      2,95
voetjes  A              bulk  15 kg      1,70
voetjes  B              bulk  15 kg      1,55
kop                        bulk  15 kg      1,06
karkas/rug        bulk  15 kg      0,71
hals                        bulk  15 kg          1,17
Door eliza4u
#2038810
Wij halen onze eendenruggen ook bij VSE. Het zijn dezelfde eendenruggen als bijv. bij Richard Versvoeding en Lupa. Mijn man is Richard Versvoeding daar ook toen tegen gekomen (praatje gemaakt etc).

Het scheelt gewoon geld en wij wonen niet zo gek ver van Harderwijk vandaan.
Gebruikersavatar
Door Kaio
#2038827
lolpugz schreef: bij verschillende site gekeken en kost ongeveer 25-27,50 voor 15 kilo rug of nek van eend. nu kijk ik bij die prijslijst van VSE hier op barfplaats en scheelt me dat gewoon 10 -15 euro per 15 kilo!  :o klopt dat echt? of heb ik ergens een misrekening gemaakt?
Nope, dit klopt, en het is tevens precies dezelfde eend, komt ook van VSE af. Op sommige produkten zit meer winsmarge dan andere, vlgs mij op eend meer  :-\ Maar ik vind het op dit produkt toch echt wel te veel.
Wij bestelden eerst ook eend zo, nu proberen we dat via BP te doen, scheelt echt veel centen, zeker bij grootverbruikers als ons.
Door eliza4u
#2038895
Uit commercieel oogpunt bekeken valt die winstmarge op de eenden bij Richard versvoeding wel mee. Ik neem hem als voorbeeld omdat ik net op de website heb gekeken en ik zeker weet dat hij daar komt. Hij vraagt voor 3 eendenruggen € 1,50. Bij VSE betaal je € 0,71 voor een kilo. Ongeveer 4 ruggen zijn een kilo, ligt een beetje aan de grootte van de ruggen. Het is dus om en nabij maal 2 of 2,5 die hij als rekensommetje gebruikt om tot een prijs te komen (is vrij normaal in handel). Daar gaat voor hem nog de btw vanaf, benzinekosten, handlingskosten dus echt veel per kilo houdt hij er niet aan over. Dan moet je wel een aantal kilo's weg zetten wil je wat noemenswaardig gaan verdienen.

Maar dat maakt nog niet dat ik het bij hem bestel. Ik haal het wel bij VSE zelf.  :biggrin2:
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door