Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid van de kat. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

#2026184
Gisteren met Loesje naar de dierenarts geweest. Ze was enorm snotterig, en hoewel er meer dingen spelen was dat op dat moment het belangrijkste. Kon zien dat ze moeilijk ademde, en dat haar luchtwegen dicht zaten van het snot. De dierenarts heeft haar Synulox meegegeven en nog een spuit gegeven. Bij verder onderzoek voelde de dierenarts een knobbel ter grootte van een walnoot bij de lever. Ze kon het niet heen en weer bewegen en vond dit wel verontrustend. Haar voorstel was om eerst het niezen te behandelen en daarna eventueel een echo/foto te laten maken van haar buik. Maar dan zal ze onder narcose moeten. Plus, als er inderdaad iets zit, een operatie. Maar Loesje wordt volgende week 19 jaar... ik zit toch met een dilemma want ik wil absoluut niet ten koste van alles haar weer door zo'n operatie laten gaan.
Vorig jaar heb ik haar buiten gevonden tijdens die warme periode, ze was uitgedroogd, apatisch, in shock en meer dood dan levend. Toen we na twee weken intensief behandelen besloten om haar in te laten slapen is ze er als een wonder nog weer bovenop gekomen en naar omstandigheden ging het best goed met haar. Tot nu dus. Ik moet echt heel erg goed nadenken wat ik ga doen...
#2026211
Smurf mijn oude opa die 18 april 19 is geworden heeft op z'n rechterflank een harde knobbel
ik mag er aan zitten en hij geeft geen pijn aan .....gezien z'n leeftijd zijn narcose en operatie geen optie
toen hij erg stram werd ben ik gestart met accupunctuur en sindsdien kan hij weer op de bank en op bed springen  :)
hij brengt z'n dagen slapend en kroelend door en zolang hij er zin in heeft......
#2026224
Een echo kan ook zonder narcose gedaan worden, hier ook bij 2 katten gedaan in het verleden ( desbetreffende kater was nooit echt lief bij da maar dit ging best goed)
Zo´n oude kat zou ik ook niet meer onder zeil durven laten brengen, vooral niet alsie al kwakkelt.
Sterkte ermee!
#2026343
Onlangs is mijn kater van (geschat) 15 jaar en een hartpatient geopereerd en de dag ervoor een roesje gehad voor een foto. Hij heeft het tegen alle (lees mijn) verwachtingen in prima doorstaan. Voor ons was er weinig keus, niet opereren en hij red het niet= akelige dood niet kunnen eten of stikken en veel pijn. Of opereren de narcose niet overleven of de narcose wel overleven en misschien nog wel langer bij ons blijven.
Ben blij dat wij hebben gekozen voor opereren en dat hij alles zo goed heeft doorstaan.
Heel veel sterkte met je keuze, blijft altijd moeilijk.... :bigarmhug:
#2026479
Ik zal eens informeren naar de mogelijkheid om zonder narcose Loesje te onderzoeken, bedankt voor de tip. Misschien speelt ook stress een rol op dit moment. Loesje is, net als onze andere vijf katten, een kat die normaal veel buiten is in de tuin. Sinds december wonen we ivm een verbouwing echter tijdelijk op een industrieterrein en moet ze binnen blijven. In het begin ging het nog wel, maar nu merk ik dat ze zich niet meer op haar gemak voelt. Wanneer we nu naar huis gaan om te klussen nemen we haar mee. Toen ze continu buiten was, had ze nooit iets (afgezien van vorig jaar). Niet snotteren, verder nooit ziek en nu lijkt het ene na het andere te komen. De dierenarts zegt dat het niezen op dit moment komt omdat ze niet geent is...
#2026504
Snoepie vliegt ook alle assistentes en artsen aan als ik er niet bij ben. Toen er foto's van z'n knie moesten worden gemaakt wilden ze hem eigenlijk een roesje geven, maar omdat de da weet dat Snoep heel rustig blijft als ik er bij ben hebben we het eerst zonder roesje geprobeerd. Hij bleef hartstikke rustig en liet alles heel makkelijk toe. De foto's waren dan ook heel goed gelukt.
#2026522
Wellicht bach rescue geven en hier al een paar dagen voordat je met de kat naar de da gaat beginnen dagelijks te geven?
Bach = bloesemtherapie, de rescuie is rustgevend bij stressmomenten.
Kun je gewoon door het eten doen of in de waterbak.
 Terug naar “Vragen en Problemen gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door