Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door @nouk
#2026217
Hallo allemaal,

Ik heb al veel topics over pensstaafjes gelezen maar ik heb toch nog geen antwoord kunnen vinden op mijn vraag. Dus bij deze (sorry als het wel al de duizendste keer is dat iemand het vraagt  :-[): moet ik het laatste stukje van een pensstaafje afpakken bij een pup van 12 weken? Of kan hij dat zelf regelen en gewoon helemaal op laten eten? Bij Rawhide botten nam ik wel altijd het laatste stuk af, maar weet dus niet of dat bij pensstaafjes ook moet (het is een Boerenfox pup)?

Alvast bedankt,
Anouk.
#2026695
In principe kun je overal in stikken (ik herinner met een nieuwsbericht over iemand die stikte in een boterham pindakaas..). Als je de wijze waarop jouw pup het laatste stukje op eet eng vindt, zoun ik het gewoon ruilen. Is het niet voor de bestwil voor je pup, dan wel voor je eigen gemoedsrust. Mijn 1e pup was een héél gulzige, zo eentje die je een pilletje op je open hand aan wees en dan nam hij hem vervolgens gretig in ::) :biggrin2: Bij hem heb ik laatste stukjes van allerhande kluifmateriaal altijd afgenomen (geruild, zodat het net even minder rot was dan afpakken). Geen idee of dat 'nodig' was, hij was mijn 1e pup, dus ik weet niet of ik overbezorgd was. Maar kwaad kan het niet ;)
Door @nouk
#2026954
[quote="Pedro98"]
Probeer hier maar eens het laatste stukje af te pakken, geloof niet dat hij dat op prijs stelt. Als ik oren geef kan het wel weer :-\
[/quote]

Sja, dat heb ik dus ook zo ondervonden... hij was, op z'n zachts gezegd, not amused....  :o Daarom doe ik het ook liever niet weer  ;).

Bedankt voor jullie antwoorden.
Door Lonaa
#2026976
Ruilen werkt hier over het algemeen erg goed.

Tenzij het ECHT heel erg lekker of belangrijk is, dan zie je ze twijfelen.. "Jahaa, maar mijn grote bot, tegen dat kleine koekje.. ik weet niet hoor"  ;D
Door nienk
#2027019
als hij het op een enge manier op eet, dan zou ik het inderdaad ruilen (en ik zou zeggen altijd ruilen, nooit zomaar iets afpakken). precies om jou stress om dat laatste stukje, dat voelt je  hond aan en daar  gaat ie echt niet rustiger van eten.
Door @nouk
#2027041
Ja, ik ben er inderdaad achter dat je moet ruilen, dus dat oefen ik nu ook, maar omdat het de eerste keer mis ging, en omdat er volgens mij niets lekkerders is dan een pensstaaf  ::) (nou ja, volgens hem dan toch...) heb ik een beetje mijn twijfels. Ik ben inderdaad bang het erger te maken en hem juist daardoor op te jagen, dan gaat het straks helemaal mis  :-[. Ik wacht gewoon nog even een poosje voor ik het hem weer geef, dan is het ruilen ook inmiddels wat beter bekend en dan laat ik het hem toch maar helemaal opeten, als ik zie dat hij het rustig aan doet en anders probeer ik het te ruilen.
Bedankt allemaal!

PS: Nienk... het zou zo een replica van jouw hondje kunnen zijn! Leuk!
Door nienk
#2027064
oh echt waar, das grappig, heb je een foto van hem?

oefen het ruilen nu dan eerst met dingetjes die hij niet zo net zo heel erg lekker vind als het pensstaafje, dan leert hij het wel. desnoods gooi je een hele maaltijd in de strijd.

zo jong kan je denk ik (ik heb nooit een pup gehad) een aantal dingen echt maken of breken bij je hond, en rust rondom eten en het afstaan (dmv ruilen) van dingen lijkt me er daar 1 van.

als je het weer geeft, oefen dan wel het ruilen nog af en toe dus. probeer dat dan te doen voor het laatste stukje, en voor dat hij onrustig wordt. dan wordt het namelijk moeilijker. belangrijkste les die ik geleerd heb van Reus zijn eerste cursus: ga altijd voor succes. liever 2 stappen terug en succes, dan een ministapje vooruit of hetzelfde niveau en geen succes.

ik moet het ook bijhouden bij Reus, als ik een tijdje niet ruil of iets er bij geef, dan vergeet hij even dat baasje zijn knaagjes niet hoeft en gaat er mee rennen als ik in de buurt kom. half om mij uit te dagen, half omdat hij bang is dat ik het afpak. (terwijl ik dat nooit gedaan heb, misschien zijn vorige baasje wel.)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door