Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

#2025476
Ivan vindt blijkbaar het gevoel van gladde schubben zo raar dat hij dus geen stukken vis met schubben eet  ::)
Een zalmlijf wil soms nog goed gaan mits dat echt alleen graat en vlees is, met een randje schub wordt het alsnog weer uitgespuugd.
Kaatje eet met lieve lust wel een zalmkop, maar daarintegen hele sardientjes, haring of makreel is jakkiebah en zelfs ook eng  :o

Nou heb ik een tijdje gemalen haring van All Animal gegeven, maar dit is wat te duur voor mijn budget.
Dus wil Iris zelf gaan malen.
Welk machientje kan sardientjes/makreel/haring en evt een zalmkop aan?
#2025480
Voor een zalmkop zou ik denken aan zo'n dure professionele, dat is nogal groot en hard. De andere vissen zijn klein. Ik had laatst van Tanja een portie gemalen kleine vissen overgenomen en die heeft ze volgens mij met een gewone hand- of elektrische molen gemalen.

Kan je zelf tegen gemalen vissen? Ik vind het hele vieze snot/drap. Sien krijgt hier tegenwoordig op vrijdag een stukje zalmfilet van de AH (uit van die bevroren zakken van een pond tot een kilo).
#2025487
Ik denk dat een 10 ook geen probleem moet hebben met vis.
Volgens mij hebben we een maatje 20, iets groter ook met een iets groter vulgat.
Alleen heb je daar niet heel veel aan, want hoe groter je de stukken laat hoe zwaarder met draaien.
Het is wel handig met zacht spul (orgaan) want dan kun je er aardig wat tegelijk in proppen.

(ps. ik zou de link van marktplaats even aanpassen, hij is nu wat te lang voor het forum  ;)
Aan de rechterkant op marktplaats kun je de kortere link kopiëren)
#2025490
May Linn schreef: Ik denk dat een 10 ook geen probleem moet hebben met vis.
Volgens mij hebben we een maatje 20, iets groter ook met een iets groter vulgat.
Alleen heb je daar niet heel veel aan, want hoe groter je de stukken laat hoe zwaarder met draaien.
Het is wel handig met zacht spul (orgaan) want dan kun je er aardig wat tegelijk in proppen.

(ps. ik zou de link van marktplaats even aanpassen, hij is nu wat te lang voor het forum  ;)
Aan de rechterkant op marktplaats kun je de kortere link kopiëren)
Kweek ik er gratis spierballen bij  :biggrin2:
Link aangepast  :-[
#2025855
koekje schreef: Ik had laatst van Tanja een portie gemalen kleine vissen overgenomen en die heeft ze volgens mij met een gewone hand- of elektrische molen gemalen.
Jup, gewoon met de handmolen gedaan, slurpt die zo op...
Denk dat die grotere vissen als haring/makreel ook wel aankan daar ik er ook wel eens (kleingeknipte) karkasjes mee maal..
Ik zou er ook geen zalmkop in durven doen.
Hier een westmark, qua afmeting vergelijkbaar met de porkert 10.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door