Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door beesteboelmona
#2025800
Mijn vriezer maakt alleen nog maar geluid en is gestopt met vriezen.
Daarom heb ik nu tijdelijk mijn vleesjes in de vriezer van mijn schoonouders maar dat moet er toch een keer uit. (zeker nu ik ze om heb gekregen op de barf  :groupwave2: )
Nu wil ik een grote vriezer van minimaal 800 liter.
Maar waar haal je die?
Iniedergeval niet bij BCC of Makro.
Het moet een vrieskist zijn en of het een gewone deksel is of een werkblad deksel of een glazen deksel is maakt niet uit. (al zou werkblad natuurlijk wel heel mooi zijn)
Ik had er wel een paar op internet gezien maar niet echt iets waarvan ik denk ja dat is hem. (vaak zijn ze zo hoog dat je er denk ik invalt als je iets van onderop wilt)
Dus heeft iemand hier zo`n vriezer en waar heb je hem dan vandaan?
Laatst gewijzigd door beesteboelmona op vr 03 jun 2011, 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Door beesteboelmona
#2025864
Angelique schreef: 800 liter...horecaboeren hebben die wel. Handig zijn ze niet hoor, persoonlijk zou ik liever 2 x 400 willen dan 1 x 800.
Ik heb er dus nu meerdere.
En dat bevalt mij niet heel erg goed meerdere vriezers.
Vandaar dat ik nu een hele grote wil

May Linn
Ik heb minimaal 300 liter nodig voor ons zelf gezien de supermarkt niet om de hoek zit en dan nog minimaal 500 voor de beestjes vandaar.
En die in de advertentie lijkt mij perfect!
Die had ik niet gevonden toen ik op horeca vriezer zocht op mp.
Laatst gewijzigd door beesteboelmona op wo 01 jun 2011, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Parelridder
#2026721
Volgens mij zit op iedere koelkast en vriezer een plaatje (bijv. de achterzijde, bij een koelkast ook wel eens achter de deur) waarop o.a. het verbruik staat. Dan kun je het zelf berekenen. Vaak vind je het op de plek waar ook het typenummer van het model staat (en als je iig dat hebt, kun je mogelijk het verbruik ook wel achterhalen).
Door Xada
#2026834
Ik heb een dubbeldeurs horecavriezer gehad. Een kast dus, maar daar had in plastic boxen in. Hij was 1600 liter en het verbruik viel heel erg mee. Op de bakken had ik staan wat erin zat. Het was veel handiger dan een vrieskist omdat je snel alles kon vinden wat je wou gebruiken en geen spitwerk hebt. Tweede hands zijn deze vriezers vaak niet duur.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2026958
beesteboelmona schreef: Ik heb minimaal 300 liter nodig voor ons zelf gezien de supermarkt niet om de hoek zit en dan nog minimaal 500 voor de beestjes vandaar.
Ik zou er dan ook voor kiezen om 1 van 400 voor jullie en 1 van 5-600 voor de beestjes te nemen. Ik heb hier ook mn eigen voer en dat van de katten apart. Nu voer ik geen meurende dingen als pens, maar toch ben ik blij dat het gescheiden is. Bij nood kan er iets van mij (brood of een gebakken taart bv) of van de katten (zak van het eea wat net niet meer in de kist of prooienlade past) ergens anders geplaatst worden. Ik moet er niet aan denken dat mn doperwtjes of loempia's naar zalm gaan smaken of ruiken  :-X
Door Martine-Tom
#2026972
koekje schreef: doperwtjes of loempia's naar zalm gaan smaken of ruiken  :-X
??? ???
Er zijn toch legio mensen die dat probleem niet hebben hoor, die eten zelf zalm en leggen dat gewoon in hun eigen vriezer...
Bij mijn supermarkt ligt de zalm boven de satétjes maar die smaak loopt echt niet door hoor...beetje overtrokken idee heb je daarvan denk ik.
Pens heeft ook maanden gewoon in mijn humane vriezer gelegen, in een aparte lade dat wel, maar die geur trok ook niet in mijn eigen eten hoor ???
Door beesteboelmona
#2026983
koekje schreef: Ik zou er dan ook voor kiezen om 1 van 400 voor jullie en 1 van 5-600 voor de beestjes te nemen. Ik heb hier ook mn eigen voer en dat van de katten apart. Nu voer ik geen meurende dingen als pens, maar toch ben ik blij dat het gescheiden is. Bij nood kan er iets van mij (brood of een gebakken taart bv) of van de katten (zak van het eea wat net niet meer in de kist of prooienlade past) ergens anders geplaatst worden. Ik moet er niet aan denken dat mn doperwtjes of loempia's naar zalm gaan smaken of ruiken  :-X
oo daar lig ik echt niet van wakker en eerlijk gezegd merk ik het niet eens.
Nu ligt ook alles bij elkaar.
Ja runderlippen stinken wat ook als ze bevroren zijn maar mijn eten smaakt er nog altijd niet naar.
Zelfs mijn vriend die er nogal over kan zeuren dat alles ernaar gaat stinken proeft geen verschil.
Maar de rundelippen zijn bijna allemaal droog dus dan is dat probleem ook opgelost.
Mischien ben ik wel heel erg makkelijk wat dat betreft?
Vriendlief zegt wel eens dat ik nog een runderlip in de frituut zou gooien als er niks voor bij de patat is. (dat gaat me dan wel weer te ver he)
Gebruikersavatar
Door koekje
#2026991
Er was laatst iemand hier die pens in de mensenvriezer had gedaan (of brood in de hondenvriezer) en die had daarna een boterham met penssmaak en -geur  ;D
Door Martine-Tom
#2027043
koekje schreef: Er was laatst iemand hier die pens in de mensenvriezer had gedaan (of brood in de hondenvriezer) en die had daarna een boterham met penssmaak en -geur  ;D
Pens is ook wel het ergste maar zalm vind ik wel erg overtrokken hoor, legio's mensen die dat als mensenvlees in hun vriezertje hebben liggen.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2027047
Er zijn heel veel mensen smaakdoof, wellicht ben jij daar 1 van. Ik kan namelijk wel door een boterhamzakje een bevroren portie zalm ruiken.
Buiten dat zijn aparte vriezers ook praktischer. De vriezer voor de honden gaat vast iedere dag open, die voor de mensen minder vaak. Je eet niet iedere dag een enorme homp uit de vriezer, meestal toch vers. En als dat op is of je een extra aanvulling nodig hebt (bv doperwtjes voor in je curry), dan gaat pas de mensenvriezer open.
Door beesteboelmona
#2027048
koekje schreef: Er zijn heel veel mensen smaakdoof, wellicht ben jij daar 1 van. Ik kan namelijk wel door een boterhamzakje een bevroren portie zalm ruiken.
Buiten dat zijn aparte vriezers ook praktischer. De vriezer voor de honden gaat vast iedere dag open, die voor de mensen minder vaak. Je eet niet iedere dag een enorme homp uit de vriezer, meestal toch vers. En als dat op is of je een extra aanvulling nodig hebt (bv doperwtjes voor in je curry), dan gaat pas de mensenvriezer open.
Dan ben ik denk ik een uitzondering want ik haal elke dag wel wat voor ons uit de vriezer.
Is het geen brood dan is het wel vlees , patat, pizza, gerookte zalm enz.
Ik doe 1 keer in de 2 weken boodschappen en als we straks verhuisd zijn hopelijk nog maar 1 keer per maand.
Door Martine-Tom
#2027050
Ik ben juist overgevoelig voor geurtjes en smaakjes en ik lust totaal geen vis maar van ingevroren vis heb ik nimmer last gehad.
En ik heb al 12 jaar katten en al evenzoveel jaren met regelmaat vis en andere gruwelijkheden in de humane vriezer...nooit last gehad.
Ben wel blij met mijn honden/kattenvriezer hoor, maar meer omdat ik me dan niet meer vergis of het nou mijn vlees of hun vlees is als wat anders :)

Ik denk dat het veelal suggestie is.

En mijn vriezer gaat elke dag open, meerdere malen zelfs , mijn brood ligt erin en mijn vlees wat ik dagelijks eet, en ik kook vaak rijst/pasta prutjes in bulk en haal dat er dagelijks uit.
De hondenvriezer gaat maar een paar keer per week open, dus ik ben dan zeker ook een uitzondering.

Geeft niet, hou ik van, uitzondering te zijn :biggrin2:
Laatst gewijzigd door Martine-Tom op vr 03 jun 2011, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door