Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door golfje
#2024929
Zojuist is mijn Bomann aangekomen! En nu vroeg ik me af of iemand ervaring heeft met eendagskuikens in dat ding drogen?

Kan ik dat het beste:
- helemaal niet doen
- doormidden snijden (dwars, zodat ik 2 gelijke helften heb)
- in zijn geheel erin leggen

En hoelang moeten deze ongeveer drogen?
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2024952
Dat ding is helemaal vloeibaar van binnen, dus doorsnijden zou ik zeker niet doen :-X  Ik denk dat het een eeuwigheid duurt voordat zo'n ding helemaal droog is. Ik zou zeggen, kijk na 12 uur hoe die eruit ziet en na zoveel uur weer. Denk dat jij diegene bent die ons moet gaan informeren hoe lang zo'n kuiken de droger in moet :biggrin2:
Door ulla
#2025124
Botten kan je het nauwelijks noemen. :biggrin2:
Het is heel erg zacht, en zal geen kwaad kunnen, er worden ook kippennekken gedroogd en eendenvoetjes.
Die kuikens zijn zachter dan de nekken en voetjes. ;)
Door golfje
#2025134
oke, qua botten kan het dus wel, daar twijfelde ik inderdaad ook over. Ik dacht eraan om ze dus door midden te snijden in de lengte terwijl het nog redelijk bevroren is en dan met de bevachte kant naar onderen zodat het er niet uit valt, of gaat dan alles alsnog uit elkaar druipen terwijl het wordt gedroogd? Of misschien als ze eenmaal ontdooit zijn kan ik hem redelijk plat krijgen, tis niet zo dik een kuiken, haha ik laat het jullie wel weten of het is gelukt en hoelang het moest.  :P
Kan ik trouwens elk moment dat ding afzetten om te kijken hoe alles ervoor staat en eventueel extra dingen toevoegen? (beetje loze vraag misschien, maar het is me eerste droogmachine  :D )
Door nienk
#2025139
jup je kan hem gewoon uit zetten, even wachten en dan de deksel er af halen. ik heb wel het idee dat dat de droogtijd een beetje verlengd (de lucht in het apparaat koelt immers af). zo kan je halverwege de al half gedroogde vleesjes (die enorm krimpen) dichter bij elkaar leggen zodat er ruimte is voor meer.
Door ulla
#2025143
Bevroren erin doen lijkt mij geen goed idee, je gaat dan ontdooien in je droger,dat zou een natte boel kunnen geven.
Alhoewel er van kuikens amper vocht af komt.!!!

Ik zou ze dan eerder proberen wat platter te krijgen als ze zijn ontdooit.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2025458
Als je een bevroren kuiken in 2 snijdt, zal er idd niets uitlopen. Als je de 2 helften dan in de droger legt, zullen ze eerst ontdooien voordat ze gedroogd worden. Veel plezier met het schoonmaken van eierstruif van je roosters  :D
Door orinake
#2032811
1 tip: NIET DOEN!!!!!
Ik ben ooit zo slim geweest kuikens te ontdooien in de microgolf! tenminste ipv te ontdooien had ik de microgolf gewoon aangezet... Als zo'n kuiken te warm word zegt dat: BOEM en heb je schoonmaak werk ;)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door