Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door *Yvje*
#2024174
Hoi iedereen !

Tara is sinds zo'n anderhalve maand over op Kvv.
Omdat dit niet echt knaagwerk is wil ik haar eens in de week een bot met vlees eraan geven als maaltijd.
Ze is geen botten gewend dus iemand een idee hoe ik dit aan moet pakken ?

En belangrijkste, wat voor soort kan ik het best geven ? Kippenruggen of lamsribben ofzo ?
Door Limpy
#2024246
Hoe groot is tara nu?
Als kippennekken te klein zijn (slurpslurp) zou je ook een half kwateltje kunnen proberen en dan een kippenrug.
Met lamsribben zou ik even wachten tot ze echt goed kan knagen.
Door *Yvje*
#2024822
Tara is een labrador van 20 kg. Kippennekje zuigt ze zo naar binnen idd ..  ;D

Heb de barf voor beginners even gelezen, ga nog even wat meer lezen strakjes maar is wel duidelijke info.

Ik wil dus wel een halve kwartel geven,  maar waar moet ik zoiets weghalen ?
Er staat helaas hier geen poelier of zoiets en ook islam slager..
Laatst gewijzigd door *Yvje* op di 31 mei 2011, 14:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2024831
je kan ze bestellen via de groothandels waar via barfplaats wel besteld wordt, misschien loopt er in het verzameltopic wel net een bestelling bij jou in de buurt. je zou het bij een gewone slager kunnen vragen of die er aan kan komen voor je, maar daar zullen ze wel prijzig zijn.

voor sommige honden is een penslap ook leuk knaag werk, de ene hond slurpt hem zo naar binnen, de ander is er een tijd zoet mee het aan stukjes de scheuren. waar had je je kippennekjes vandaan? Eendennek is al iets meer te knagen. hoewel, als ze kipnek in 1 keer door slurpt zal ze dat met eendennek misschien ook willen doen, en dat is daar dan wel wat groot voor. misschien proberen vast te houden? (hoewel sommige honden daar juist nog fanatieker van gaan eten)
#2024851
[quote="nienk"]
je kan ze bestellen via de groothandels waar via barfplaats wel besteld wordt, misschien loopt er in het verzameltopic wel net een bestelling bij jou in de buurt. je zou het bij een gewone slager kunnen vragen of die er aan kan komen voor je, maar daar zullen ze wel prijzig zijn.

voor sommige honden is een penslap ook leuk knaag werk, de ene hond slurpt hem zo naar binnen, de ander is er een tijd zoet mee het aan stukjes de scheuren. waar had je je kippennekjes vandaan? Eendennek is al iets meer te knagen. hoewel, als ze kipnek in 1 keer door slurpt zal ze dat met eendennek misschien ook willen doen, en dat is daar dan wel wat groot voor. misschien proberen vast te houden? (hoewel sommige honden daar juist nog fanatieker van gaan eten)
[/quote]

Bij Kiri houdt ik het ook altijd vast. Kippennek is slurp... als ik karkas geef dat hoef ik niet meer te pletten want ik weet dat ze daar wel even mee bezig is.
Maar dan is Kiri volgens mij ook wel een echte kauwer. met een runderstrot is ze snel al 2 uur mee zoet, lekker knagen en knabbelen. Is misschien ook wel iets voor Tara
Door *Yvje*
#2025017
Ja, runderstrot is ook wel wat, denk dat ik volgende maand bij lupa bestel, kan ik gewoon
wat barf producten erbij bestellen. Wel duur want de bezorgkosten zijn gewoon even 20 euro ...
Ik zal eens even kijken wanneer hier het slachthuis open is, die verkopen vast ook wel strotten en pens.

Als ik bij Tara in de buurt van haar eten kom gaat ze verschrikkelijk schrokken, zo erg dat ze het soms meteen weer uitkotst.. en weer opeet.
Ben zelf ook van mening dat het natuurlijker is om een hond die zijn deel van je heeft gekregen met rust te laten ..
in de natuur wordt het ook niet weer afgepakt .. heeft ook ieder een deeltje.
Laatst gewijzigd door *Yvje* op di 31 mei 2011, 18:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2025035
we bedoelen ook niet halverwege af/vast pakken hoor!!

maar dat je het vleesbot aanbiedt vanuit je hand. bijvoorbeeld een eendennek, die houdt je stevig in je vuist vast, zodat er een stukje uitsteekt wat de hond kan kraken en afscheuren. en zo geef je dan steeds een stukje meer. ik heb alleen ervaring met mijn eigen hond, maar bij hem heeft het goed gewerkt. hij eet zijn nekken nu zoals ik het hem aangeleerd heb: stukje kraken, afscheuren, op eten, en zo verder.

daarnaast is het wel handig als je in ieder geval er bij in de buurt kan komen. ik wil je geen schrik aan praten, maar het kan altijd gebeuren dat de hond zich verslikt, of een veel te groot stuk door wilt slikken. je kan je hond het aan leren okee te vinden als jij in de buurt bent, door er iets heeeeeeeeeeel lekkers bij te gooien als ze aan het eten is. dan leert ze vanzelf dat het juist iets leuk is (want lekker hapje!) als er een mens bij haar bak in de buurt komt.
Door *Yvje*
#2025039
Nee, haha, dat snap ik hoor, ik ging er ook niet van uit dat jullie het weer afpakken, maar zo kunnen honden het wel zien.
Ik zal het toch eens proberen, ze laat me wel gewoon toe hoor, ze is geen dominantie hond, ik kan wel bij haar zitten als ze eet
alleen gaat ze schrokken .. maar ik zal het eens zo proberen ..
Door Limpy
#2025271
[quote="*Yvje*"]
Tara is een labrador van 20 kg. Kippennekje zuigt ze zo naar binnen idd ..  ;D[/quote]

Dan lust ze ook wel een hele kwartel als ze zo groot is, moet je er idd wel aan kunnen komen.
Anders eens kijken of je aan eendennekken kunt komen, zijn wat groter.
Parelhoen is ook wel te beknagen voor een labrador (dat krijgen mijn katten ook goed weg na een jaar echt barfen)

Maar net wat nienk zegt: hou de verzamelplaats in de gaten of er iemand bij je in de buurt gaat bestellen bij bv kiezebrink, lupa of herby (zij hebben die vogeltjes met of zonder veren)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door