Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Lida. S
#2024580
Hoeveel kopvlees  geven jullie naar verhouding (t.o.v. het spiervlees). Het is natuurlijk ook spiervlees, maar ik denk niet dat het het beste vlees is. Zou 2 a 3 keer in de week (dus ca 30 %) teveel zijn?
Door Martine-Tom
#2024866
Ik heb het voor het eerst gekocht een paar weken geleden, ik kan niet echt zeggen dat er veel vet op zit.
Kalf en rund heb ik gehaald.
Hij eet het met smaak, ik voer het 1 keer per week, puur omdat ik genoeg afwisseling heb maar niet omdat ik het slecht vind ofzo.
Door job
#2024873
het kan enorm vet zijn, maar ook heel mooi mager vlees,
dat is vaak afhankelijk van de leverancier.
Ik heb nu een adresje die over het algemeen mager kopvlees geeft
en dat krijgen ze 1 x per week.
Door marjan23
#2024891
Ik geef het één keer per week over het algemeen, hoewel ik nog niet zo lang meeloop, vind ik het er altijd prima uitzien.
Door Veerle-scrappyToo
#2024957
Waar ik mijn kopvlees haal is het ook altijd mooi rood vlees met niet zo veel vet.

Waarom is het eigenlijk minder van kwaliteit?  Omdat het te vettig is of omdat er niet genoeg voedingsstoffen in zit.
Door Lida. S
#2024967
Ik heb ooit eens gelezen dat het niet zo voedzaam was. Het feit dat het erg goedkoop is beinvloed (misschien ten onrechte) wel mijn idee inzake de kwaliteit.
Door Martine-Tom
#2025002
Lida. S schreef: Ik heb ooit eens gelezen dat het niet zo voedzaam was. Het feit dat het erg goedkoop is beinvloed (misschien ten onrechte) wel mijn idee inzake de kwaliteit.
Hmm nee dat heb ik niet, het enige wat ik daarvan heb is dat het zo goedkoop is omdat het niet voor mensen geschikt is, in die zin dat wij te verwend zijn en het niet willen.
Pens is ook goedkoop, kippennekken/vleugels ook...
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2025021
Ik heb altijd een goede kwaliteit kopvlees en het is dan qua rund ook het overgrote deel wat ik aan spiervlees geef. Er zitten in hetzelfde tuutje ook altijd afsnijdsels, maar dat zal dan hooguit 30% zijn.

Kalf voer ik niet meer, 1 x gekocht, maar dat is zo arm dat ik het de moeite niet vind. Het wordt hier ook niet echt graag gegeten, merkte duidelijk verschil met het runderkopvlees.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door