Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Veerle-scrappyToo
#2024484
Onze rottweilerpup Gizmo heeft besloten om ons, net als Nena geen gewone puppytijd te geven  :P
Waar we met Nena ongelofelijk aan de sukkel zijn gegaan voor allergiën gooit hij het over een andere boeg weliswaar.  Hij heeft blijkbaar last van pijn aan een poot.  Het is begonnen met een kaït als hij neer lag en zich eens draaide.  Eerst dachten we dat hij iets te wild had gespeeld met Nena en daar wat spierpijn of zo bij had.  Maar het blijft duren en het valt ons nu op dat het eigenlijk meer is als hij zich wil rechtstellen nadat hij geslapen heeft. Maar dat is ook niet elke keer, eigenlijk meer naar de middag-avond toe.  Hij mankt niet, loopt nog even hard achter Nena aan en doet nog even onnozel  :D  Gisteren betrapten we hem wel 2 keer aan likken aan zijn poot.
Hij groeit per week zo een 1-2 cm en komt ongeveer 2 kilo per week aan , staat zeker niet te dik.  Hij is nu 55 cm en weegt 27,4 kilo en eet een 1,3 kilo per dag.
Nu kan het natuurlijk van alles zijn maar ik vermoed dat het wel eens groeipijn zou kunnen zijn.
Vanzelfsprekend willen we naar de DA gaan met hem, ik wil zeker zijn wat er aan de hand is, hij is nog maar 5 maand.  Maar ik heb een Da die niet zo pro rauw is en tijdens onze zoektocht met Nena en haar allergie haar uiterste best heeft gedaan om haar op brok te krijgen.  Nu voel ik de bui al hangen bij ons bezoekje...waarom oh waarom geven we toch geen gezonde brok  ::)
Ik wil dus goed voorbereid zijn voor mijn bezoekje. 
Als er groeipijnen naar boven zouden komen wil ik haar knock out slaan met een aanpak van mijn voeding zodat ze weet dat ik niet zomaar wat aan het rommelen ben.  Tot nu toe vond ik: minder vleesbot en spiervlees en dit dan opvangen door wat meer groenten en eventueel wat meer pens.  We wilden net overgaan op 2 keer per dag eten geven of blijven we dan beter nog wat langer op 3 keer per dag?
Een natuurlijke pijnstiller...traumeel?  En als er een ontstekingsremmer moet gegeven worden...wat kan ik dan geven?  ( ik ben nog niet zo thuis in de homeopatische middelen en zij ook niet want ze gelooft er niet in)  En dan komt daarbij natuurlijk ook rust.
Stel dat er een vorm van dysplasie uitkomt...wat kan ik dan rond haar oren slaan  :biggrin2:  Daar moet ik nog over zoeken
Andere oorzaken die zij zou kunnen geven?

Pfffff ik had gehoopt dat we met Gizmo niet gingen moeten dokteren...
Door Linda en Kiri
#2024540
Aah gut arme Gizmo en natuurlijk baasjes... Ik hoop dat het allemaal mee zal vallen. Wanneer ga je naar de DA??? Ik kan je niet verder helpen met hoe dit op te lossen of het makkelijker voor hem te maken... Ik moest je alleen van Kiri een knuffel geven en een dikke lebber aan Gizmo. Ze vond hem op de foto's gewoon te schattig
Gebruikersavatar
Door me and my boys
#2024541
als je je bij deze da niet fijn voelt, naar een andere gaan en eerst eens laten uitzoeken wat het nu is voor je gaat rommelen met het eten en supplementen...
Door Veerle-scrappyToo
#2024561
vanaalst schreef: als je je bij deze da niet fijn voelt, naar een andere gaan en eerst eens laten uitzoeken wat het nu is voor je gaat rommelen met het eten en supplementen...
We zijn hier bij ons al naar 3 verschillende DA gegaan met Nena toen...en altijd werd er een brok onder onze neus geschoven en voelden we ons nooit 100% tevreden.
We belanden dan altijd terug bij onze Da omdat je die toch al zoooo lang kent en haar persoonlijk goed weet aan te voelen.  Bij haar hebben we der dan ook al een ganse strijd pro rauw op en eindelijk is ze zo ver dat ze weet dat aandringen écht geen zin heeft.  Ik heb niet veel zin om dat weer helemaal door te gaan.
Ik ben wel op zoek naar een holistisch DA voor ons Nena maar die zal onmogelijk te bereiken zijn zonder auto en overdag is mijn ventje wel steeds weg met de auto.  Onze huidige DA blijft dus wel iemand die makkelijk bereikbaar is moest er overdag echt iets opspelen.

Ik ga nog helemaal niets veranderen aan de voeding en zeker geen supplementen gaan geven zolang ik niet 100% zekerheid heb over wat er mis is.  Maar als ik bij mijn Da kom en die zegt dat het *** is en ze komt me daar af met een zak brokken én lekkere geneesmiddelen  ( Mijn Da is zot van cortisone bvb) dan wil ik wel zeker zijn van mijn stuk en haar kunnen zeggen dat ik dat allemaal niet mee neem omdat ik het zo of zo wil aanpakken.  En dan ben ik nog vrij om naar een holistisch DA te gaan of ... 
Door Veerle-scrappyToo
#2024562
Linda en Kiri schreef: Aah gut arme Gizmo en natuurlijk baasjes... Ik hoop dat het allemaal mee zal vallen. Wanneer ga je naar de DA??? Ik kan je niet verder helpen met hoe dit op te lossen of het makkelijker voor hem te maken... Ik moest je alleen van Kiri een knuffel geven en een dikke lebber aan Gizmo. Ze vond hem op de foto's gewoon te schattig
Die knuffel en lebber zijn hier helemaal goed aangekomen, Gizmo is terug gaan slapen zie en zal ongetijfeld lekker dromen nu  ;D
Door Lizzy
#2024581
Als jij zelf niet 100% zeker bent of zeker over komt, dan ruiken ze dat van 10 meter afstand en zullen ze je inderdaad proberen te overtuigen dat jij verkeerd voert en vooral hun brok moet voeren. Dus als jij je hond laat onderzoeken en het blijkt groeipijn te zijn, dan kun je toch simpelweg zeggen "OK, bedankt"? Jij hebt dan je diagnose (en laat ze die niet stellen op grond van 3 keer in de poot knijpen). Dan ga je naar huis en pas je de voeding van je hond aan. Je kunt tijdelijk wat minder vleesbot voeren. Voer ook gewoon alleen vleesbot van kleine dieren zoals kip, eend, parelhoen, haas, konijn, etc. En geen kalf, geit en lam. Begin daar maar mee als pup uitgegroeid is. Verder kun je de hoeveelheid groenten iets opvoeren. En je kunt ter ondersteuning best visolie geven. Je kunt prima 2 keer per dag gaan voeren. En Traumeel geven zie ik niet als oplossing maar je kunt wel kijken naar een passend homeopathisch middel voor bij groeipijn. Maar, laat nou eerst die diagnose maar goed gesteld worden.

Weet je, ik snap natuurlijk best dat je de confrontatie met je niet pro-vers DA vervelend vindt. Omdat je van te voren al bijna kunt aanvoelen wat ie gaat zeggen. Dat je brokkies moet voeren. We have been there, seen it, done it. Oftewel, wij hebben dat ook allemaal meegemaakt. Maar hoe zekerder jij over komt en hoe zekerder jij zelf echt bent over de manier waarop je voert, des te minder zenuwachtig jij bent om naar de DA te gaan. Ik zou dus zeggen dat je het probleem niet bij hem/haar moet leggen maar het zelf op moet lossen. Zoals jij nu doet. Met je vragen te stellen hier op Barfplaats. Zie bijv. ook dit artikel: http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... 276.0.html. Maar schroef ook je kennis op door boeken te lezen. Ik zou zeggen, lees Grow Your Pups with Bones van Ian Billinghurst. En lees de e-boeken van Mogens Eliasen. Die schrijft veel en goed over groeipijn en andere skelet problemen. Zorg dat jouw rugtas vol zit met kennis. Dan word je niet omver geblazen.

Overigens zit groeipijn meestal in de lijnen van de hond.
Door Barbaravh
#2024949
Als je het niet ziet zitten om naar je dierenarts te gaan, kan je misschien naar de dierenkliniek in Axel gaan. Ik ben er geweest toen Henna mankte en het zijn er hele vriendelijke mensen. Hoe ze denken over voeding weet ik niet.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door