Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Cathelijn
#202420
aangezien ik vermoed dat Jonas niet tegen pens kan, wil ik overgaan op kip/rijst van CB. In eerste instantie om te kijken of de problemen daarmee verdwijnen.
Nou staat er op de site wel dat het een compleet voer is, maar wordt het niet te eenzijdig alleen maar kippevlees?
Door Helen
#202432
Mijn mening is sowieso dat kvv wel alle benodigde vitaminen, mineralen etc bevat, maar te eenzijdig is...Maar ja, als je hond een allergie heeft moet je wat he!!
Door Truus
#202433
Omdat Jonas huidproblemen heeft, zou je deze variant eens kunnen proberen. Het is compleet en alles zit erin wat Jonas nodig heeft.
Door Cathelijn
#202438
okee, dan maak ik me niet meteen zorgen :) Als dit nou het probleem wegneemt ga ik het gewoon zelf aanvullen met rundvlees en lamsribbetjes
Door Truus
#202440
[quote="Cathelijn"]
okee, dan maak ik me niet meteen zorgen :) Als dit nou het probleem wegneemt ga ik het gewoon zelf aanvullen met rundvlees en lamsribbetjes
[/quote]
Ik zou dan eerst even niks anders geven en dan even kijken hoe het nu met de huid gaat.
Met allerlei toevoegingen, weet je NOG niet of het helpt.
Je zou wel wat Fytomix van Bibi kunnen toevoegen, is gezond !
Door bernerfan
#202441
he wat rot dat jonas niet tegen pens kan, maar hoe ben je daar nou achter gekomen dan? is tie er ziek van geworden??
Door Cathelijn
#202443
[quote="Truus"]
[quote="Cathelijn"]
okee, dan maak ik me niet meteen zorgen :) Als dit nou het probleem wegneemt ga ik het gewoon zelf aanvullen met rundvlees en lamsribbetjes
[/quote]
Ik zou dan eerst even niks anders geven en dan even kijken hoe het nu met de huid gaat.
Met allerlei toevoegingen, weet je NOG niet of het helpt.
Je zou wel wat Fytomix van Bibi kunnen toevoegen, is gezond !
[/quote]
ja ik ga dat ook pas doen als het beter is geworden! ;D
Door Cathelijn
#202447
[quote="bernerfan"]
he wat rot dat jonas niet tegen pens kan, maar hoe ben je daar nou achter gekomen dan? is tie er ziek van geworden??
[/quote]
het is nog steeds een vermoeden, maar ik had hem voor het eerst pens gegeven, vuile pens dan, en toen werd hij erg misselijk een tijdje erna. Dat gebeurde beide keren dat hij een lap pens heeft gehad. En daarbij lijkt de 'ontgiftiging' maar niet te stoppen, na 3 maanden, dus is bij mij het idee ontstaan dat het misschien aan de pens in de CB natuur zou kunnen liggen. Dat wil ik nu dus even uitzoeken. Eerst maar even pensloos voeren en kijken of dat helpt :-\
Door bernerfan
#202456
[quote="Cathelijn"]
[quote="bernerfan"]
he wat rot dat jonas niet tegen pens kan, maar hoe ben je daar nou achter gekomen dan? is tie er ziek van geworden??
[/quote]
het is nog steeds een vermoeden, maar ik had hem voor het eerst pens gegeven, vuile pens dan, en toen werd hij erg misselijk een tijdje erna. Dat gebeurde beide keren dat hij een lap pens heeft gehad. En daarbij lijkt de 'ontgiftiging' maar niet te stoppen, na 3 maanden, dus is bij mij het idee ontstaan dat het misschien aan de pens in de CB natuur zou kunnen liggen. Dat wil ik nu dus even uitzoeken. Eerst maar even pensloos voeren en kijken of dat helpt :-\
[/quote]ah okee, ja je hoort t niet zo vaak(tenminste ik niet, ;D ) , vandaar mijn vraag ....wat rot voor jonas ,ik hoop dat je er snel achter bent hoor , en anders misschien even naar een da ?
Door Cathelijn
#202462
[quote="Urs"]
geef je een olie erbij voor zijn huid?
[/quote]
nee op dit moment alleen CB, maar daar zit toch al olie in? Is het dan wel verstandig om er zelf ook nog bij te geven?
Door Cathelijn
#202463
[quote="bernerfan"]
[quote="Cathelijn"]
[quote="bernerfan"]
he wat rot dat jonas niet tegen pens kan, maar hoe ben je daar nou achter gekomen dan? is tie er ziek van geworden??
[/quote]
het is nog steeds een vermoeden, maar ik had hem voor het eerst pens gegeven, vuile pens dan, en toen werd hij erg misselijk een tijdje erna. Dat gebeurde beide keren dat hij een lap pens heeft gehad. En daarbij lijkt de 'ontgiftiging' maar niet te stoppen, na 3 maanden, dus is bij mij het idee ontstaan dat het misschien aan de pens in de CB natuur zou kunnen liggen. Dat wil ik nu dus even uitzoeken. Eerst maar even pensloos voeren en kijken of dat helpt :-\
[/quote]ah okee, ja je hoort t niet zo vaak(tenminste ik niet, ;D ) , vandaar mijn vraag ....wat rot voor jonas ,ik hoop dat je er snel achter bent hoor , en anders misschien even naar een da ?
[/quote]
nou ja, ik dus ook niet! Jonas heeft er gelukkig nauwelijks last van, maar hij wordt er niet mooier op ;D En het wordt nu wel erg koud ;D
Door Urs
#203104
[quote="Cathelijn"]
[quote="Urs"]
geef je een olie erbij voor zijn huid?
[/quote]
nee op dit moment alleen CB, maar daar zit toch al olie in? Is het dan wel verstandig om er zelf ook nog bij te geven?
[/quote]

Sommige honden hebben bij het ongiften een extra steuntje nodig voor de huid. Extra olie toevoegen wil weleens helpen om hem door het overschakelings proces te helpen. En ja het ontgiften kan langer duren dan 3 maanden.
Door Cathelijn
#203203
[quote="Urs"]
[quote="Cathelijn"]
[quote="Urs"]
geef je een olie erbij voor zijn huid?
[/quote]
nee op dit moment alleen CB, maar daar zit toch al olie in? Is het dan wel verstandig om er zelf ook nog bij te geven?
[/quote]

Sommige honden hebben bij het ongiften een extra steuntje nodig voor de huid. Extra olie toevoegen wil weleens helpen om hem door het overschakelings proces te helpen. En ja het ontgiften kan langer duren dan 3 maanden.
[/quote]
welke olie zou je dan aanraden?

Ik denk toch niet dat het ontgiften is, omdat hij nooit huidproblemen heeft gehad op brokken. Is het niet zo dat de hond vooral ontgift via zijn zwakke plek?
Dit weekend kan ik 10 kg kip-rijst ophalen. Dus dan kan ik bijna drie weken kijken of het verschil maakt.

(ik zat laatst nog eens in ons oude Nutritionboek van de HAS te kijken, hoofdstukje honden, en ja hoor... brok! : ::) )
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door