Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Nathascha
#2023826
Hoi
Ik heb dus echt totaal geen ervaring met Barfen en een zwangere hond. Tenmisnte... Nanyanika at gewoon wat ze voor geschoteld kreeg. Deed nergens moeilijk over en heeft nooit eten geweigert. Wel zag ik op ten duur aan het tempo eten bij haar dat ze echt kleinere porties moest krijgen. En dan ging het gewoon weer goed.

Likozi is een ander verhaal. Ze is zowiezo al meer must van Nanyanika. En zonder zwanger te zijn kan ze heel duidelijk zijn in dat ze bepaalde dingen toch echt niet blieft. Konijnkoppen...sorry maar dat is echt minderwaardig voer... ::) Ze is onze prinses op de erwt. Maar dat zal allemaal wel, eet ze niet, dan heeft ze honger. En vaak eet ze dan de volgende dag alles wel gewoon weer. Dus wij doen er niet moeilijk over.
Maar nu ze zwanger is, is het voor mijn gevoel gewoon raar dat ze niet eet. De pups hebben toch ook gewoon voeding nodig? Ze kan dan toch niet opeens gaan vasten?

Afgelopen vrijdag heeft ze smorgens 2 konijnkoppen (8 uur) gegeten. Tot mijn verbazing. Ik bied ze wel altijd aan, maar ze eet ze nooit. Ze heeft er wel overdreven lang op staan kauwen, maar goed ze at ze. Tussendoor heeft ze 2 porties KVV gehad. Smiddags rond 16.00 is ze vreeselijk over haar nek gegaan. Alles daarna weer opgegeten. Weer alles eruit....tot 3 keer toe. de laatste keer heeft ze het maar niet meer opgegeten. Ik heb haar ook even niks meer gegeven. Savonds om 23.00 heeft ze een paar stukken runderhart op.

De volgende morgen heeft ze een papje van kefir, groentemix en een beetje KVV gehad. Ik ben toen van huis gegaan met de andere honden om te gaan coursen. Mijn man heeft haar mee naar de tuin genomen en daar heeft ze blijkbaar grond lopen eten. Rond 12.00 is ze weer vreeselijk over haar nek gegaan. Heel de zaterdag, wat ze ook maar kreeg. Kvv. Stukjes schapenpens....maakt niet uit. Het kwam eruit.  :-\
Handje DogsLoversGold brok at ze savonds wel met smaak....midden in de nacht heeft ze vreeselijke diaree midden in de woonkamer. :-X

Zondag heeft ze 6x een portie KVV gehad. En dat bleef erin  :) gelukkig maar! Smorgens nog wat dunne poep. Maar savonds was deze goed. Heel de dag stinkscheten  :-X Maar daar bleef het ook bij.

Vandaag weigert ze weer alle voedsel. Ook het kefir papje met groente. Ook de KVV. Ook het geitenspiervlees. Ook het gedroogde stukje rundvlees. Ze heeft een heel klein beetje water gedronken. Meer niet.

Ze is nu op de 49e dag van haar dracht. Hoe komen we de laatste 2 weken nog door?? heeft iemand de goude tip?

(sorry beetje lang verhaal, maar het geeft hopenlijk gelijk een goede beeldvorming)

dit is ze, een foto van gisteren:
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Nathascha op ma 30 mei 2011, 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2023832
geen ervaring met zwangere honden, dus ik kan je niet helpen. wil wel even melden dat je foto het niet doet, vanaf facebook gaat dat volgens mij niet. sterkte met Likozi!
Door Esther Q
#2023844
Ik vind haar niet overdreven mager eruit zien zo op deze foto, gelukkig, dan heeft ze iig nog wat reserve. Heb je de da overwogen? Misschien heeft ze iets onder de leden, een griepje. Voor deze diarree en het overgeven at ze ook al slecht toch? Tja moeilijk, je zou een homeopatisch middel kunnen overwegen tegen misselijkheid, maar de diarree wijst toch wel op iets meer of anders dan dat. Hoe is ze verder, vrolijk, drinkt ze goed, is ze energiek?
Door Nathascha
#2023853
Esther Q schreef: Ik vind haar niet overdreven mager eruit zien zo op deze foto, gelukkig, dan heeft ze iig nog wat reserve. Heb je de da overwogen? Misschien heeft ze iets onder de leden, een griepje. Voor deze diarree en het overgeven at ze ook al slecht toch? Tja moeilijk, je zou een homeopatisch middel kunnen overwegen tegen misselijkheid, maar de diarree wijst toch wel op iets meer of anders dan dat. Hoe is ze verder, vrolijk, drinkt ze goed, is ze energiek?
Denk dat de diaree vd brokken was. Want gister hield dat op en nu poept ze na een dag KVV wel weer normaal.

Ze heeft geen koorts of verhoging. Ik had de DA nog aan de lijn zaterdag. Hij vind het niet prettig om iets aan een zwangere teef te geven. En hij vind het geen probleem als ze een dag vast.

Maar ja, op ten duur zal ze toch weer moeten eten?

Ze wil heel veel drinken. Maar als ze dus heel veel drinkt, dan spuugt ze daarna. Dus drinken krijgt ze in kleine hoeveelheden aangeboden en dat gaat nu goed en blijft erin. Verder is ze wat rustiger als normaal, maar dat hoort denk ik deels bij 7 weken zwanger zijn. Als we gaan wandelen, wandelt ze wel actief mee. Dan loopt ze voorop te paraderen met haar bolle buik.

Fijn dat je in elk geval zegt dat ze wat reserves heeft...gelukkig wel. ik blijf haar beetjes eten aanbieden. maar tot nu toe weigert ze te eten. :-\
Door Esther Q
#2023891
Ik heb er zelf geen ervaring mee, behalve bij mensen. Een kennis is 9 maanden lang ziek geweest. Nauwelijks eten, overgeven, was echt de zwangerschap van hell. Maar na de bevalling is alles goed gekomen. Ik zou blijven doorgaan met eten aanbieden zoals je doet en hopen dat ze nog iets naar binnen werkt. Eventueel kun je wat kokend water over de kvv doen of vlees en orgaan als je dat voert kort koken, kijken hoe dat valt. Is probiotica een idee om bij te geven? En als ze nog meer overgeeft misschien iets om misselijkheid tegen te gaan. Ik geef zelf verse gember, vindt mijn hond heerlijk, maar ik zou wel een lage hoeveelheid aanhouden ivm de zwangerschap. Er zijn ook andere natuurlijke middelen natuurlijk. Sterkte joh! Ze ziet er nog goed uit hoor, vind ik :)
Gebruikersavatar
Door lauraV
#2023892
tja , als ze hier echt niet willen eten krijgen ze als laatste oplossing een halve boterham
hierdoor krijgen ze 9 van de 10 keer weer lust om binnen een kwartier te eten.....
is er echt niets waar ze dol op is ?
wil ze ook niets uit de hand eten?
Door Nathascha
#2024175
tja wat MOET je met zo'n zwangere doos in huis. Ik snap het niet meer. Ben gewoon allerlei dingen blijven aanbieden. Gister moest ze ECHT niet aan BARF denken en at ze KVV.

Vandaag ging ze opeens helemaal enhousiast doen toen ik met de bak ondooide knijnkoppen naar buiten liep....Dus heb haar maar een kop gegeven .... eet ze die nog op ook  :o :D wat een hond zeg. Eerst blieft ze geen koppen nu begint ze juist daarmee te eten.. :D niet te geloven.

Ze heeft inmiddels daarna ook weer 3x een klein portie KVV op. En nat een klein stukje geitspiervlees. Vanavond krijgt ze de andere helft nog van het lapje.

Niet te geloven dat ze zo kan veranderen. Maar ik ben wel blij dat ze weer eet! :) Kijken wat ze morgen weer in petto heeft.

O ja, niet geheel onbelangrijk. Haar poepie is weer mooi normaal stevig en ze laat geen stinkwinden meer. Dus dat was echt van de br*k  :-X
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door