Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door essie74
#2023385
Hoi Allemaal,

Of het nog niet genoeg is met ons Maartje hebben we er nu weer een nieuwe uitdaging erbij.
Sinds twee weken loopt onze Jesse mank, zijn rechter voorpoot vertoont zware artrose  in de tenen en enkel.. zijn rechterachterpoot heeft de voor sommige welbekende achillespees afgescheurd en word op zijn plaats gehouden door de brace.

Min of meer een logisch gevolg van de nieuwe, verkeerde starre brace,  is nu dat de linker kant overbelast wordt. zowel de voor als achterkant vertoont sinds twee weken pijn klachten.
hij krijgt daar nu voor Carpodyl 100mg 2x daags en lijnrust sinds dien.

Nu wil alleen het geval dat hij nog in een uitstekende bui van levensvreugde is en graag zou willen lopen....Helaas voor hem is vanmorgen gebleken dat hij nog steeds mankt met de voorzijde.

Wel middel zouden wij nu kunnen geven om de pijn / ontsteking te verminderen?

Troxocil? previcox? metacam? wat is het minst schadelijk? 
van troxocil heb ik begrepen dat het maar 1 x per maand gegeven dient te worden? maar de bijwerkingen zouden heftiger zijn?

previcox duur maar wel beter te doseren, prima maar wat is nou wijsheid om te geven?

Glucosamine, chrondoitine, msm krijgt hij al, net als puur arthrose...Wat zou ik nog meer kunnen doen voor hem?

Graag jullie ervaringen!  alvast bedankt,

Esther
Door Anya
#2023446
Dit klinkt heel vervelend.

Carpodyl is een ontstekingsremmer/pijnstiller. Als deze niet voldoet, zou je Previcox kunnen overwegen. Troxocil of hoe je dat ook moge schrijven, geef je 1 keer per maand, maar dat is ook gelijk het nadeel. Wat er inzit, kun je er niet meer uithalen, mocht er een ongewenste bijwerking optreden.

Misschien fysio om de overbelaste kant los te houden?
Door pallas
#2023498
Ik zou voor fysio kiezen, daarmee kan je de spieren die het allemaal moeten opvangen sterker en soepeler krijgen.
Naast de carpodyl nog meer pijnstilling geven zou ik niet zomaar doen. Dus eerst overleggen met een goede orthopeed of d.a. lijkt me.

Trocoxil is ook een ontstekingsremmer trouwens. ( previcox misschien ook wel als ik de naam zo lees...)
Rymadyl is meer alleen pijnbestrijding geloof ik.
#2023780
Teunisbloemolie is combinatie met glucosamine complex speciaal van groene os. Teunisbloem werkt ontstekingsremmend. En als de pijn heel erg is toch voor Metacam kiezen. Pijn=pijn en dan komen de reguliere geneesmiddelen aan bod.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door