Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door *Lia*
#202354
Ik word hier zo moedeloos van.De dierenarts zegt:..................................In mei verkocht ik een pup teefje.Na hele leuke berichten over groei en opgroei krijg ik vandaag een mailtje.We hebben haar 2 weken geleden laten steriliseren (castreren) want ze gaat overal mee naartoe,en het leek ons wel gemakkelijk.GEMAKKELIJK !!!!!!!!!!!!! Het beestje is 7 maanden oud !!!!!!!!!!!!!!!!!!Nog NOOIT loops geweest.Maar de dierenarts......bla bla bla.Nieuwe inzichten van de DA-en.Als je toch niet wil fokken dan is het het beste om ze VOOR de 1e loopsheid te laten helpen.De kans is dan het kleinst dat ze in de eierstokken kanker gaan ontwikkelen (zijn niet mijn woorden,hoor) Kan mij het schelen,ik ga een stukje citeren: Als ze goed van gewicht is en ze zijn gest. dan hebben ze minder energie nodig om hormonen aan te maken.Dan pas kunnen ze TE dik worden.P.S.Sperciebonen is het idee van de DA.Ik heb met de DA al maanden geleden besproken om over te gaan op vleesvoeding.Maar de DA zei dat de kauwfunctie ook belangrijk is en dat hij beter ervaring heeft met brokken en 1 dag vlees.Op haar vleesdag krijgt ze idd. 200 gram.Zoals je ziet zijn we met veel liefde en zorg voor haar bezig.Zo heeft iedereen zijn eigen inzichten (einde citaat) Het is de 1e hond van deze mensen.Ik barst bekant van ergernis.Dus het blijkt wel dat de DA heilig is.IK MOET HIER VERANDERING IN BRENGEN,MAAR HOE. Hoe overtuig je zo iemand. >:( >:( >:(
Laatst gewijzigd door *Lia* op ma 08 nov 2004, 18:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Truus
#202369
Zo'n iemand is moeilijk te overtuigen jammer genoeg :'(

Ze doen toch wat ze zelf willen en alle energie van jou naar hun is verspilde moeite denk ik...helaas!

Zijn ze al op Barfplaats geweest?
#202371
he bah

wat zal jij onwijs balen zeg, :(
heel veel mensen luisteren naar hun da,
zelfs als die er geen kl*te van af weet,
het is dan echt heel erg moeilijk om ze te overtuigen :'(
je wilt toch het beste voor de pups,
maar sommige mensen luisteren niet,
of soms wel,
tot de da dus wat anders gaat zeggen >:(
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#202374
[quote="Truus"]
Zo'n iemand is moeilijk te overtuigen jammer genoeg :'(

Ze doen toch wat ze zelf willen en alle energie van jou naar hun is verspilde moeite denk ik...helaas!

Zijn ze al op Barfplaats geweest?
[/quote]

Nee TRuus nog niet,maar ik wil ze wel zover krijgen.OH wat zijn DA -sen toch blind. ::)
Door Truus
#202377
[quote="Lizzy"]
Mag ik ook even opmerken dat een DA alleen vat krijgt op mensen met zijn idiote uitspraken als de mensen zelf ook niet verder kijken als d'r neus lang is?
[/quote]
Dan zullen ze toch eerst de weg moeten vinden, waar ze WEL de goede informatie krijgen.
Daarom zeg ik.....laat ze eens op barfplaats komen ;)

Het grote merendeel weet van andere voeding het bestaan nog geen eens.....ik maak het zo vaak mee :-\
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#202378
[quote="Lizzy"]
Mag ik ook even opmerken dat een DA alleen vat krijgt op mensen met zijn idiote uitspraken als de mensen zelf ook niet verder kijken als d'r neus lang is?
[/quote]

Ja LIzzy,je hebt gelijk, maar ik heb die mensen al zoveel vertelt,en dan blijkt dat de fokker een onnozel wezentje is,die helemaal niets weet van voeding voor de pup (hond) De DA is allesbepalend.En wat weet nou zo'n stom fokkertje. ::) ::) De DA is misschien wel eens bij een nest maar verder ook niet.Ervaring ??????????? Ik betwijfel het.
Door Lizzy
#202387
Ik denk dat je hier niets aan doet. Mensen kiezen er gewoon voor om hun dierenarts direct te geloven of direct te geloven wanneer zijn uitspraken hen wel goed uit komt. Nogmaals, doe je niks aan...
Door Lupa
#202390
[quote="Lizzy"]
Mag ik ook even opmerken dat een DA alleen vat krijgt op mensen met zijn idiote uitspraken als de mensen zelf ook niet verder kijken als d'r neus lang is?
[/quote]
ik denk dat dat ook met assertiviteit te maken heeft.
helaas zijn er veel mensen die zomaar blindelings iets geloven
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#202397
Ik geef het niet zomaar op.Ik zal ze nog een mailtje sturen met de feiten op een rijtje. En die brokken voor de kauwfunctie kunnen vervangen worden door een lekker lams of kalfsribje een lapje pens ed. Ik ga een volgende poging wagen,ik geef niet op,zeker weten. ::) ::)
Door Lizzy
#202403
[quote="Unique"]
Ik geef het niet zomaar op.Ik zal ze nog een mailtje sturen met de feiten op een rijtje. En die brokken voor de kauwfunctie kunnen vervangen worden door een lekker lams of kalfsribje een lapje pens ed. Ik ga een volgende poging wagen,ik geef niet op,zeker weten. ::) ::)
[/quote]

Leg daarbij ook maar uit dat brokken werken als een LIGA. Je kauwt er dan wel op, maar je krijgt die zooi nooit meer van je tanden en kiezen. En daar vormt het zich tot tandplak en daarna tot tandsteen (Zo. Deze is direct van PaulB gejat).
Laatst gewijzigd door Lizzy op ma 08 nov 2004, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Erna
#202404
Ik denk dat het ook belangrijk is wat je ze als fokker meegeeft. Niet dat ze zich dan aan alles houden maar je hebt in ieder geval alles gedaan wat in je vermogen ligt, de kans dat ze er iets van oppikken ligt wat hoger.

Misschien is het een idee om wat stukken uit de bibliotheek als informatie mee te geven aan puppykopers?
Gebruikersavatar
Door *Lia*
#202414
[quote="Truus"]
Stuur dan gelijk even de link naar Barfplaats ;)...wie weet komen ze een kijkje nemen.
[/quote]

Doe ik zeker,maar dan staat het wel beschreven wat ik geciteerd heb,en dat zal misschien niet in dank worden afgenomen. ::) ::) Dus ik probeer het eerst zelf wel op te lossen met behulp van BP.T.Z.T is dit bericht misschien al verwijderd,hoop ik .Of ga ik nu te ver denken ::) ::)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door