Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Linda en Kiri
#2023536
dat katten in het begin aankomen van KVV??? Allebei mijn katten lijken een dik buikje te krijgen. Ontlasting is ok, maar echt een vet buikje. Nu moet ik ook wel zeggen dat sinds Kiri er is ze minder spelen, dus minder beweging hebben. Toen ze nog op brok stonden hadden ze de hele dag door voer en was alleen Guybrush aan de stevige kant maar Malle zelfs smal/ mager. Ik heb ze nog niet gewogen dat wil ik deze week gaan doen. Maar op het oog zijn ze beide aangekomen. Voordat ik startte met KVV woog Malle 3.3 en Guybrush 5.7
Ze krijgen beide samen 250 gram. Soms eten ze het op en soms laten ze het ook staan. het lijkt er wel op dat ze niet overeten.
Door Limpy
#2023563
Sommige katten die net op vers staan willen in het begin nog wel eens gaan jojo-en met het gewicht, blixa had dat ook een beetje.
En zo gek veel geef je niet (hier krijgen er 2 ook ± 125 gr)

Ben benieuwt wat de weegschaal gaat zeggen komende week...
Door Emytje
#2023825
Tot nu toe is mijn ervaring ook dat katten aankomen van kvv op het begin. Mochten ze echt veel aangekomen zijn en ze beginnen naar dik te neigen, zou ik zeggen dat je ze gewoon per kat een gram of 25 minder moet gaan voeren en dan kijken hoe ze het daarop doen. De oudjes hier toendertijd kwamen aan met 100 g op een dag. Zij wogen beiden rond de 4-4,5 kg.
Door Linda en Kiri
#2023843
Ik heb Malle op de keukenweegschaal gezet en zij weegt nu ongeveer 3.6 kilo. (weegschaal vliegt van de 3.3 tot 3.8 en blijft het langst op de 3.6 staan)Dat mag ze wel hebben... Met Guybrush ga ik zo even naar de DA om te wegen. Mijn eigen weegschaal is alles behalve exact.. handig voor mij want ik rond af naar beneden.... maar niet handig als je op de 100 gram iets wilt weten ;D
Door Limpy
#2024203
Oeps, succes met het diëten voor de borstelman!

Is malle zo klein of nog jong dat ze maar ±3,6 kg weegt? Nou zijn schildpadpoezies vaak idd maar kleine meiskes....
Door Linda en Kiri
#2024221
Limpy schreef: Oeps, succes met het diëten voor de borstelman!

Is malle zo klein of nog jong dat ze maar ±3,6 kg weegt? Nou zijn schildpadpoezies vaak idd maar kleine meiskes....
malle is een fijn poeske niet zo zeer heel klein... ze is heel rank gebouwd, echt een meisje meisje. Voor haar doen is ze nu 'dik' maar misschien voor het oog nu prima. Guybrush is een flinke kater met bijbehorende leeuwenpoten. Hij is meer blokkig gebouwd. Dus hij mag ook meer wegen... Maar niet richting de 6 kilo ;D. Ik denk 5 kilo misschien iets meer?
De moeder was een langharige pers en pa een gewone boerderij kater. Misschien verklaard dat waarom deze broer en zus zo verschillend van bouw zijn. Ze worden in augustus 2 jaartjes.

Een foto van mijn mannenborstel toen hij nog een paar honderd gram minder gewicht had ;D
Afbeelding


maarreh..ik ben me nu aan het bedenken hoe ik dat ga oplossen..hahahaa... Want ik denk dat Guybrush in de nacht de restjes op eet... Misschien voordat ik naar bed ga de bakjes weghalen. Maarja Malle is ook gewend om gewoon wat te knabbelen meerdere malen per dag. hmmm :g:
Laatst gewijzigd door Linda en Kiri op ma 30 mei 2011, 20:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Door *Yvje*
#2024723
Axl is ook flink aangekomen sinds bijna 4 maand op Kvv.
Hij is van 4,4 naar 4,8 gegaan, op zich wel goed want hij was altijd 5 kg tot ie ziek werd
en nu zit ie dus bijna weer op zijn oude gewicht. Maar ik ga hem wel iets minder geven ,
anders wordt ie me straks nog tè dik en heb ze liever iets te dun dan te dik.
Hij krijgt nu 140 gram op een dag. Denk dat ik hier maar 115/120 van ga maken en
kijken hoe ie het dan doet.
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door