Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door sphynxlover
#2022879
Gracie, een herder van een kennis is nu 6 weken op vers. Maar nu is ineens haar oogwit heel rood. Blitz heeft dit ook een poosje terug gehad. Dan was het er weer en dan weer niet. Heeft dit met de overgang van brok naar vers te maken?
Misschien een soort van ontgifting of is er wat anders aan de hand?
Ze maken zich best zorgen en denken dat het misschien ergens een te kort van is.
Ze voeren half carnibest, half barf.
Door Lil
#2023077
Ik zou maandag even langs een da gaan, want dat zou een ontsteking kunnen zijn. Niet ernstig, maar wel vervelend weet ik van mezelf.
Gebruikersavatar
Door sphynxlover
#2023110
Het ziet er niet behalve rood onrustig uit. Geen tranen, ze heeft er ook geen last van. Eigenlijk heel rustig en verder ook geen andere reactie.
Het is ook geen adertje die gesprongen is. Het wit is alleen dus rood.
Ze verhaart wel verschrikkelijk, maar glanst weer wel.
Zoals ik al schreef zag ik het een tijdje geleden ook bij Blitz en ik dacht dat het bij het ontgiftigen hoorde, omdat er verder niets was.
Werd geleidelijk minder en was  na een week ofzo weer helemaal verdwenen.
Ik zal de mensen als het morgen nog zo is wel zeggen dat ze een da moeten bezoeken. Dat wordt nog wat, want de da is heel erg tegen vers voeren en deze mensen zijn net begonnen.
Door Lil
#2023116
Als je zeker weet dat het geen ontsteking is (bij mij traant het nooit, mijn ogen worden kurkdroog) zou je oculoheel of similasandruppels erin kunnen doen. Ik gebruik met succes de hooikoortsvariant van die merken.
Gebruikersavatar
Door sphynxlover
#2023156
Bedankt, ik ga het in ieder geval doorgeven.
Bedenk mij net dat enkele maanden geleden de hond wel iets wat traanogen had, ik heb ze toen geadviseerd het met afgekoelde thee schoon te maken. dat werkte toen heel goed. misschien is het een reactie die ergens van komt.
Gebruikersavatar
Door sphynxlover
#2025078
Zag vandaag de hond en er was niets meer aan de hand. ::)
De eigenaar zei dat het al twee dagen weg was.
Dus gelukkig ws niets aan de hand.
Bedankt voor jullie reacties
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door