Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Berry
#2022660
Mijn boxerteefje is in februari loops geweest en begin maart gedekt, ze is leeg gebleven helaas...
Maar nu is ze volgens mij schijnzwanger, haar achterste tepels zijn erg gezwollen en ze is erg aan hankelijk naar ons toe.
Maar het ergste vind ik eigenlijk dat ze onze reu niet kan verdragen, om het minste of geringste dan krijgt hij er flink van langs.
Is dat agresieve gedrag naar onze reu toe normaal ??
Of zal ik toch maar langs de da gaan ?
Gebruikersavatar
Door kira
#2022712
Wij hebben 2x per jaar een schijnzwangere in overtreffende trap. In onze roedel van nu 5 is het altijd Theemuts die niet in de buurt van haar mag komen en onverdiend klappen krijgt. Enige oplossing is scheiden (wat ik ook doe). Normaal zijn Theemuts en Grote beer 2 handen op een buik. Dus ik denk dat het vaker voorkomt en ik zou daarvoor niet naar een da gaan. Wij behandelen overigens wel met homeopathie en nu voor het eerst met bloesems (die nu lijken te werken, ze piept en hijgt niet meer en lijkt weer normaal te worden). Sterkte met je teef.
Door *Flip*
#2022739
erg vervelend, maar schijnzwangerschap is niet iets pathologisch. De hormonen doen eigenlijk hetzelfde als wanneer zij wel bevrucht zal zijn. Dan zou ze de reu wrs ook neit meer moeten.
De DA kan wel iets geven om de hormonen te remmen, maar normaal zal het na enkele weken vanzelf over gaan. Let er wel op dat zij zelf, maar ook geen andere dieren aan haar tepels gaan zuigen.
Verder zal ik zeggen: sterkte!
Door Berry
#2022925
Bedankt, ik ben weer een beetje gerust gesteld.
Voor Roos staat er permanent een bench in de kamer maar ik heb die van Frits ook maar uit de garage gehaald, en het gaat nu hetzelde als Roos loops is, de een los en de ander vast en dan weer rouleren.... :D
Ik moet zeggen dat het in de tuin wel goed gaat samen..
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door