Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door Buch
#2022616
Hallo allemaal! , Wij zitten sinds een week of 2 met een probleem : Buch aan de spuitpoep :(
Eerste keer had hij dit een maand of 2 geleden , toen maar naar de da gegaan en een spuitje gekregen. De dag erna was hij er van af.
Nu 2 weken gelden dus , weer spuitpoep en ook wit/groen slijmerig schuim s'morgens overgegeven. Dit heeft 3 dagen aangehouden waarna het weer een week goed ging.
En nu vanmorgen dus weer raak , ik zie een mooi gevormde drol eruitkomen , gevolgd door een dikke lading spuitpoep. Hij heeft deze keer niet overgegeven
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen zonder meteen weer naar de da te rennen? Hij eet en drinkt trouwens gewoon goed , maakt ook geen zieke indruk.
Door Limpy
#2022634
Ben je nagegaan wat hij gegeten had ten tijde dat de spuitpoep begon?
Door Buch
#2022635
Ja , hij krijgt alleen maar carnibest eend diabetes , omdat hij altijd al last heeft van allergieen/voedselovergevoeligheid. Carnibest eend doet ie gewoon goed op , tja alleen de laatste tijd dus niet.
Hij heeft trouwens geen suiker , krijgt alleen de diabetes variant omdat daar geen rijst in zit.
Door calimero_a
#2022636
okugest kan wel eens helpen.

Hoe vaak op een dag krijgt hij te eten? Hier hielp vaker op een dag kleine beetjes beter dan 1x een hele maaltijd, maar bij andere mensen hier was dat weer precies andersom dus daar kun je ook iets mee proberen. Het is hier namelijk ook zo dat het een paar weken goed gaat op 1 maaltijd per dag en dan begint het "gedonder" weer.

:-* :-* :-*
Door Buch
#2022641
Hier krijgt hij 'smorgens om een uur of 9 , en s'avonds rond 6 uur. Twee keer op een dag dus.
IK heb wel net van de groene os Probio Forte besteld , dat zal alvast geen kwaad kunnen.
Door Lil
#2022741
probiotica zal hem zeker goed doen. Okugest werkt hier ook super. Als het echt erg is haal ik bij de dierenarts (zonder recept verkrijgbaar) finidiar. Dat is gewoon koolstof en kan ook geen kwaad. Het is zeg maar wat norit voor mensen is.
Door inni
#2022755
Hoe lang eet hij Carnibest?? Welk ras is het of hoe groot,zwaar is hij?

Ik heb er hier ook eentje met darm-probleem(en)-darmen.
Carnibest ging 6weken goed en ineens was 't gedaan.  Ik ben over gegaan op Naturis eend 100%( waaruit ik wel het zeewier verwijder en 't nog 's extra maal omdat grovere stukken voor onze maltezer van +-3kg problemen geven. Tinlo eend is overigens ook zonder rijst, graan of groenten maar 'k probeerde 't nog niet uit.
Sinds een dikke twee maanden ga ik wel naar een holistische DA en eigenlijk gaat 't nu redelijk goed.

Ik hoop dat jullie snel weer op 't goede spoor raken met Buch.
Door Buch
#2023018
Buch is een bijna 3 jaar oude dogo argentino. Hij weegt 50 kilo. Carnibest eet hij nu sinds oktober vorig jaar ongeveer.
Door inni
#2023019
Misschien toch 's een ander merk proberen, er zijn nog verschillende merken zonder graan.
Heeft hij problemen met groenten ? Haaksbarf is een merk met verschillende smaken en zonder granen maar 't bevat wel wortelen en broccoli en Berre hier heeft daarmee ook problemen.
Door nienk
#2023236
heb je ooit geprobeerd om a la een eliminatie dieet meer diersoorten toe te voegen? wat waren zijn allergische klachten voordat hij allleen maar eend had? het zou namelijk kunnen dat hij ondertussen weer een gevoeligheid voor eend heeft opgebouwd. hoewel het dan wel een tikkie vreemd is dat hij eerst een beetje normaal poept, en dan daarna dun. daarnaast zou het natuurlijk ook gewoon een virusje kunnen zijn. pro biotica geven is sowieso een goed idee.
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door