Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door Limpy
#2022306
Heb vandaag wat spulletjes van SW binnengekregen die ik meebesteld had, waaronder lamsmix.
Volgens de bestellijsten die ik her en der in de verzamelhoek zag staan zou dit spiervlees/vleesbot-mix moeten zijn maar ik vind er ook wel een penslucht aan zitten, wie v/d hondenbezitters heeft dit wel eens besteld en kan mij vertellen of er inderdaad ook wat pens in zit?
M´n katten kijken me aan of ik gek geworden ben toen ik ze wat aanbood  ;D
Door saskia37
#2022311
ik heb dat vandaag ook binnengekregen en inderdaad pensluchtje ???
Nu is dat voor honden niet erg maar toch niet helemaal de bedoeling, was dat van jou ook vers?
Door Limpy
#2022315
Jup, die van mij was ook vers.
Toen ik porties wilde maken rook ik het en n.b. de 2 katten die wel wat pens lusten weigerden het...
De andere kilo-zak heb ik maar dicht gelaten toen.
nienk schreef: mochten ze het niet op eten jou poezebeesten, dan houd Reus zich aan bevolen!
Ik had je idd al in gedachten om het evt door te schuiven  ;D
Door nienk
#2022318
Limpy schreef: Ik had je idd al in gedachten om het evt door te schuiven  ;D
ok, nou ik hoor het wel van je. Reus lijkt lamsrib goed te verdragen, heb al een lamspensje liggen. maar hij had van straat staan vreten en hup, jeukiejeukies. wacht dus maar even met de pens proberen.
Door Veerle-scrappyToo
#2022575
Als ik het mij goed herinner had ik ook lamsmix besteld een paar maand geleden en daar zat geen penslucht aan maar ik vroeg me wel af hoeveel bot daar in zat...volgens mij toch niet zo veel maar wel veel vet.  Nena heeft toen redelijk wat gegeten van die lamsmix en haar vacht trok op niets  na een tijdje  en ze kreeg voor de eerste keer schilfers >:(  Nu ze niet meer eet van die lamsmix is ze terug lekker zacht  :)
Ik vond het dus niet geslaagd die lamsmix...
Door Limpy
#2022598
Dat het wat vettig is vind ik niet erg (heb 2 katers die wel wat vet kunnen gebruiken) want ik wou het toch mengen met ander vlees, alleen op die pens had ik niet gerekent.
Als ik het zo zag en rook zit er ook niet mega veel pens in maar wel genoeg om het duidelijk te ruiken....
Gebruikersavatar
Door Freggel
#2022600
Ik heb tot nu toe nog nooit pens geroken bij de lamsmix, van de huidige levering zou ik het nog niet weten, daar ga ik straks aan beginnen. Ik zal mijn neus wel even in de gaten houden  ;D. Anders gewoon SW even mailen met de vraag, uiteindelijk zullen zij het wel weten.

Wat betreft de percentages, SW heeft eens aangegeven dat er 30% bot in zit en 70% spiervlees.

Dat het wat vetter is vind ik niet erg, Oska kan dat wel hebben en doet het er prima op.
Door Limpy
#2022603
Zal er idd eens een mailtje tegenaan gooien.

Ik bedoelde dit topic overigens ook helemaal niet als klacht, integendeel want vond het vlees er verder prima uitzien, ik was alleen wat verwonderd een lichte penslucht tegen te komen toen ik het zakje opendeed...
Gebruikersavatar
Door choopy
#2022702
Bij mijn vorige levering geen last gehad van penslucht.
Nu ook weer 40 kilo binnen gekregen en zal als ik een portie ga ontdooien eens op de lucht letten.
Door Borke
#2023191
Dit is het nadeel van mixen bestellen, je weet nooit zeker wat er in zit, daarom voer ik het liever niet.
Door orinake
#2023259
hier geen penslucht gehad...
De kat weigert het wel zonder pardon... ze moet het niet, geen enkel van de mixen van SW helaas :(
Door job
#2023268
ik heb ze begin mei gemaild over de mixen, dit was hun antwoord:
De verhoudingen van de mixen zijn 35% kraakbot en 65% spiervlees.. Er bevat geen orgaan in onze mixen..Hier ook geen penslucht bij de lamsmix, maar ik vond hem wel erg bleek en ook wel vet.
Honden vonden hem lekker, maar ik bestel hem toch niet meer.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door