Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door BaiChèDol
#2020472
Kent iemand Tammenga Diervoeders? Ik kreeg er vandaag een email over, maar ik heb er nog nooit van gehoord. Ze maken zelf mixen, de prijzen lijken me schappelijk.
Door Blue Rising Star
#2022460
Ik heb dit gisteren voor het eerst gevoerd aan mijn honden (vleesmix en pens). Ik stap niet snel over, ik voer al jaren naar tevredenheid Smuldier maar dit heeft me echt enthousiast gemaakt. Ziet er goed uit, ruikt goed, honden vonden het super en het komt niet uit een fabriek maar echt van een boerderij (vader en zoon). Ook goede service en schappelijke prijzen dus zeker een aanrader! :)
Laatst gewijzigd door Blue Rising Star op vr 27 mei 2011, 22:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Door BaiChèDol
#2022536
Ik had er ook nog nooit van gehoord, en was even benieuwd of iemand hier al ervaringen mee had.

Onderstaande vond ik in de email:

Onze diervoeding bevat geen kunstmatige kleur, geur, smaakstoffen, conserveringsmiddelen
of andere toevoegingen.
Wij maken de producten zelf, er is dus geen sprake van tussenhandel. zo kunnen wij u onze producten tegen een zeer scherpe prijs aanbieden.
Na verwerking worden de producten direct ingevroren zo staan wij garant voor een hoogwaardige kwaliteit.

- Vers gemalen pens voor 1,00 euro per kilo
- Vleesmixen met orgaanvlees (eventueel zonder lever) voor 2,25 euro per kilo
- Vleesmix extra fijn voor katten 1,50 euro per 500 gram
- Hartstukjes gesneden in blokjes 2,00 euro per kilo
- Gerookte kluiven middel voor 1,25 euro per stuk
- Gerookte jumbo kluiven voor maar 2,50 euro per stuk

Hij geeft verder geen percentages, dus een beetje vaag wat er precies in zit.
Door Blue Rising Star
#2022585
Ik had ze daar ook even over gemaild van tevoren en kreeg dit netjes terug gestuurd:

Onze vleesmixen bestaan uit 80% runderspiervlees 10% hart en 10% orgaanvlees.
In combinatie met onze kluiven kunt u dit beschouwen als een complete maaltijd.


Je mag het ook zelf samen laten stellen, sommige mensen willen geen lever erin, dan laten ze dat eruit etc. Gewoon even overleggen. ;)
Door Limpy
#2022601
Maar die kluiven zijn dus gerookt, lijkt me ook niet goed.
En zo´n jumbo kluif kan net zo goed een poot zijn = dragend bot dus hard dus tandensloper....
Door Martine.
#2022604
Klinkt wat mij betreft niet echt jofel. Compleet met gerookt bot? Compleet met enkel rundvlees? Als je als consument op je leverancier afgaat (wat veel mensen toch doen want die heeft er verstand van toch?) dan gaan er honden zwaar tekorten oplopen. Kwalijke zaak wat mij betreft als er zulke (hele) foute info gegeven wordt.
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2029877
[quote="Lizzy"]
Ik snap eerlijk gezegd niet dat mensen dit durven te voeren :-X
[/quote]

Ik ook niet, zeker niet als zijnde volledige voeding :-X

Dan blijf ik erbij....Blij dat ik BARF :biggrin2:
Gebruikersavatar
Door Angelique
#2029879
[quote="@nouk"]
Waarom zou je in 's hemelsnaam gerookt bot willen geven?  :-\
[/quote]

Past prima in het plaatje van de mensen die wel een bot willen voeren, maar nog steeds niet anders weten dan dat rauwe botten gevaarlijk zijn. :-X
Door Blue Rising Star
#2033265
Ik persoonlijk voer niet alleen dit merk hoor, ik blijf er Smuldier bijvoeren en gerookt bot geef ik zelf meestal ook niet, maargoed kan me voorstellen dat sommige klanten het wel aan zullen nemen. Dat blijf je toch houden zolang mensen zich niet verder verdiepen. Ik wil alleen maar zeggen dat het vlees er zeker goed uitziet en ruikt, supervers. ;)
Door @nouk
#2033634
Ben ik zeker weer de enige die een beetje moet lachen om deze laatste post?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door