Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

#2021961
We hebben met mijn jongste collie nu een aantal onderzoeken gehad omdat ze urine blijft verliezen in rust (redelijk grote hoeveelheden). Heupen zijn vaak nat en opgedroogd na 1 nacht. E.e.a is begonnen met een toename van de passieve incontinentie (dachten wij) dus kreeg ze Incurin, Het verlies van urine werd niet minder eerder meer naar ons idee, zeker nadat we een maand moesten stoppen en weer opnieuw moesten beginnen met de incurin. Urine gechechkt blaasontsteking. AB Kuur voorgeschreven. Ben zelf begonnen met Cranberry pillen geven van puur voor de hond. Verliest nog steeds urine, ben even met de incurin gestopt om te kijken wat dat zou opleveren. Nu op advies van eigen dierenarts en internist (Mw. Zaal) weer begonnen. Alle bloedonderzoeken en 2e urine check was okay, behalve de kristalvorming dit kan en kon wijzen op niersteen, al dacht men dat die nu uitgeplast zouden moeten zijn. Hebben jullie adviezen m.b.t het verdere voer om de kristalvorming en niersteen te verminderen? Nog andere tips wat ik zou kunnen vragen of informeren bij mijn dierenarts of Mw. Zaal wanneer ik daarheen ga? We wilden het eerst even 1 a 2 weken aankijken of er nu enige verbetering in het urineverlies komt. Wat is jullie idee? Ze hebben ook gedacht aan een vorm van suikerziekte maar daar drinkt ze niet genoeg voor en de uitslagen lijken dit gelukkig ook niet aan te geven. Het gaat trouwens om een teefje van 4 jaar oud. Alvast bedankt voor het meedenken. Overigens gaat het om een stressig hondje, zowel possitief als negatief. We proberen de rust er zoveel mogelijk in te houden. Zelf denk ik ook wel eens dat er iets niet okay is op het hormonale vlak, maar krijg er geen vinger achter.
#2022527
Ik kan je spijtig genoeg niet verder helpen maar hoop voor je hondje en jullie dat het toch snel kan opgelost worden want het lijkt me allesbehalve leuk.
Kan men geen echo doen om te kijken of er effectief steentjes zijn?  Bij mijn tante haar hondje werden die steentjes niet uitgeplast hoor, zij moest geopereerd worden. ( Tot 2 of 3 keer toe zelfs)  Ik heb trouwens voorbeelden gezien van nierstenen bij mijn DA die nooit zouden kunnen uitgeplast worden  :o  Zou dus volgens mij wel nog kunnen dat er nog steentjes zitten...
#2022875
Ze hebben gevoeld en een rontgenfoto gemaakt, contrastfoto durfde ze niet aan, behalve de kristalvorming niets gevonden dus denkt de urologe dat ze al uitgeplast zijn. Maar tot nu toe lijkt de incurin de passieve incontinentie te verergeren inplaats van verbeteren, bij googelen komt dit al eerder bij een langhaar collie voor. Volgens mij zoeken ze er teveel achter allemaal en is er behalve de passieve incontinentie niet veel meer aan de hand. op het moment dat ik stop met de Incurin is de incontinentie veel en veel minder. Heeft iemand deze ervaring ook? Alle waarden waren verder okay, dus volgens mij wordt er van een mug een olifant gemaakt. De problemen zijn begonnen na het starten van de Incurin. Of is dit toeval?
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door