Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Fioon
#2012610
Graag zou ik jullie advies krijgen over:
Het is niet mijn hond maar van een familie lid, een 11 jarige hond met artrose in de voorpoten moet vlgs DA op brokken speciaal voor honden met artrose.

Vrouwtje wil graag Carnibest blijven voeren. Om hem toch extra te ondersteunen voor de artrose denk ik dat hij daarnaast een supplement nodig is
Wat vinden jullie en wat kan zij daarnaast het beste geven?

Hij heeft eerder een tijdje glucosamine poeder uit een potje gehad, en daar ging hij van aan de diarree. Zijn er andere optie's?
Door pallas
#2012645
Waarschijnlijk zat er bij die glucosamine ook vit C. Daar kunnen honden van aan de diaree gaan.
Zoek dus naar een glucosamine/chondriotine zonder vit C en dat kan ze dan probleemloos geven.
Verder kan ze visolie capsules geven.
Als je dit toevoegt aan verse voeding samen met aangepaste beweging (spieren op sterkte houden is minstens zo belangrijk als goede voeding!) heb je alle voordelen die je van zo'n speciale brok ook zou hebben (en de nadelen niet)

Verder zou ik nog eens bij (een andere) d.a. vragen of de hond niet beter op een lage onderhouds dosering ontstekingsremmers/ pijnstillers beter zou functioneren.
Gebruikersavatar
Door Fioon
#2012662
Bedankt!
Wat je zegt over de vit.c,  zoiets vermoedde ik al, wist alleen niet welk stofje het was.

Het stukje van de beweging dat zit wel goed, het zijn actieve mensen.

De pijnstiller hebben wij het net ook nog over gehad, ze heeft Metacom in huis
maar vind het vervelend omdat langere tijd te geven. Is dat een milde pijnstiller of zijn er nog andere optie's?

Fijn forum!
Door Lizzy
#2012722
Fioon schreef: Bedankt!
Wat je zegt over de vit.c,  zoiets vermoedde ik al, wist alleen niet welk stofje het was.

Het stukje van de beweging dat zit wel goed, het zijn actieve mensen.

De pijnstiller hebben wij het net ook nog over gehad, ze heeft Metacom in huis
maar vind het vervelend omdat langere tijd te geven. Is dat een milde pijnstiller of zijn er nog andere optie's?

Fijn forum!
Ik vind zelf Corta RX uit de USA erg goed. Dat zou ik proberen. Dat bevat ook duivelsklauw enzovoorts en dat werkt ook pijnstillend. Ik ken tot nu toe nog geen hond die er diarree van heeft gekregen.

Overigens vind ik op deze leeftijd pijnstillers veel minder erg dan pijn. Ik geef dus liever pijnstillers voor langere tijd dan dat mijn hond onnodig moet lijden. Ik heb overigens 1 hond gehad die 14,5 jaar is geworden en de laatste 4 jaar van zijn leven elke dag Metacam heeft gekregen. Ik heb nu een hond, zij is 13,5 jaar en zij krijgt ook al een jaartje of anderhalf elke dag Metacam. Hij kreeg en zij krijgt daarbij groenlipmossel om de maagwand te beschermen. En ondanks dat het zo ongezond is, deed hij en doet zij het prima op de pijnstillers. Ik was ooit nogal anti maar ik vind pijn voor een hond een groter probleem dan pijnstillers.

Ik zelf zou dus eerst Corta RX proberen. En als dat niet werkt, zou ik hem op de pijnstillers zetten.
Gebruikersavatar
Door Fioon
#2014549
Sorry voor de late reactie maar ja druk druk  :P

Ik ga het doorgeven, bedankt voor de tips!
Door Dianavdberkt
#2022370
ons oudste teefje van 12 jaar staat nu al behoorlijk lang op Rimaldyl zonder enige bijwerkingen. Helpt behoorlijk. Neemt niet alle pijn weg maar dat kan ook niet meer.
Door Lil
#2022462
Ik kan het hier meestal redden met cox compositum van de groene os. Prima natuurlijke pijnstiller. Indien nodig gebruik ik loxicom (goedkoper merk metacam)
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door