Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Door Jasmin
#2022405
Rocky barft enthousiast met de honden mee. Spiervlees is geen probleem, maar van bot kan ik hem natuurlijk niet alles geven wat de honden eten. Dus speciaal voor hem kippennekjes en kwartel gekocht.

Nu zijn hij en ik toe aan wat variatie. Hamster en cavia gaan me nog iets te ver (zielig), maar muis kan ik wel aan, denk ik. Maar: als mijnheer een muis vangt, eet hij hem niet op! Zou dat anders zijn als hij hem in zijn bakje vindt? Waarschijnlijk zal ik het karkasje dan eerst uit elkaar moeten pulken, hè? (bleg!) Zijne majesteit blieft zijn kippennekken ook alleen in stukjes, namelijk. Hoe krijg ik hem zover dat hij hele karkassen eet?
Door Limpy
#2022408
Euh, diepvriesmuizen zijn geen karkasjes hoor maar hele beestjes met de jas nog aan.
Je zou ze hooguit in een paar stukken kunnen knippen (beste te doen als ze nog bevroren zijn)
Anders eens ratjes of gerbils proberen? Die smaken ook anders dan muizen.
Door Emytje
#2022486
Je zou een sneetje in het buikje kunnen maken. Misschien dat hij het dan herkent als eten. En anders misschien insmeren met iets dat hij heel lekker vind.
Door *Flip*
#2022749
hier worden muizen ook enkel als cadeautje voor t baasje gezien. Vogels daarentegen gaan wel schoon op.
Hier was het verspilde moeite/centen, helaas, want het leek mij zo gemakkelijk. Jasjes allergie noemen wij het, alles met een jasje aan is vies. Zelf gevangen vogeltjes zijn een uitzondering...

Er schijnt ook verschil te zitten tussen gekleurde of 100% witte ratten/muizen. Volgens sommige katten doen enkele donkere haren veel af aan de smaak :D

Hele karkassen eten is, als hij nog niet zolang barft, een kwestie van wennen/oefenen. Steeds grotere stukken gegeven, probeer bij karkassen zo te knippen dat er geen rare kronkels in zitten. Heb de fout hier ooit gemaakt, Flip hapt enthousiast op een stuk parelhoenKK, ander uiteinde prikt in zijn oog. In katten wereld betekent dat meteen een half jaar geen parelhoen meer :(
Ondertussen eet hij het weer en kijkt hij eerst eens hoe hij zijn karkas aan gaat pakken, haha!
Door Limpy
#2022819
Je zou hem anders ook eens eendenvleugels of parelhoenvleugels kunnen geven, volgens mn 2 oosterlingen een heerlijke kauwsnack qua bot.
Qua hardheid krijgen zij het goed weggeknaagd.

Qua gekleurde muizen/ratten: als het zwart/witte koeiebonte gevallen zijn lust mijn muts ze wel maar helemaal zwart is idd bah.
Alhoewel ze gisteravond van dr geloof gevallen is een een helemaal zwarte muis heeft opgegeten (voor het eerst sinds ze muizen krijgt (ruim een jaar) denk dat ze gewoon heel erge honger had)
Door Henkje
#2026773
Hier wordt zelfgevangen muis, konijn of wat dan ook wel opgegeten. Maar als ik een random beestje met jas aan uit de vriezer voorschotel, kijken ze me aan alsof ik gek ben. Konijnkarkas is wel een van hun favo gerechten :)
 Terug naar “Vragen, problemen en discussie BARF en KVV”

Barfplaats wordt gesponsord door