Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2022296
Ik heb het document KVV en Barf in 1 bak gelezen. Nou wordt daar geadviseerd om met kippenekken te beginnen. Ik zit vervolgens de lijst door te kijken waar verkoopadressen zijn en zie vlak bij mijn adres een slager die bijvoorbeeld lamsribben verkoopt. Kippennekken zie ik nergens bij de mogelijkheden staan.

Ik wil kvv blijven voeren, simpelweg omdat ik weinig vriezerruimte heb en ook niet al te herkenbaar voer (karkassen) wil geven. Ik lees hier vaak dat het went, maar ik vind het niet prettig. Ik wil met bijvoorbeeld kippennekken en/of lamsribben of welke suggestie ik krijg toch een stukje voerbeleving aan de hond geven. Zijn kvv bak is met drie tellen leeg en het lijkt me goed voor hem als hij ook voer krijgt waar hij wat meer moeite voor moet doen en langer over doet.
Hij krijgt nu kvv met echt bot, ik weet niet of dat scheelt voor de overstap.

Kan ik ook met lamsribben beginnen? Ik zie dat in het document als volgende stap en als leek weet ik niet hoe erg het is als ik de kippennekken oversla. Zo ja, hoeveel aan elkaar (het betreft een mechelse herder), doe ik dat per gewicht inschatten of qua formaat ivm het leren eten?
Wat zijn nog andere goede suggesties om naast kvv te voeren zonder gelijk karkassen en koppen te gaan voeren?

Groetjes Karin
Door nienk
#2022314
Hoi!

ik ben begonnen  met lamsribben bij reus zijn kvv. ik wist toen namelijk niet beter. maar als ik er aan terug denk hoe hij toen poepte, dan zou ik dat niet met een andere hond nog een keer doen. zou dus wel beginnen met nekken. ik voer Reus (nog) geen kip, maar wat ik hier begrijp kan je vaak ook bij een poelier kippennekjes krijgen om eens te proberen.

hoewel er ook voorbeelden zijn van kleine honden die lamsribben te groot door slikken (ik geloof Biscuit van Lizzy als pup?), denk ik dat een grotere hond (zoals die van jou) sneller te  grote dingen door slikt dan een kleinere hond. ik raad je dus aan op zoek te gaan naar nekken!
Door Nynke
#2022345
Limpy schreef: Islamitische slagers hebben ook altijd wel kippennekjes.
Dat was ook mijn gedachte !!  :)  en anders zou ik me, als ik jou was, toch afvragen of je karkasjes echt herkenbaar vindt. Ik vind dat namelijk niet  :-\ Heb je er weleens foto's van gezien??
Door Marchje
#2022385
Kippennekken kan je bij de (markt)poelier wel krijgen.
Karkassen (iig van kip/eend dan) zijn echt niet herkenbaar bij mij hoor :) Dus die zou je dan m.i. ook prima kunnen voeren :)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2022558
Allemaal bedankt voor de reacties! Ik zal eens kijken bij een islamitische slager, die is hier vast wel te vinden. Ik zal in ieder geval niet beginnen met lamsribben, blij dat ik het nagevraagd heb!

Groetjes Karin
Door Limpy
#2022596
Bij islamitische slagers hebben ze vaak ook van die tv-kluif-dingen liggen, dat zijn onderste gedeelte van kippenpoot (de kuiten) mijn katten knagen die goed weg dus zal jouw hond dat ook ook wel lukken (zijn iets harder dan kippennekken)
Door Barbaravh
#2022609
Ik heb mijn labrador van brokken naar barf over gezet en ben begonnen met kippenvleugels. Ik vind die nekjes heel klein voor een formaat labrador of mechelaar. Zij is dus begonnen met kippenvleugels en dan konijn en eend.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2026764
Je zou het ook gewoon even kunnen vragen bij die slager bij jou in de buurt. Mijn ervaring i dat alle slagers aan kippennekken kunnen komen.
Maar ze bieden het natuurlijk niet standaard aan.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door