Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Kaela
#2021391
Gister heb ik de eerste behendigheidles gehad. Ik had gewoon snackjes van carnibest mee, gedroogd runderspiervlees. Die vind hij altijd reuze lekker, maar hoe klein ook, hij kauwt zich een ongeluk.
Nu is meneer nogal bangig, dus de nieuwe toestellen zijn doodeng. De juf heeft hem gister steeds worst gegeven, want de angsthaas ging natuurlijk niet midden in de tunnel even rustig op zo'n spiervleessnackje kauwen.
Mede dank zij de worst is hij wel na 4 keer helemaal zelf door de tunnel gegaan, mijn kanjertje!

Volgende week wil ik dus iets meenemen wat qua hap-slik-weg op worst lijkt. Iemand suggesties voor iets wat heel lekker en ook nog een beetje verantwoord is? Met rauwe stukjes vlees rondlopen leek me dan weer wat minder hygisch.

Groetjes Karin
Door pallas
#2021404
Hier zijn ze helemaal gek van tong. Ik haal er even de kook over en dan in kleine stukjes. Dan is het hap slik weg :)
Voor vieze handen een pakje bilendoekjes mee nemen.
Door miik
#2021520
Kaas heeft als nadeel  dat het zo zout is, en mijn honden zeker als ze erg druk bezig zijn dan erge dorst krijgen.

Wat je ook kunt doen is spiervlees, bv kipfilet of iets anders even in water koken. Dan goed droog deppen en in kleien stukjes snijden. Dat is dan zacht en hap slik weg, en minder onhygienisch (wat een woord.,..) dan vers vlees.
Door Deesje
#2021522
gehakt? ik heb altijd van de lidl rindergehakt uit de diepvries, zijn 2 bakjes van 250gram aan elkaar, kun je zo groot en klein maken als je wil...

wel vochtige doekjes meenemen..
Door lolpugz
#2021648
gekookte kip of ander gekookt vlees hie rhetzelfde probleem nu bij Iggy hoor dan geef ik hem een mini stukje gedroogde kippelever of kip ter grote van een hagelslagje en meneer gaat lekker op zn gat zitten smekken hahaha
Door Quibus
#2021820
Hier krijgen ze rookworst en soms het restje kaas wat over is gebleven.
Op de momenten dat we echt ongemotiveerd rondlopen, neem ik pens mee, dat is niet echt prettig om te  ruiken, maar ze doen er bijkans een moord voor.  (gelukkig zijn ze eigenlijk altijd supergemotiveerd, haha, dus weinig stinkhanden)
Ik gebruik de rookworst trouwens echt alleen maar voor de behendigheid (training en wedstrijden). Als ze het ruiken weten ze precies hoe laat het is.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2022256
Gedroogde long of gedroogde mini-balletjes gehakt. klein eitje erdoorheen, beetje knoflookpoeder en rozemarijn of peper en gegarandeerd heb je aandacht. :)
Door Beppie1
#2022265
ik heb als beloning wel eens rundergehakt in miniballetjes gedraaid(MANNNN wat een werk  :D)
Dat gedroogd(MANNN komt daar een vet uit hihi) en dat was echt een toppertje....


(wist meteen weer waar ik het voor deed)
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2022563
Ideeen genoeg, Thanx! Zal van de week eens kijken wat er het best en het snelste in gaat!

Denk dat we iets verder in de training gewoon weer op de huidige snackjes over kunnen, maar zolang hij de toestellen milimeter voor milimeter moet overwinnen zal ik creatief moeten zijn. Kip koken of eireepjes zijn allemaal erg makkelijk om uit te proberen, komt goed!

Groetjes Karin
Gebruikersavatar
Door Kaela
#2026137
Het is gelukt! De gekookte kipfilet was een prima oplossing. Hij vond het super lekker en het ging hap slik weg.

Was nog wel een toer om het mee te krijgen. Niet dat kip koken nou zo moeilijk is, dat was zo gepiept. Vlak voor vertrek vroeg ik aan mijn vriend "waar heb je de kip gelaten". Op het aanrecht zei hij... Nou niet dus, een van de katten lag prinsheerlijk uit te buiken.... Dus moest ik last minute nog snel de andere helft koken. Die wilde ik na de behendigheid gewoon bij zijn voer doen, dus gelukkig kon die zo hup de pan in. We waren nog precies op tijd op het veld!

Groetjes Karin
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door