Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door rover en misty
#2021830
het menu is voor een bouvier van 2 ,
bouvier van 9 weken
herder van bijna 8

TotaalVoer (Rund, lam, kip), TV vis en TV pens van logtering
hier bij geef ik dan zo afentoe nog een hele pens of vers vlees of verse ingewanden.

mijn bouvier weegt 40 kilo krijgt 600gram pd
mijn pup weegt ongeveer 5kilo  250gram per dag
mijn herder weegt 30 kilo 400 gram per dag

graag jullie oordeel of ik nog extra diersoorten moet toe voegen
Door Leonike
#2021836
Zit er in lotgering iets aan toevoegingen wat het compleet maakt?
Zo niet, dan moet je uitgaan van 5 diersoorten.
Je hebt nu Rund, Lam, Kip en Vis.
Als je qua hele pens bijvoorbeeld geitenpens haalt,
en het evt. extra vlees of orgaan van een diersoort neemt wat niet door de lotgering zit,
dan heb je volgens mij een compleet menu.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2022062
Er zit geen premix in Lotgering, alle voedingsstoffen moeten dus uit het vlees komen. Op Barfplaats wordt geadviseerd om minimaal  4 diersoorten te geven plus vis. In jouw menu zitten nu 3 diersoorten  (rund, lam, kip) plus vis. Ik zou er dus een diersoort bij nemen. Je zou een variant met paard of eend erbij kunnen nemen, of af en toe wat eendennekken bijvoorbeeld.
Gebruikersavatar
Door Els&Flow
#2022252
Lotgering heeft ook paard en geit. In sommige verpakkingen kom je zelfs af en toe een verdwaalde doperwt tegen, althans, ik hoop dat het een doperwt was. Ik voer er zelf groenteprutjes bij en visolie.
Door rover en misty
#2022394
bedankt voor de reactie
ik ga bij de volgende bestelling over 2 weken rund/kip/geit/vis/pens/paard/eend
bestellen
dan moet het toch zeker genoeg variatie in zitten
Door Ikke1980
#2022683
Getsie, ik dacht dat Lotgering gewoon compleet was en dat je dus gewoon 1 soort zou kunnen voeren (niet dat ik dat doe, want vind afwisseling wel zo fijn voor mijn hond)??!!
Daar schrik ik toch van, want ik denk dat er veel mensen zijn die dit niet weten en dan gewoon voor het gemak 1 soort voer geven, waardoor er tekorten onstaan. :o

Geldt dit overigens ook voor het kattenvoer (lusten mijn katten overigens niet)?
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door