Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door boris2009
#2016030
Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik veel zalmafval krijg van de visboer, ik heb net weer een vrachtje gehaald van ik denk wel iets van 60 kg maar mijn vriezer puilt uit van de zalm, ik voer ze sinds de laatste weken zeker 3 tot 4 keer in de week zalm, ik dacht ik plaats het hier even om te horen wat anderen ervan denken. Verder voer ik erg gevarieerd, ik bestel altijd bij herbyvers de mixen en verder veel variatie aan rund, kip en eend, buiten pens en hart geef ik verder weinig tot geen losorgaan en groenten( mix)  krijgen ze hier ook 3 tot 4  x in de week. Ik heb er 4 en voer ze op het oog, ze doen het er super op en zien er goed uit ( waarvan een te goed maar dat is mijn stofzuiger, tevens alleseter en boef ). Hoor graag jullie mening.
Door nienk
#2016038
misschien kan je er iemand anders blij mee maken door een oproepje in vraag en aanbod te zetten?
Gebruikersavatar
Door pleuntje
#2016218
Ik dacht dat je maar 1-2 keer per week vis mocht geven ivm afbreken van bepaalde vitamines. Er zijn vast wel mensen die hier meer over weten.
Door boris2009
#2016261
pleuntje schreef: Ik dacht dat je maar 1-2 keer per week vis mocht geven ivm afbreken van bepaalde vitamines. Er zijn vast wel mensen die hier meer over weten.
oke, dank je wel, ik zal hierover ook even op internet zoeken
Door **Jolanda**
#2016313
Ik krijg soms ook te veel zalm. Ik stuur dan een aantal mensen uit de regio een berichtje met de vraag of ze zalm nodig hebben.
Zij betalen mij dan een kleine vergoeding voor de brandstof. Ik heb daarmee een deel van de kosten er uit en zij zijn blij met goedkope zalm. ;)

Persoonlijk zou ik dus niet zo vaak per week zalm voeren. Door zoveel vis te voeren trek je je hele menu uit balans en dat lijkt mij niet de bedoeling. ;)
Door Lizzy
#2016319
Nee, ik vind het ook geen goed plan. Teveel vis betekent gewoon een niet gebalanceerd menu. Rauwe vis breekt inderdaad vitamine B1 af. Als je rauwe vis in normale hoeveelheden voert, vormt dat geen probleem. Maar ga je zoveel voeren, ga je inderdaad vitamine B1 tekorten creeeren.
Door Irish
#2016456
Ik weet niet waar je woont.. maar ik ben op dit moment door mijn vis heen..
Mocht je in de buurt van Hoofddorp wonen, dan wil ik je wel helpen met wat afval  :biggrin2:
Door miik
#2016560
Ik kan heeel moeilijk aan zalm komen... ik zou dr onwijs blij mee zijn.
Maar ook zeker niet vaker dan 2x per week geven.
Door boris2009
#2016597
milk, jij zit even te ver weg voor mij, of je moet van de week in de buurt van alkmaar komen toevallig en Irish bij jou rij ik bijna langs morgen en ik heb op je oproep gereageerd

bedankt voor jullie advies en tips, we gaan weer terug naar 2 x in de week
Door JoNoMo
#2017257
boris2009 schreef: milk, jij zit even te ver weg voor mij, of je moet van de week in de buurt van alkmaar komen toevallig en Irish bij jou rij ik bijna langs morgen en ik heb op je oproep gereageerd

bedankt voor jullie advies en tips, we gaan weer terug naar 2 x in de week
Ik wil wel wat van je overnemen en ik woon ook in Alkmaar
Door boris2009
#2019429
Jonono heb op wat mensen gereageerd en ben er nu wel doorheen ( de zalm ) , ik veracht over een week of 4 weer een vrachtje, zal ik jou dan ook even pb-en, ik vind ruilen prima.
Door JoNoMo
#2019985
boris2009 schreef: Jonono heb op wat mensen gereageerd en ben er nu wel doorheen ( de zalm ) , ik veracht over een week of 4 weer een vrachtje, zal ik jou dan ook even pb-en, ik vind ruilen prima.
Is prima.
Gebruikersavatar
Door kira
#2020740
Maar wat is een normale hoeveelheid vis? Ik voer een staart en een kop per week, dat is rond de kilo. Reken dat als vleesbot. Een derde van het vleesbot is bij mij zalm, vleesbot is 50 procent vh menu. Is dat dan veel? Of goed? Of te weinig. Rest vleesbot is op het moment lam of geit kop, hert, kip, haas en eend.
Gebruikersavatar
Door Inge en Bono
#2021196
kira schreef: Maar wat is een normale hoeveelheid vis? Ik voer een staart en een kop per week, dat is rond de kilo. Reken dat als vleesbot. Een derde van het vleesbot is bij mij zalm, vleesbot is 50 procent vh menu. Is dat dan veel? Of goed? Of te weinig. Rest vleesbot is op het moment lam of geit kop, hert, kip, haas en eend.
Zalm is dan ongeveer 1/6 van je menu.
Bij mij is dat ongeveer 1/10....
(Maar ik weet ook niet wat goed/teveel/ te weinig is hoor)
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door