Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door berenboot
#2016935
omdat een aantal van onze toekomstige puppybaasjes nog niet zo bekend zijn met het barfen, wil ik hen ook een paar goede merken KVV meegeven. Het moeten iig merken zijn zonder toevoegingen en met een natuurlijke calciumbron. Ik ben zelf niet echt thuis in de KVV daar ik alleen barf  :)

Nu heb ik hier op barfplaats ooit ergens een lijstje gezien met de merken die geen toevoegingen bevatten en met en natuurlijke calciumbron hebben maar ik kan het niet meer terugvinden :shy: Wie wil mij even op weg helpen?

En zojuist was ik aan het kijken bij haaksbarf. Nu viel het mij op dat hier een redelijk klein percentage aan bot inzit. Is dit wel geschikt voor een pup?
Door Lizzy
#2016944
Ja, dat is een interessante vraag, of het genoeg is. Het bevat 15% kaal bot. En toch is het calcium gehalte hoger dan het fosfor gehalte. Ik heb zelf ooit een berekening gemaakt en je moest 22,5% kaal bot voeren om aan een iets hoger Ca dan F gehalte te komen. En stond er vroeger op de CarniVoer website nog hoeveel % van wat ze in het voer stoppen en stond daar vroeger 20% a 25% bot, kan ik daar nu niks meer over vinden. Er staat wel "Dit heeft te maken met het calcium fosfor verhouding die  2 :1 ½ moet zijn", zie: http://www.carnivoer.nl/commercile-voeding En volgens Haaksbarf is de Ca/F dus in orde. Maar dan ga je je wel afvragen hoe ze dat voor elkaar krijgen, met 15% bot. Waarschijnlijk door de toevoeging van vrij veel pens en groenten.

Blij dat ik BARF :biggrin2:

Maar goed, om terug te komen op je vraag over de merken die gemalen bot bevatten waarvan ik het weet (en aangezien de merken als paddenstoelen uit de grond schieten en er tegenwoordig meer KVV's dan kerktorens zijn, houd ik het niet meer bij en geef ik je een lijstje waarvan ik het uit mijn hoofd weet):

All Animal
Bandit
Barfmenu
Bibi
Carnibest
CarniVoer
Haaksbarf
Shaweca
Door Fido
#2018251
[quote="Lizzy"]
Ja, dat is een interessante vraag, of het genoeg is. Het bevat 15% kaal bot. En toch is het calcium gehalte hoger dan het fosfor gehalte. Ik heb zelf ooit een berekening gemaakt en je moest 22,5% kaal bot voeren om aan een iets hoger Ca dan F gehalte te komen. En stond er vroeger op de CarniVoer website nog hoeveel % van wat ze in het voer stoppen en stond daar vroeger 20% a 25% bot, kan ik daar nu niks meer over vinden. Er staat wel "Dit heeft te maken met het calcium fosfor verhouding die  2 :1 ½ moet zijn", zie: http://www.carnivoer.nl/commercile-voeding En volgens Haaksbarf is de Ca/F dus in orde. Maar dan ga je je wel afvragen hoe ze dat voor elkaar krijgen, met 15% bot. Waarschijnlijk door de toevoeging van vrij veel pens en groenten.

Blij dat ik BARF :biggrin2:

Maar goed, om terug te komen op je vraag over de merken die gemalen bot bevatten waarvan ik het weet (en aangezien de merken als paddenstoelen uit de grond schieten en er tegenwoordig meer KVV's dan kerktorens zijn, houd ik het niet meer bij en geef ik je een lijstje waarvan ik het uit mijn hoofd weet):

All Animal
Bandit
Barfmenu
Bibi
Carnibest
CarniVoer
Haaksbarf
Shaweca

[/quote]

Het staat er nog steeds alleen tussen andere tekst  ;)
Even er tussen uit gehaald.

Hond:
70% vleesbotten waarvan botgehalte over het totaal 20-23%

Kat:
85% vleesbotten waarvan botgehalte over het totaal 19-22%
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door