Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Door Elfy
#201671
Hoi,

Het viel me tijdens het lezen van alle vragen/verhalen/etc. op het forum op dat ik vaker tegenkom dat honden CB eten dan Bibi. Komt dit omdat Bibi minder makkelijk verkrijgbaar is dan CB of is het kwalitatief minder? Of vergis ik me gewoon :)
Laatst gewijzigd door Elfy op zo 07 nov 2004, 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Door Lupa
#201699
voor mijn honden is carnibest beter omdat ik minder van hoeft te geven.
helaas met bibi blijft mijn flatcoated naar eten vragen
Gebruikersavatar
Door Angelique
#201735
[quote="Elfy"]
Hoi,

Het viel me tijdens het lezen van alle vragen/verhalen/etc. op het forum op dat ik vaker tegenkom dat honden CB eten dan Bibi. Komt dit omdat Bibi minder makkelijk verkrijgbaar is dan CB of is het kwalitatief minder? Of vergis ik me gewoon :)
[/quote]

Beide aspecten zullen voor de gebruikers meespelen, daarbij ook de smaak, acceptatie (van de hond) en de prijs.
Door Elise
#201745
Hier ook CB puur uit gemakzucht: verkooppunt is hier een straatje achter :D
Bovendien staat Spike op de eend/rijst variant van CB vanwege allergie en die heeft Bibi niet.
Gebruikersavatar
Door Nitus
#201915
Ik geef Carnibest omdat het me prima bevalt, maar ik kan geen vergelijking maken met Bibi omdat ik er hier in de buurt niet aan kan komen.
Dat vind ik best wel jammer, niet dat ik persé Bibi wil voeren maar omdat ik er gewoon nieuwsgierig naar ben, want ik heb elk kvv merk al eens uitgeprobeerd (behalve Bibi dan).
Dus misschien werkt de moeilijker verkrijgbaarheid in bepaalde delen van het land wel mee aan de (schijnbaar) mindere populariteit van Bibi.
Door Audrina
#202024
Ik kan aan allebei even makkelijk komen, Bibi zelfs goedkoper dan CB. Maar mijn honden vinden CB lekkerder en ze doen het er goed op, dus krijgen ze CB. ;)
Door Sjakie
#202058
[quote="sylvia"]
ik heb bibi, rodi en cb gevoerd en ik vind cb het beste bevallen
[/quote]

Waarom bevalt cb jou het beste Syl? Ik ben dus van plan om volgende maand over te schakelen naar bibi, maar heb getwijfeld tussen cb en bibi. Wat zijn verschillen die je merkt?
Gebruikersavatar
Door sylvia
#202066
[quote="Sjakie"]
[quote="sylvia"]
ik heb bibi, rodi en cb gevoerd en ik vind cb het beste bevallen
[/quote]

Waarom bevalt cb jou het beste Syl? Ik ben dus van plan om volgende maand over te schakelen naar bibi, maar heb getwijfeld tussen cb en bibi. Wat zijn verschillen die je merkt?
[/quote]

oke, ik heb eerst rodi gevoerd, naar tevredenheid, toen heb ik bibi gevoerd in eerste instantie ook naar tevredenheid (rodi zat toen nog als worst vepakt, en bestond uit stukken en er zat gewoon vleesvocht bij net als nu bij de bibi en cb) De bibi was toen niet iedere vracht hetzelfde van samenstelling en beviel toen niet, dus weer terug naar de rodi. Ik heb daarna jaren rodi gevoerd . Zo'n 1 1/2 jaar gelden ben ik overgestapt op cb , vorige week was ik met Donna uit logeren en was ik de cb vergeten, Donna heeft toen een week bibi gegeten het verschil dat ik merkte was dat ze ervan ging stinken, uit haar straatje en ze lag verschrikkelijke winden te laten. Toen we weer thuis waren en ze weer cb kreeg was dat dus over .
Ik denk dus dat je gewoon moet kijken wat je beter bevalt .
Door Jacqueline74
#202232
Wij voeren Bibi omdat wij hier het makelijkste aan konden komen en Cujo het lekker vond wij hebben nog nooit Carnibest geprobeerd maar ja waarom veranderen als dit goed gaat.

Dus ik zou het verschil eigenlijk niet weten.

Jacqueline
Door Nelly
#203862
Ik heb zowel bibi als cb gevoerd. Begon met bibi en dat beviel prima, maar was toch beetje nieuwsgierig naar cb. Omdat ik allebei even gemakkelijk kan krijgen, dus een paar maanden cb geprobeerd. Na een tijdje begon de reu tenen te kluiven en uit z'n vacht te stinken en de teef stond af en toe gewoon met haar eten te knoeien, die vond het gewoon niet lekker. Dus weer terug naar bibi, tot volle tevredenheid van iedereen, dus hier blijven we bij 8)
Door Ordell
#203865
[quote="Nelly"]
Ik heb zowel bibi als cb gevoerd. Begon met bibi en dat beviel prima, maar was toch beetje nieuwsgierig naar cb. Omdat ik allebei even gemakkelijk kan krijgen, dus een paar maanden cb geprobeerd. Na een tijdje begon de reu tenen te kluiven en uit z'n vacht te stinken en de teef stond af en toe gewoon met haar eten te knoeien, die vond het gewoon niet lekker. Dus weer terug naar bibi, tot volle tevredenheid van iedereen, dus hier blijven we bij 8)
[/quote]

Bij een pup wissel ik af, dat is voor pups altijd goed. Ik merk geen verschil tussen Carnibest en Bibi, ook niet qua hoeveelheid die ik moet geven, dat is voor beide merken hetzelfde. Ik merk wel iets verschil in acceptatie, de Bibi wordt liever gegeten dan de Carnibest.
Door dana
#203927
Helaas krijgt mijn shih tzu buikpijn van carnibest.
Bij rodi,duck en bibi heeft ze dit niet dus eten mijn meiden bibi.
Ze vinden alles lekker dus dat is wel makkelijk.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door