Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door nienk
#2019195
iemand een idee waar ik biologische lams of schaapspens vind? en dan niet gelijk een kilo? Reus lijkt lamsribben goed te verdragen, dus ik wil over een aantal weekjes pens aan zijn (eliminatiedieet)menu gaan toevoegen. bio pens lijkt me dan een veiligere optie dan 'gewone', aangezien de kans dat hij op de resten maaginhoud gaat reageren natuurlijk wel aanwezig is.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2019302
Ik weet niet waar je woont... maar bij De Groene Weg slagerijen maak je een goede kans. In Groningen verkopen ze het in ieder geval. Ook in Overijssel bij Smulsjef wordt bio lamspens van de Groene Weg Slager verkocht.
Gebruikersavatar
Door koekje
#2019332
De enige slagers waar je in Adam pens kan kopen, zijn de islamitische. En die verkopen gespoelde/gebleekte pens, die meestal niet bio is. Heeft De Vergulde hond niets? Anders even de DA in de Rivierenbuurt proberen, die verkoopt het eea aan barfspul en ook bio kvv (volgens mij is dat je Hol. DA).
Door nienk
#2019339
koekje schreef: De enige slagers waar je in Adam pens kan kopen, zijn de islamitische. En die verkopen gespoelde/gebleekte pens, die meestal niet bio is. Heeft De Vergulde hond niets? Anders even de DA in de Rivierenbuurt proberen, die verkoopt het eea aan barfspul en ook bio kvv (volgens mij is dat je Hol. DA).
oh stom van mij, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. kijk net op de site van mn hol. da en die heeft inderdaad bio penslappen in het assortiment. dank voor de tip, koekje!
Gebruikersavatar
Door koekje
#2019896
Even googelen op 'dierenarts Rijnstraat Amsterdam', dan kom je er wel. Hij zit niet in het centrum. Tram 12 rijdt er geloof ik redelijk langs en ik dacht 4 (die rijdt vanaf cs) ook. De Vergulde Hond zit ook ergens in zuid.
Door nienk
#2020085
die praktijk op de Rijnstraat (aan de Rai kant van amsterdam zuid) heet Natuurlijk Gezonde Dieren.

De Vergulde Hond zit in een straatje parallel aan de Albert Cuyp, de tweede jan steenstraat. richting het Sarphatipark. daar ga je het makkelijkst heen met tram 4 of 25.

beide zijn erg leuke zaken!
Door nienk
#2020173
het liefst een lap, ben wel benieuwd wat hij daarmee doet. mn vader heeft al gezegd dat als Reus het in 1 keer door probeert te slurpen (dat deed zijn hond vroeger namelijk) hij wel bij hun thuis iets wilt maken zodat we de lap vast kunnen zetten. lijkt me leuk & lekker voor hem!
Gebruikersavatar
Door MarijeEnBoomer
#2021017
Nou ik ben bij de vergulde hond geweest en zoo natuurlijk en beide hadden geen bio lamspens!!
Tenminste zoonatuurlijk had wel gemalen bio pens maar dat wilde ik niet!!

Heeft die in de rijnstraat wel biolamspenslappen?!?
Door nienk
#2021068
ik was gister ook bij de vergulde hond en die hadden het inderdaad niet. eva zei dat ze eind deze week als het goed is weer binnen krijgen. dat is dan scharrel, niet officieel bio. of ze het bij natuurlijk gezonde dieren hebben durf ik ook niet zeker te zeggen. kan je het beste even naar toe bellen.
Door Limpy
#2021211
Volgens hun site heeft natuurlijk gezonde diere bio lamspenslappen...
maar zou idd effe bellen voor de zekerheid

http://www.natuurlijkgezondedieren.nl

PS: die leverancier van Eva kan niet altijd even snel aan dingen komen, ben ook al een paar keer voor nix geweest voor scharrelhartjes...
Laatst gewijzigd door Limpy op do 26 mei 2011, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Door nienk
#2021279
Limpy, weet jij wie hun leverancier is, en waar ze hun eigen merk voer wat ze sinds kort hebben laten maken? ik dacht dat wat ze eerst hadden van lotgering kwam.
Door Limpy
#2021288
Wie, de vergulde hond of de rijnstraat?

De mixen/kvv van de vergulde hond is volgens mij idd lotgering dacht ik, ze heeft ook een beetje darf en 2 smaken HB.
De losse vleesjes/onderdelen haalt ze volgens mij via scharrel/bio-boeren/slachthuis.

Rijnstraat heeft vooral kiezebrink dacht ik qua barf-onderdelen (misschien ook lupa) en naast de reguliere kvv´s ook wat KB-mixen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door