Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door malimaniac
#2019574
Ik had wat orgaan tekort en aangezien we toch naar de vleesboer moesten, daar een kilo runderhart meegenomen voor Iza.
Het is biologisch en al mooi in blokjes gesneden en er zit ook geen vet aan. Wel €4,- de kilo maar vooruit. Voor een keertje is het niet zo erg.
Heb het net aan Iza gegeven, maar ze moet het niet  :(. Haar eendenekken heeft ze wel gewoon op en ze kijkt nu verlekkerd naar m'n bordje chinees. Dus heeft ze wel gewoon trek volgens mij.
Heb het hart met warm water overgoten, maar nu moet ze het nog niet. Ik vond het ook wel vrij donker van kleur, maar dacht zal er wel aan liggen dat het biologisch is. Met het water erover begint het steeds meer op lever te lijken. En dit lust ze echt niet. Zou het lever kunnen zijn?
Dat ze dus het verkeerde hebben meegegeven.
Door Linsey
#2019663
Verschil met lever is normaal makkelijk te zien. Lever is platter, makkelijk indrukbaar (zelfs kapot te drukken) en glibberig, terwijl hart meer op gewoon spiervlees lijkt vooral van rund.
Door Nadia
#2019834
Lever:  (is dan wel van lam, maar dan heb je een idee)

Afbeelding

Hart: (van rund)

Afbeelding

Lijkt me dat als je om rund hart gevraagd hebt, toch ook hart moet krijgen. Wellicht was al het bloed eruit waardoor het donkerder werd?
Door malimaniac
#2019922
Zou idd kunnen dat het bloed er al uit was.
Normaal heb ik zowel lever als hart in 1 stuk en kan ik het makkelijk herkennen.
Begon er aan te twijfelen omdat Iza het niet moest.
Gelukkig heb ik maar een kilo. Als ze het volgende keer weer niet moet, kook ik het weer even.
Maar dan haal ik het niet meer daar, biologisch of niet.
Gebruikersavatar
Door pike
#2020198
Behalve dat lever heel anders van structuur is heeft ze ook een eigen, heel specifieke geur waaraan je lever direct kan herkennen zelfs als ze nog bevroren is. En zeker als je het gaat koken of bakken ruikt de lever heel sterk naar: lever  :biggrin2:.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door