Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Door toscak
#2018778
Hi,

Ik heb een labrador pup van 12 weken en sinds 2 weken (of misschien wel langer) heeft hij last van vieze pukkeltjes onder zijn kin. Ik ben naar de DA geweest en die heeft mij Clindobion zalf gegeven omdat zij denkt dat het krentenbaard is.
Ik smeer dit nu sinds vrijdag en vandaag zag ik echt witte smurrie in die pukkels zitten en heb ik geprobeerd er eentje uit te knijpen en er kwam inderdaad witte pus uit ( :-X jaja, heel goor, maar ik moest het doen  :biggrin2:). Is dit echt krentenbaard? Gaat dit ooit nog over? Of ben ik te ongeduldig? Hij staat volgens mij sinds dat hij 9 of 10 weken was op KVV; Carnibest, Carnivoer, Haaksbarf en Bibi. Hij is opgegegroeid met Dog Loversgold

Kan ik nog iets doen? Op de bijsluiter staat dat als het niet minder wordt na 3-4 dagen je moet stoppen en ik zie het inderdaad niet minder worden. Wel zie ik dus dat ze rijper worden. Verder had de DA gezegd dat ik dit een week kon proberen en anders een AB de oplossing moet zijn.
Door toscak
#2018781
Oja, ik heb net ff de foto's op google gezien. Maar daar lijkt het niet echt op. Het is vrij 'week' en het lijkt meer op jeugdpuistjes zoals bij pubers, maar dan heeel veeel.

En ik zie hem wel eens krabben, maar dan in zijn nekje en nooit op zijn kin. Dus volgens mij heeft hij geen jeuk, want daar kunnen ze toch gemakkelijk bij?
Door De Geijsjes
#2018787
Ik heb geen ervaring met krentenbaard, mijn hond had namelijk iets anders ... juvenile piodermie.
Maar volgens mij heeft Lien op het labradorforum er wel ervaring mee, misschien kun je haar een berichtje
sturen?
Is het niet ook besmettelijk?  :-\
Sterkte!!!
Door Veerle-scrappyToo
#2018790
Ik volg mee.  De hond van mijn vriendin heeft ook steeds terugkerende pukkels onder zijn muil dus ben wel benieuwd naar wat er hier naar boven komt.  Bij haar werd ook gezegd: krentebaard.
Door Veerle-scrappyToo
#2019230
Wat ze bij mijn vriendin ook nog vertelden in het begin: misschien is het omwille van spelen met verkeerd speelgoed.  Haar hond speelde met zo een grote klos waar hij hard mee liep te schudden en zwieren.  De DA dacht dat het kloppen van dat touw tegen zijnkin zorgde dat de haartjes op zijn kin eigenlijk steeds een tik kregen binnenwaarts waardoor de haarzakjes geïriteerd - ontstoken raakten.  Ik weet niet of dit ergens logisch is maar kwam wel uit de mond van een DA...
De hond mocht dus niet meer met die klos spelen en kreeg AB mee.  Maar het probleem raakte niet opgelost want het kwam terug nadien zonder spelen met de klos.
Gebruikersavatar
Door sphynxlover
#2019238
bij katten zie je ook wel eens pukkels die veroorzaakt worden door eten uit plastic bakjes.
Lijkt dan veel op acne. Ik heb alle bakjes toen vervangen door steen en rvs en het komt hier bijna niet meer voor.

Mijn kleindochter van 5 mnd had 2 weken geleden haar hoofdje onder de pukkels, was vurig en leek op blaasjes. We dachten aan warmtebultjes. Het bleek krentebaard te zijn.
We hebben 10 dagen 3 maal daags gesmeerd met een abzalf. het droogde mooi in en is nu nagenoeg weg.
Door toscak
#2019296
Nou echt super veel spelen met speelgoed doet hij niet en als hij het wel doet dan meestal met knuffels...
Verder eet hij ook niet uit plastic bakjes, maar uit RVS of steen  :(
Door De Geijsjes
#2019476
Kan je DA niet een afkrabsel nemen en dan met zekerheid zeggen wat het is?
Ik roep ook maar wat he ... ik ben geen DA  ;) ::)
Lijkt me wel fijn om zeker te weten wat het is zodat je het op de juiste manier kunt behandelen  :)
Door Lizzy
#2019534
Juvenile Pyodermie zit toch meestal over het hele koppie en begint toch met verdikkingen? Dit lijkt me eerder een bacteriele huidinfectie ofzo. Een allergie kan ook natuurlijk. Maar dan moet je toch aan een allergie voor speelgoed of voedsel denken, denk ik. Of kauwtroep (buffelhuid). Ik zou dat soort dingen voorlopig niet meer geven en deppen met zilverwater.
Door toscak
#2019769
Ja, misschien is het toch krentenbaard. Hij krijgt eigenlijk weinig kauwtroep, behalve af en toe een pensstaafje.
Ik had zojuist het idee dat het er iets beter uitzag.

Anyway, ik zit de week nog wel even uit. Vrijdag zal ik bellen als het zichtbaar beter is.

Thanks!
 Terug naar “Vragen en Problemen over gezondheid”

Barfplaats wordt gesponsord door