Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Door tulptulp
#2017587
:)Ik zou graag over willen naar BARF voeding. Ik heb een labrador X dalmaat. Omdat de uiterlijke en innerlijke kenmerken echt wel Dalmaat is wil ik over gaan naar een laag purine gehalte. Dit voorkomt urinestenen etc bij Dalmaten. Wat geven Dalmaten baasjes aan de Dalmaten ?
Door Lizzy
#2017592
Ik denk eerlijk gezegd niet dat jouw kruising uraat aan maakt.

Ik weet niet hoe je Engels is? Maar om kort te gaan, er is in 1973 een project gestart in Amerika waarbij een Pointer gekruist is met een Dalmaat. De pups droegen een gen voor beide (dus wel en niet uraat) maar produceren normale urine, zonder uraat. Zie: http://www.nuadalseurope.co.uk/
The Start of the Backcross Project

In 1973 Dr Robert Schaible mated a Champion Pointer to an AKC registered Dalmatian bitch in order to get a copy of the gene for normal uric acid. This was the one and only time a Pointer was used in the Project. The pups were all Uu as would be expected. Noot Lizzy: ze dragen dus het recessive gen maar produceren normale urine. They were also far from typical Dalmatians. He chose a single pup from this litter and bred again to an AKC-registered Dalmatian (Uu x uu). Uu is dus een kruising Pointer x Dalmaat. En uu is dus een "echte Dalmaat". The resulting pups from such a breeding are, on average, half Uu and half uu. Those that are Uu carry the recessive gene, but produce normal levels of uric acid.

Afbeelding


Kortom, je kunt jouw hond gewoon normaal BARF geven. Trouwens, ik heb 3 Dalmatische Honden en ik pas niks aan, ik voer ze gewoon normaal BARF.
Laatst gewijzigd door Lizzy op zo 22 mei 2011, 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Door 202Spots
#2017757
Ik geeft meer kip,kalkoen,lam en vis, en meer groentenmix, weinig rundvlees, en minder lever.(heeft hoog purine gehalte)
Maar net wat Lizzy zegd, met je kruising zal het niet nodig om op de purines te letten, zijn tenzij hij problemen heeft?
Door spickenstef
#2018779
een goed idee om je kruisingdalmaat vers te geven , ik voer m'n 2 dalmaatjes hier ook gewoon barf spickel een teefje van bijna 5 jaar krijgt al 4 jaar barf ik geef gewoon alles wat ze lust jammer genoeg is dat niet veel haha vooral veel gevogelte lust ze dan wel geen eend en konijn en geen zalm . lever heb ik dan wel gegeven zo een 75 gr per week . Vorig jaar heb ik bloed laten trekken van haar en alle waardes waren normaal . M'n reutje van net een jaar lust werkelijk alles dus die krijgt ook zoveel ik kan vastkrijgen dus die heeft een 2-weken menu en die krijgt ongeveer 100 gr lever per week , hem heb ik nog nooit bloed laten trekken maar hij komt nooit bij de DA buiten z'n inentingen is hij er nog nooit geweest
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie BARF”

Barfplaats wordt gesponsord door