Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2017284
Ik hoor nog wel eens van honden met een kip intolerantie of allergie nu dacht ik er aan om Darf zelf samen te gaan stellen en dan zonder kip. Maar ik dacht zelf dan om de kip te vervangen door kalkoen en parelhoen of zouden honden die reageren op kip ook op kalkoen en parelhoen reageren?

Oh met zelf samenstellen bedoel ik een levering op bestelling laten maken met de volgende diersoorten verwerkt; kalkoen, parelhoen, schaap en geit en rund
Door Limpy
#2017290
Zijn jouw honden ook daadwerkelijk allergisch/gevoelig voor kip?
Maar kalkoen en parelhoen zijn andere vogels dan een kip, dus in principe goeie vervanging lijkt me.
Gebruikersavatar
Door Meike en Daisy
#2017302
Goed idee. Kip is anders dan parelhoen of kalkoen, dus qua allergie voor kip is je idee prima. Handig dat dat kan bik Darf :) Ik heb een tijdje Darf met parelhoen gevoerd, kost ook geen cent meer dan de kipversie.
Door Lil
#2017332
Het is inderdaad. Anders dus ik zou het proberen. Aangezien het dicht bij elkaar ligt zou ze ook hiervoor alleergisch kunnen zijn, maar net zo goed dus juist niet. Even goed naar je hond kijken ;)
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2017420
Ok bedankt voor de reacties. Ik heb zelf overigens geen allergische honden hoor.

Het is voor de verkoop en ik kwam er dus achter dat in alle varianten kip zit (behalve de wild variant maar die is alleen in het wildseizoen leverbaar).
Door Limpy
#2017424
Als het idd nix extra´s kost om er andere vogels in te doen ipv kip, doen.
(rund kan overigens ook vaak een trigger zijn bij sommige honden/katten)
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2017425
[quote="Limpy"]
Als het idd nix extra´s kost om er andere vogels in te doen ipv kip, doen.
(rund kan overigens ook vaak een trigger zijn bij sommige honden/katten)
[/quote]

Ja dat had ik ook gehoord ja. Nu weet ik niet hoor welke prijs het gaat worden niet alle KVV smaken van Darf zijn even duur dus op zich is dat ook niet heel erg en ook best logisch. Maar als ik rund er uit haal dan is het weer geen 5 diersoorten en dat zou op zich toch wel heel prettig zijn. Ik kan even niet 1,2,3 een andere diersoort bedenken waarvan het hele jaar in de bio slagerij ook veel van wordt aangeboden/afgenomen.
Gebruikersavatar
Door Sarah5
#2017623
[quote="Meike en Daisy"]
Vier diersoorten is toch ook prima? Eventueel geef je er zelf af en toe wat vis bij ofzo.
[/quote]

Is ook waar. Ik ga maar eens bestellen dan  :biggrin2: spannend mijn 'eigen' ontwerp Darf  ;D
Door nienk
#2020440
begreep van mijn holistisch dierenarts (waar ik kom vanwege Reus zijn allergieën) dat zij de ervaring hebben dat de een kip-allergie echt iets heel specifieks is, dus dat ver uit meestal honden die kip slecht verdragen wel andere vogels kunnen hebben.
Door Veerle-scrappyToo
#2021868
Tannetje had mij aangeraden om bij Nena even alle gevogelte achterwege te laten omdat ze blijkbaar wel reageert op kip.  Ik vind dit dus een interessant onderwerp.  Ik wil zelf wel even testen deze winter met ander gevogelte maar dan nog heb ik resultaten specifiek voor Nena.  Het is altijd mogelijk dat een hond allergisch is voor kip en een ander gevogelte of juist niet.  Ik denk niet dat daar zomaar één lijn over te trekken is.
Door nienk
#2021941
[quote="Veerle-scrappyToo"]
Tannetje had mij aangeraden om bij Nena even alle gevogelte achterwege te laten omdat ze blijkbaar wel reageert op kip.  Ik vind dit dus een interessant onderwerp.  Ik wil zelf wel even testen deze winter met ander gevogelte maar dan nog heb ik resultaten specifiek voor Nena.  Het is altijd mogelijk dat een hond allergisch is voor kip en een ander gevogelte of juist niet.  Ik denk niet dat daar zomaar één lijn over te trekken is.
[/quote]

Daar heb je gelijk in, het is altijd 'de meeste honden...', maar in de praktijk betekent dat niet veel voor 1 specifieke hond. het maakt de kans misschien wat kleiner, maar ja, persoonlijk hecht ik (met mijn allergische Reus) niet veel waarden aan kansen.
 Terug naar “Vragen, Problemen en Discussie Kant en Klaar Versvlees”

Barfplaats wordt gesponsord door